L.Suodaitis atskleidė, kokio principo laikosi ruošdamasis Kalėdoms: atkreipė dėmesį į svarbią problemą

Žinomas verslininkas, LNK projekto „Kaukės“ penktojo sezono komisijos narys Laurynas Suodaitis neslepia – kulinarija yra jo aistra, tačiau maisto švaistymo problema jam kelia ne tik nerimą, bet ir daugybę klausimų. Kodėl pasaulis, vertinantis gurmaniškus skonius, taip lengvai pamiršta maisto svarbą?
Laurynas Suodaitis
Laurynas Suodaitis / Asmeninio albumo ir Svetlanos Bolnienės nuotr.

„Galbūt todėl, kad mano šaknys Suvalkijoje, o gal todėl, kad buvau taip ugdytas, maisto išmetimas man yra didelė nepagarba gamtai ir įdėtam darbui. Stengiuosi atsakingai planuoti pirkinius ir maksimaliai sunaudoti turimus produktus. Dažnesni, bet mažesni apsipirkinėjimai taip pat leidžia kaskart naudoti šviežesnius produktus“, – patarimais dalinasi L.Suodaitis.

Garsus vyras sako, kad maisto tausojimo idėja vadovaujasi ir ruošdamasis Kalėdoms.

„Mūsų šventinis stalas dažniausiai būna kuklus, juk šventės dvasia yra apie artimuosius prie stalo, o ne apie stalo gausą maistu, kurį dažnai vėliau ilgai sandėliuojame balkonuose, o neretai ir išmetame. Maistas nėra mūsų šeimos švenčių pagrindinis akcentas. Nors valgome skaniai, bet kiekiu esame arčiau įprastos vakarienės“, – atskleidžia L.Suodaitis.

Asmeninio albumo nuotr./Laurynas Suodaitis
Asmeninio albumo nuotr./Laurynas Suodaitis

Verslininkas pripažįsta, kad artėjant gražiausioms metų šventėms, jo mintys vis dažniau krypsta ne tik prie maisto švaistymo temos, bet ir dar vienos skaudžios realybės – skurdo problemos.

„Kažkada pasieksime vakarų valstybių lygį socialinės lygybės aspektu, bet iki tol dar turime daug nuveikti našumo ir ekonomikos augimo klausimais. Tikrai suprantu tuos, kam nepasisekė gyvenime, jiems privalome padėti visi ir todėl labai gerbiu ir vertinu „Maisto banko“ veiklą“, – sako L.Suodaitis.

Nors kasdien iš namų ūkių išmetama dešimtys tonų maisto, artėjančios šventės šią problemą dar labiau paaštrina. „Maisto banko“ vadovas Simonas Gurevičius atkreipia dėmesį į skaudžią tiesą: „Kūčioms ir Kalėdoms lietuviai neretai ruošia ne dvylika, o dvidešimt ar daugiau patiekalų. Tačiau ar tikrai to reikia? Nors šeima deda visas pastangas, kad per kelias dienas įveiktų gausų stalą, realybė tokia, jog didelė dalis maisto vis tiek atsiduria šiukšliadėžėje. Tuo tarpu visai šalia, tame pačiame mieste, yra žmonių, kurie Kūčių vakarą praleidžia tuščiu skrandžiu, svajodami apie šilto maisto lėkštę. Todėl maisto švaistymas tampa ne tik neatsakingu vartojimu, bet ir pamirštos empatijos ženklu – kai vieni gyvena pertekliuje, kiti jaučia nepriteklių. Išmestas maistas yra ne tik švaistomi pinigai ir laikas, bet ir prarasta galimybė parodyti tikrąją šventinę dvasią, kurios esmė – dalijimasis.“

„Kaukių“ komisija
„Kaukių“ komisija

„Maisto bankas“ kasdien gelbėja gerą maistą nuo išmetimo iš ūkių, pardavimo bei gamybos vietų ir perduoda jį stokojantiems. Šiuo metu organizacija remia 232 tūkstančius skurstančių žmonių, kuriems paramos maistu reikia dėl įvairiausių priežasčių – senjorams nelieka pinigų maistui, susimokėjus už vaistus; šeimos stengiasi atsistoti ant kojų gaisre sudegus namams; vienišos mamos vos išgali susimokėti už nuomą ir šildymą, todėl nėra už ką nusipirkti net būtiniausių maisto produktų.

Nepraleiskite progos prisidėti prie svarbios misijos – jau lapkričio 29 dieną 19:30 val. tiesiogiai per LNK vyks „Maisto banko“ paramos koncertas „PasiDalink“. Paremti organizacijos veiklą ir padėti kovoje su skurdu ir maisto švaistymu galima jau dabar skambinant trumpaisiais numeriais 1343 (auka 5 eurai) ir 1413 (auka 10 eurų). Telekomunikacijų bendrovės atsisakė visų su paslauga susijusių mokesčių, todėl kiekvienas euras keliauja tiesiai kovai su skurdu ir maisto švaistymu.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis