Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Mados namų pažemintas ir be atlygio likęs fotografas N.Bierancas: „Kokie žmonės gali būti šlykštūs“

„Fotogenijų“ fotografas Naglis Bierancas socialiniame tinkle papasakojo apie itin nemalonią patirtį su klientais. Nors su „House of Kikimara“ dizaineriais N.Bierancas dirbo ne kartą, po paskutinės fotosesijos jie įsivėlė į konfliktą, po kurio „Fotogenijai“ ne tik liko be atlygio, bet išgirdo savo adresu žeminančių replikų.
Naglis Bierancas
Naglis Bierancas / Luko Balandžio / 15min nuotr.

Savo įrašu socialiniame tinkle N.Bierancas sutiko pasidalyti ir su 15min skaitytojais.

Tiesa, N.Bierancas socialiniame tinkle pranešė, kad jo įrašas vėliau buvo pašalintas. „Ponai pasistengė, FB mano postą ištrynė. ir liepė patvirtinti tapatybę iš naujo, nieko tokio, yra straipsniai“, – rašė N.Bierancas.

„Per tiek metų dar tokių cirkų nebuvo, taigi Welcome to HOUSE OF KIKIMARA. Trumpai, kas nežino, tai po šiuo vardu slepiasi du stilistai / dizaineriai / nuosavo brand'o kūrėjai, bent jau save taip pristatantys Danas ir Kristina. Taigi, su jais teko dirbti nemažai kartų, ruošė įvaizdžius atlikėjams, galvojo fotosesijas, kurias mes įgyvendindavome. Visada buvo noras kuo pigiau, dirbsim dažnai, siūlysim jus ir t.t. Kadangi tapo pastoviais klientais, kaina buvo itin gera jų atžvilgiu, nu tipo savi“, – savo pasakojimą pradėjo N.Bierancas.

„Fotogenijų“ nuotr./Naglis Bierancas
„Fotogenijų“ nuotr./Naglis Bierancas

N.Bierancas rašė, kad neseniai gavo pasiūlymą iš Dano Zinkevič surengti fotosesiją. Jiedu patikslino detales, laiką, vietą, kainą ir susitarė, kad fotosesiją įgyvendins.

„Užsakome studiją, fotosesijoje dalyvauja stilistų pora, kuris vienas iš jų bus modelis (ankstesnėse fotosesijose jie taip pat būdavo modeliai, nu suprantat kiek čia viskas rimta, ane?) trys modeliai (iš jų tik vienas profesionalus), operatorius (čiotkas) ir aš. Kol Danas karštais klijais damušinėja savo kurtų rūbų detales, aš kartu su kitu fotografu (jam priklauso studija) susistatome šviesą pagal pageidaujamą mood'ą, modeliai ruošiasi, visi užsiėmę savimi... prasideda fotosesija...“, – rašė N.Bierancas.

N.Bierancas teigė, kad fotosesijos metu nuotraukas rodė klientams, viskas ėjosi pagal planą. Keičiamas modelis, pasak N.Bieranco, buvo tik tuomet, kai užsakovas patvirtindavo ankstesnį kadrą.

„Galutiniame variante reikėjo 6-8-ių galutinių kadrų, bet kaip visada darome visko daugiau, ūgis, portretai, detalės, gal būt atsirinks daugiau kadrų. Profesionaliam modeliui pozų rodyt nereikia, dirba gerai. Tie kas nesusitvarko su pozom, kažką keičiu, tariuosi viską su užsakovų pora. Galiausiai modeliu stoja pats Danas. Pozuot daug nenori, čia keletą, paprastai. Ok. Prieš pasibaigiant fotosesijai Kristina paprašo gauti dar ir „žalius“ (neretušuotus) kadrus, be tų 6-8, kuriuos buvome sutarę su Danu. Šiaip žalių kadrų fotografai paprastai neduoda, neišimtis ir mes, bet kadangi jie buvo pastovūs klientai, tai pasakau, kad kadrus gaus, jei niekur nenaudos viešai, turės sau. Pasidarėm, pasiplojom, atsisveikinom“, – sakė N.Bierancas.

Vėliau N.Bierancas siuntė kadrus pataisymams. „Toliau viskas vyksta taip: prarenku kadrus, siunčiu atsirinkti, atsirenkami aišku 8 kadrai, maximumas, to ko norėjo. Suretušuoju, nusiunčiu, atsiunčia pataisymų: nuimk siūlą ten, nuimk modeliui plaukus nuo rūbų, žodžiu, eiliniai procesai. Dar gaunu priminimą, kad atsiųsčiau geros kokybės visus „žalius“ kadrus, aš primenu, kad niekur nenaudotų, gaunu atsakymą: žinoma nenaudosim. Vėliau užsimindami, jog naudos instagramui su savo filtrais, dėl to neskubu dar siųst visko.

Taigi, nusiunčiu tik tas galutines pataisytas fotkes (keletą jų pamatysite komentaruose), gaunu atsakymą, jog super (!) , tada klausia ar galiu išrašyti sąskaitą, sakau, žinoma kad galiu, tik prisidės mokesčiai. Kristina nesutinka, sako, kad su Danu tariamės kainą be mokesčių, aš nusileidžiu (nors ir taip papigiai), visgi gal tikrai nesitarėm, bet nusprendžiu neduoti tų kitų neretušuotų kadrų, nes susitarime nebuvo kalbos apie tai, o ir nenoriu kad mano „žalia medžiaga būtų naudojama su jų pačių „retušu“ populiarinant savo brandą (fotografai supras)“, – pasakojimą tęsė N.Bierancas.

Tuomet ir prasidėjo visa virtinė priekaištų, nemenkai nustebinusių N.Bierancą.

„Kristina man smulkiai aprašo, kaip yra nepatenkinta mano darbu, kaip aš nesiaiškinau, ko jie iš tikrųjų norėjo, kaip dirbau tik pagal jų popieriukų moodboardą, pats nesugalvodamas pozų (nors tik trys fotkės iš 8-ių yra pagal jų siūlytas pozas), kaip stokoju fantazijos, kaip nusivylė pamačiusi tik vieną patinkantį kadrą iš visos fotosesijos ir visų kadrų nori dėl to, jog nusivylė nuotraukomis.

Sako, kad sumokės už fotosesiją, bet prašo supratingumo ir nori, kad atiduočiau visus kadrus, kad turėtų ką dėt į instagramą. Aš paaiškinu, kad nelabai suprantu kodėl taip viskas įvyko, nes kaip ir tarėmės viską kartu fotosesijos metu, viskas tiko, moodbordas tam ir skirtas kad pasinaudot, ypač kai dyzikai žino ko nori, nuotraukos kokybiškos, gerai sušviestos, suretušuotos, aš fotosesija patenkintas, atrodė, kad ir jiems pradžioje tiko ir tikrai negaliu suprasti, kodėl reikėjo man jas tvarkyti visas aštuonias, kai rezultate pasirodo patiko tik VIENA nuotrauka“, – teigė N.Bierancas.

Vėliau, pasak Naglio, buvo bandoma pamenkinti jo darbą. „Kurį atlikau vos 30 proc. ko jie norėjo, bet vis dar nori visų kadrų (nors fotosesija nepatiko), aš siūlau, jei nepatiko tai ir nenaudoti, o jei naudos susimokėti tik už tą vieną patikusį kadrą. Siūlau skirstytis, nemokėti ir iki, bet ne, dizainerė ima rašyti Simonai (mano darbo kolegė, kuri šiame projekte net nedirbo) su priekaištais apie mane.

Simona prašo aiškintis tarpusavyje, nes ji čia ne prie ko, tik sąskaitą išrašyti gali, mūsų vardu. Taip mielieji, turiu visus chato „printscreenus“ su garsiais dizaineriukais, su vienu ir su kitu. Po keletos dienų prisistato, Danas kuris pasidžiaugia, jog aš tikrinu jų instagramą ir čekinu, ar neįsidėjo šiuo atveju (sutarčių nėra) mano nuotraukų.

Aš tik primenu , kad jeigu naudos, aiškinsimės dėl autorystės ir jiems tai gali kainuoti daugiau negu fotosesija, už kurią turėjo susimokėti. Palinki man sėkmės ir primena, jog sutarčių nėra, darbas nekokybiškas ir neva tai pinigus aš jau galėjau gauti, suprask norės ir naudos mano fotkes. Tada ima tyčiotis, kad niekada man daug nemokėjo tad nemokės ir dabar. Toliau kaip pasibaigė žinutė matot...“, – sakė N.Bierancas.

N.Bierancas teigė, kad šiuo įrašu nesiekia atgauti pinigų už nuotraukas. Šiuo atveju jis „skirtas parodyti tikrus „dizainerių“ veidus“.

„Kokie žmonės gali būti šlykštūs, kai tu dafiga darai iš draugiškumo ir support'o. Visgi su tokiais reikia kalbėti jų pačių kalba ir manau, jog tokius dalykus reikia viešinti. Kadangi po paskutinės žinutės, kuri nuskambėjo kaip grasinimas, Danas mane užblokavo, miela Kristina Valančiūtė, paklausk savo vyro, ar aš visgi gražuolis, ar valkata? Taip pat smalsu būtų apžiūrėti Dano fazendą, mat anot jo, ta skylė, kurioje dirbu, šiaip yra viena geriausių studijų Vilniuje. Sėkmės darbuose.

Moralas:
1. Jei užsakovas sako 10-15 kadrų, ruoškis maximumui.
2. Draugiškos kainos, tik tikriems draugams.
3. „Žali“ kadrai tik iš anksto susitarus, už papildomą kainą.
4. Jauti jog nelimpa, nedirbk, atsisakyk, yra begalė nerealių klientų.
5. Darykis print screenus ;)
Toliau tingiu, surasit sau moralų kokių tik norėsit.
P.S. Išlik sąžiningas sau.
P.P.S. 150 eur (juokinga ? juokinga.)“, – socialiniame tinkle rašė N.Bierancas.

„House of Kikimara“ dizainerių komentaro 15min gauti nepavyko. „House of Kikimara“ telefonu atsiliepęs ir Tomu prisistatęs vyras komentuoti situaciją atsisakė, o paprašytas perduoti telefoną Danui Zinkevič, teigė, kad šis yra išvykęs.

N.Bieranco nuotr./Dano Zinkevič susirašinėjimas su Nagliu Bierancu
N.Bieranco nuotr./Dano Zinkevič susirašinėjimas su Nagliu Bierancu

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos