Praėjusį šeštadienį ir sekmadienį Šiuolaikinio meno centre Vilniuje vyko „Mados infekcija“. Stilingi svečiai, įvairių menininkų drabužių kolekcijų pristatymai...
Tačiau čia apsilankiusi dizainerė prisipažino, kad šiame šou vos išbuvo vieną dalį. Feisbuke ji teigė, kad daugiau čia jos neišvysime – per 20 metų nė kiek nepasikeitusiame renginyje ji nemato prasmės lankytis.
Savo komentaru dizainerė dalijasi ir su 15min skaitytojais.
„Kodėl aš nebeisiu į „Mados infekciją“?
Esu viena „Mados infekcijos“ įkūrėjų. 1998 metais toks renginys atrodė kaip kultūros laisvės gurkšnis pilkame posovietinio režimo palikimo griuvėsių fone.
Praėjo 20 metų ir mes matome tą patį renginį – jis nepakito. Į jį, kaip ir tada, renkasi fashionistos, norintys maksimaliai išreikšti save per du vakarus, vyresni dizaineriai ir buvę modeliai, kurie čia susitinka, nes nebesusitinka niekur kitur. Na, dar keli influenceriai – rašinėjantys apie madą ir laikantys save ekspertais, nors į pasaulinės mados pasirodymus buvo išlindę gal du, gal tris kartus – tai ir viskas.
Apkalbos salėje ir postai feisbuke bei instagrame, like like vienas kito postus. Trys dalys, pertraukos aplaistytos pigiu putokšliu su odekolono prieskoniu.
Didžiausias aptarinėjamas įvykis – prieš visų akis beveik žuvusi, nepatyrusi manekenė, kuri kojoms lūžtant nuo nenešiojamų žvėriško aukščio aukštakulnių vietoj to, kad juos nusiimtų, toliau bandė eiti – vaizdas ne tik apgailėtinas, nuo nenatūraliai iškrypusių kojų žiūrovai slėpė akis, jiems darėsi baisu.
Mados dizainas Lietuvoje taip ir neišsirito iš vystyklų. Per 20 metų – tiek, kiek vyksta „Mados infekcija“, viskas taip ir pasiliko cirko lygmenyje
TAIP PAT SKAITYKITE: Aukštakulniai „Mados infekcijoje“ tapo iššūkiu – modelis neišstovėjo ant kojų: žiūrėkite video
Nuo latekso pertekliaus naudojamo visais įmanomais būdais dizainerių kolekcijose baisu nebuvo, ėmė juokas. Nuo beviltiško noro surengti šou iš bet ko – irgi.
Cmon, 2018-ieji nebe 1998-ieji. Kam visa tai reikalinga? Ką norite pasakyti? Aktualios socialinės temos, kurias atskleidžia nekomercinė mada? Baikit, neradau. Gero dizaino, kokybės pareiškimas? 2 kolekcijos iš 20. Kitos aktualios mados bendruomenei temos? Nemanau. Masė energijos, pinigų, laiko dėl 10 minučių šlovės? O po to visi pamiršta, ką matė, kaip tos žuvys akvariume?
Gerai, sakysit, šiais metais buvo bandymas pirmą kartą tapti tikru mados savaitės vertu įvykiu – surengti rotušėje trade šou. Apie kurį nieks nežinojo, nes net „Mados infekcijos“ metu kažkodėl apie jį buvo tylima. Spaudoje organizatoriai pasigyrė, kad tą mugę aplankė užsienio bayeriai.
Taip, buvo 5, apėjo visus dizainerių stendus – kur jiems dėtis, be poros gerą įdirbį turinčių prekės ženklų nerado kuo domėtis, nes viskas, kas buvo pakabinta, 80 proc. panašu į pigaus cirko persirengimo vagonėlį.
Mados dizainas Lietuvoje taip ir neišsirito iš vystyklų. Per 20 metų – tiek, kiek vyksta „Mados infekcija“, viskas taip ir pasiliko cirko lygmenyje. Prie podiumo ir ant podiumo. Šį kartą ištvėriau pirmos dienos pirmąją dalį. Visą kitą pažiūrėjau nuotraukose medijoje. Daugiau neisiu. Gaila laiko“, – feisbuke rašė Julija Janus.
Žiūrėkite „Mados infekcijos“ galeriją: