Trečiadienio rytą į 15min redakciją kreipėsi Tomas (tikras vardas ir pavardė redakcijai žinomi – red. past.), kuris kovo 2 d. nusipirko bilietą į menininkės Marinos Abramovič pasirodymą „Žalgirio“ arenoje. Norėdamas viską pamatyti iš arčiau, jis išsirinko vietas prie pat scenos.
„Apsidžiaugiau, jog yra vietų arti scenos. Ilgai nesvarstydamas nusipirkau bilietą 119 sektoriaus pirmoje eilėje“, – rašoma redakcijai siųstame laiške.
Tačiau likus dienai iki paskaitos, vedamas smalsumo, vyras patikrino bilietų platintojų puslapį, kuriame išvydo jį nustebinusį pokytį – padidėjo arenos išplanavimas, o jo vieta akivaizdžiai nutolo nuo scenos.
„Užsuku į bilietų platinimo svetainę pasidomėti, ar dar liko laisvų vietų. Atsitiktinai pamatau skandalingą dalyką – per pusę „Žalgirio“ arenos perstumta renginio scena. Mano (ir šimtų, tūkstančių kitų žmonių) pirmoje eilėje arti scenos esanti vieta dabar pasirodo esanti kažkur viduryje arenos, labai toli nuo scenos. Man tai pasirodė neįtikėtina (gal čia performanso dalis?). Bilietų platintojai į tai kol kas nesureagavo“, – laiške rašė vyras.
Tomas svarstė, galbūt renginio organizatoriai apsiskaičiavo ir laikotarpyje tarp kovo 2 iki 30 d. sumanė padvigubinti bilietų skaičių.
„Norai suprantami, bet metodai – ne. Kas būtų suveikę mokyklos aktų salėje su nemokamu penktokų kalėdiniu spektakliu, nebūtinai suveiks su tokio masto renginiu. Čia yra plačiai reklamuojamas bene didžiausias ir svarbiausias „Kaunas 2022“ renginys su pasaulinio garso menininke.
Apie tai turi sužinoti ne tik visa Lietuva, bet ir tie šimtai, tūkstančiai žmonių, kurie pirmieji nusipirko puikius bilietus arti scenos, bet kovo 31 d., atvyks į „Žalgirio“ areną ir negalės patikėti tuo, kas atsitiko.
Tai mažų mažiausiai neetiška. Skandalinga ir apgailėtina“, – savo mintimis dėl kilusios situacijos laiške pasidalijo Tomas.
Organizatoriai: matomumas nenukentės
Dėl pasikeitusio arenos išplanavimo 15min kreipėsi į žinomos menininkės paskaitą organizuojančio projekto „Kaunas 2022“ Komunikacijos ir rinkodaros skyriaus vadovą Mindaugį Reinikį. Jis paaiškino, kodėl teko perstumti sceną ir kodėl buvo padidintas žiūrovų skaičius.
„Dėl didelio susidomėjimo, sprendžiant techninius arenos įrengimo klausimus, sceną atitraukėme, idant visi, nusipirkę bilietus, turėtų patogų ir gerą matomumą. Dėl pačios scenos lokacijos pakeitimo, žiūrovų, įsigijusių bilietus į paskaitą, vietos nepasikeitė – sėdimos vietos lieka galioti tos pačios, kurios nurodytos ant bilieto.
Taip pat parteryje pridedamos yra tik galinės vietos, dėl to patikiname, kad priekyje sėdinčių žiūrovų matomumas tikrai nenukentės. Papildomai, kad žmonės viską gerai matytų ir girdėtų, buvo nuspręsta įrengti retransliacinius ekranus, kurie užtikrins puikų matomumą iš visų auditorijos vietų“, – 15min komentarą pateikė Komunikacijos ir rinkodaros skyriaus vadovas M.Reinikis.
Anot M.Reinikio, papildomi bilietai į prekybą buvo paleisti kovo 8 d., o apie tai pranešta „Kaunas 2022“ oficialiame socialinio tinklo puslapyje. Vis dėlto prie pat scenos norėjusį sėdėti skaitytoją jis ramino, patikindamas, kad pokyčiai neturėtų sukelti nepatogumų.
„Norime nuraminti, kad skaitytojo įsigyta vieta nepakito – biliete nurodyta vieta lieka galioti ta pati. Taip pat, jeigu skaitytojo įsigytas bilietas yra pirmojoje eilėje, jis ir lieka sėdėti pirmoje eilėje – prieš jį niekas nesėdės.
