„Ne kartą darydami modelių atrankas akcentavome, kad šiais laikais norint sulaukti sėkmės mados pasaulyje, svarbu ne tik griežti modelio duomenys, gražus veidas, bet ir charizma bei buvimas asmenybe. Kad atrankoje tave pastebėtų, tu turi išsiskirti, spinduliuoti pasitikėjimą, užtikrintumą savo vidiniu potencialu. Jei nori, kad tave pasamdytų dar kartą, turi gebėti sužavėti klientą ir komandą su kuria dirbi“, – sako agentūros savininkė Jurgita Kiguolė.
Pasak jos, sužavėti gali net paprasčiausi dalykai, tokie kaip mandagumas, nuoširdumas, paprastumas, buvimas savimi. Taip pat ir kryptingumas, profesionalumas, interesų bei savo nuomonės turėjimas, talentai, estetiškumas, užtikrintumas, pasitikėjimas, kai kuriais atvejais stiprus individualumas bei išskirtinumas.
Mados pasaulyje visada lengviau pritampa išsiskiriantys iš minios modeliai. Vieni dedasi kaukes ir tą savo išskirtinumą vaidina, o kitiems natūraliai pakanka būti savimi.
Tačiau prasidėjus socialinių tinklų aukso amžiui, nauji vėjai ėmė pūsti ir mados pasaulyje: atsirado dar vienas faktorius, lemiantis modelio karjeros sėkmę – tai populiarumas socialiniuose tinkluose.
„Stebint reiškinius, vykstančius dabartiniame pasaulyje, mes galime pamatyti, kokią jėgą turi nuomonės formuotojai, kurie yra nebūtinai modelio standartus atitinkantys žmonės.
Vis daugiau prekinių ženklų labiau orientuojasi į produktą reklamuojančio žmogaus matomumą ir jo daromą įtaką. Todėl užsienio modelių agentūros ar klientai, prieš samdydami modelį, vis dažniau paklausia, kiek sekėjų jis turi socialiniuose tinkluose. Tai tampa svariu faktoriumi samdant modelį darbui“, – sako Jurgita Kiguolė.
Ji pabrėžia, kad yra ir kita šios naujos tendencijos pusė: socialinių tinklų įtaka nesusiformavusiai asmenybei gali padaryti žalą, nes vietoj to, kad žmogus priimtų savo kūną, ieškotų savęs ir atskleistų savo talentus bei unikalumą, jis pasirenka galbūt jam saugesniu atrodantį kelią mėgdžioti ir būti kuo labiau panašiu į kažką, kuris turi daug sekėjų.
„Todėl, orientuodamiesi į asmenybes, mes patys jaučiamės tvirčiau, kad nuomonės formuotojų daroma įtaka ir vyraujantys grožio pasaulio išpūsti reikalavimai bus jiems neveiksnūs ir nežalos, nes susiformavusios asmenybės jau žino, kas jie yra“, – sako modelių agentūros savininkė.
Jurgita Kiguolė prisipažįsta dažnai sulaukianti klausimo, ar pasikeitė modelio išmatavimų reikalavimai.
„Ne, jie nepasikeitė. Kaip ir anksčiau, aukščiausios madų pasaulio rinkos orientuojasi į ypatingai lieknus modelius. Tačiau pamažu, esant tam tikrų prekinių ženklų paklausai, į rinką įsileidžiami ir plius dydžio modeliai.
Teko sulaukti klausimo iš užsienio, ar tokių modelių yra mūsų agentūroje, mat vis daugiau prekinių ženklų drįsta reklamuoti savo produktus ant didesnių dydžių modelių.
Ir tai yra visai logiška, nes juk prekinis ženklai prekiauja visų dydžių drabužiais, bet iki šiol buvo įprasta reklamuoti tik XS dydžio drabužius, formuojant žmonių nuomonę, kad grožis siejamas su lieknumu.
O pirkėjui, kuris nėra lieknas, pateikiama iliuzija, nes, pavyzdžiui, suknelė vienaip atrodys ant XS dydžio modelio, o visai kitaip ant XL dydžio“, – sako ji.
Beveik dvidešimti metų veikiančios modelių agentūros savininkė pastebi, kad didžiosios kompanijos, kurių reklaminėse kompanijose dalyvavo apkūnių kūno formų nuomonės formuotoja Paloma Elsesser, rodo, kad prekiniai ženklai plečia savo marketingo tikslinę auditoriją.
O atliktų tyrimų duomenys teigia, kad nestandartinių formų modelių reklamuojami produktai teigiamai veikia merginų, moterų psichologiją, padeda joms priimti savo natūralią išvaizdą nežalojant savo sveikatos bandymais įtilpti į griežtai suformuotą grožio kanoną.
Jurgita Kiguolė atvira – dirbant dvidešimt metų mados srityje, jos grožio suvokimas iš dalies taip pat buvo įtakotas mados bei kūno kulto standartų.
„Mane nuolat supo jauni ir gražūs žmonės, kas vertė pasitempti. Tai nėra blogai, tačiau siekiamybė išlikti lieknai, atrodyti kuo jauniau, kartais užgoždavo tai, kas išties yra svarbu. Tačiau pradėjus kelti klausimus, o kas iš tikrųjų yra svarbu, atsirado supratimas, kad svarbi yra vidaus ir išorės harmonija, natūralumas, be galo svarbus adekvatus pasitikėjimas savimi bei laisvė būti savimi.
Tai supratusi, grožį kituose aš matau per vidinio ir išorinio polių balansą. Gal nuskambės labai keistai, bet grožio galima tiesiogiai nematyti, tačiau galima jį jausti – vidinis grožis taip pat turi savo vibraciją. Tačiau gebėti jį žmoguje įžvelgti gali tik tuomet, kai nustoji vertinti vien tik žmogaus išvaizdą“, – sako ji.
Pasikeitus pačios Jurgitos Kiguolės grožio supratimui, po truputį plečiasi ir „Supermodels“ modelių agentūros koncepcija.
„Mes tampame plačiau matančia modelių agentūra ir atveriame naujo padalinio duris SPECIAL. Kadangi sunku šią reikšmę perteikti lietuviškai, o YPATINGI skambėtų gan pretenzingai, todėl Lietuvoje mūsų naujas padalinys pavadintas ASMENYBĖS.
Jame bus nestandartinių dydžių bei išskirtiniai, unikalūs žmonės tiek išoriškai tiek vidumi, kurie pasitiki savimi, yra kryptingi ir charizmatiški. Noriu tikėti, kad pamažu plečiantis mados pasaulio rinkai, šiems modeliams turėsime atitinkamus užsakovus ir pasiūlymus“, – naujovę pristato Jurgita.