Parteryje yra pridedamos tik galinės vietos ir priešais sėdinčių matomumui netrukdo. Laukiame Jūsų paskaitoje, pažadame gerą ir kokybišką laiką bei atsiprašome dėl iškilusių neaiškumų“, – apgailestavo M.Reinikis.
VVTAT: pakeitus scenos vietą, pasikeitė ir vartotojo vieta scenos atžvilgiu – lūkesčiai neįgyvendinti
Tomas svarstė, ką šioje situacijoje pasakytų Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT). 15min jis teigė, kad pats į ją jau kreipėsi ir išsiuntė laišką.
Ar šiuo konkrečiu atveju iš tiesų galėjo būti pažeistos bilietus anksčiau įsigijusių žiūrovų teisės? 15min susisiekė su VVTAT Tarptautinių ir viešųjų ryšių skyriaus vedėja Dalia Malinauskiene. Ji paaiškino, kad dėl pasikeitusių sutarties sąlygų vartotojai turėjo būti informuoti.
„Civiliniame kodekse nustatyta, jog prieš sudarydamas vartojimo sutartį, verslininkas privalo aiškiai ir suprantamai suteikti vartotojui būtiną, teisingą, išsamią ir neklaidinančią informaciją, o pareiga įrodyti, kad informacija yra suteikta vartotojui, tenka verslininkui. Verslininkas, neįvykdęs arba netinkamai įvykdęs pareigą suteikti informaciją vartotojui, turi atlyginti dėl to vartotojo patirtus nuostolius.
Vartotojų lūkesčiai dėl įsigyjamų paslaugų ypatumų formuojasi pagal jiems prieš sudarant sutartį pateiktą informaciją apie įsigyjamą paslaugą. Šiuo atveju, pagal pateiktą informaciją prieš sutarties sudarymą, vartotojas turėjo pagrįstą lūkestį sėdėti vienoje vietoje, tačiau, pakeitus scenos vietą, pasikeitė ir vartotojo vieta scenos atžvilgiu, todėl pagrįsti vartotojo lūkesčiai nebus įgyvendinami.
Taigi, tai, kad keičiasi sudaryto sandorio sąlygos, kaip šiuo atveju – žiūrovo įsigyta vieta renginio vietoje, verslininkas, sužinojęs šią informaciją, turi pareigą nedelsiant informuoti apie tai vartotoją, suteikdamas jam pakankamai laiko priimti sprendimą, tačiau iš pateikto situacijos aprašymo matyti, kad vartotojas apie sutarties sąlygų pasikeitimus nebuvo informuotas. Tuo atveju, jeigu vartotojas pakeitus sutarties sąlygas vis dar nori dalyvauti renginyje, tačiau renginio kokybė dėl pakeistos vietos renginio metu nebus tokia, kokios vartotojas pagrįstai galėjo tikėtis, vartotojas turi teisę reikalauti sumažinti įsigytos paslaugos kainą“, – 15min komentavo D.Malinauskienė.
VVTAT Tarptautinių ir viešųjų ryšių skyriaus vedėja nurodė, kad esminiu sutarties pažeidimu laikomas jos neįvykdymas arba netinkamas įvykdymas.
„Ginčo šalis gali nutraukti sutartį, jeigu kita šalis sutarties neįvykdo ar netinkamai įvykdo ir tai yra esminis sutarties pažeidimas (Civilinio kodekso 6.217 straipsnis). Šiuo atveju, jeigu vartotojo vietos pakeitimas scenos atžvilgiu nebus pripažintas esminiu sutarties pažeidimu, tai visa sumokėta suma gali ir nebūti grąžinta.
Vartotojas, manydamas, kad jo teisės buvo pažeistos, pirmiausia turi kreiptis į renginio organizatorių (nurodytą ant bilieto) nurodydamas savo reikalavimą (pvz.: pakeisti įsigytą paslaugą į kitą, sumažinti paslaugos kainą ar nutraukti sutartį ir grąžinti sumokėtus pinigus (tuo atveju, jeigu renginyje dalyvauti atsisako). Jei vartotojo netenkina verslininko atsakymas ar per 14 dienų verslininkas neatsako, vartotojas turi teisę kreiptis į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą dėl ginčo sprendimo ne teismo tvarka. Būtina pridėti vartotojo reikalavimą pagrindžiančius įrodymus“, – patikino VVTAT Tarptautinių ir viešųjų ryšių skyriaus vedėja D.Malinauskienė.