Taigi, kas yra maisto stilizavimas? R.Janonis sako, kad šį klausimą išgirsta kone kasdien.
„Tose reklamose, kur „pagrindinį vaidmenį“ atlieka maistas, reikia jį stilizuoti, t.y. pateikti gražiai, estetiškai. Juk reklaminiai veidai būna su makiažu, to „makiažo“ reikia ir maistui“, – pasakojo R.Janonis.
Pasak Reinaldo, pasiruošimas fotosesijai ar filmavimui prasideda maždaug prieš savaitę. Pirmiausia, darbas pradedamas nuo idėjos išgryninimo. Tuomet tenka lakstyti po prekybos centrus ir turgų. Ten jis ieško patraukliausiai atrodančių produktų, kuriuos panaudos fotosesijai ar reklamos filmavimui.
„Iš pradžių nusprendžiame, ką mes norime parodyti. Apgalvojame akcentus, taip pat, koks bus fonas ir panašiai. Tada ieškome produktų. Ne viskas taip paprasta, kaip atrodo. Kai turi patirties, jau žinai, kokios formos pomidoro ar paprikos tau reikės. Net mažiausia smulkmena gali sugadinti vaizdą ir reklama bus absoliučiai nevykusi. Labai daug kadrų „žiūrovas“ nepamato, nes darome bandymus. Žiūrime ar klientui tinka vaizdas, kompozicija“, – pasakojo R.Janonis.
Po ilgo pasiruošimo, padaryti vieno produkto kadrą prireikia kelių valandų, o pusės minutės vaizdo klipui – vienos ar net kelių dienų.
„Su pasiruošimu galime užtrukti ir savaitę“, – pridūrė Reinaldas.
Maisto stilistas pasakojo, kad procesas yra ilgas dėl kelių priežasčių. Viskas priklauso nuo komandos, su kuria dirbama, beigi nuo maisto, kuris reklamuojamas.
„Puikiai prisimenu greitai užpilamų makaronų fotosesiją. Manote paprasta? Kiekvieną makaroną turėjau dėlioti su pincetu, o jų buvo šimtai“, – sakė R.Janonis.
Maisto stilistas atskleidė, kad tam, jog maistas atrodytų nepriekaištingai, kartais tenka pasitelkti ne tokius ir skanius „pagardus“. Jo įrankių dėžutėje galima rasti ne tik įvairiausių spalvų prieskonių, bet ir įrankių, kurie dažniausiai naudojami namų buityje ar netgi statybose.
„Ne viskas valgoma, kas atrodo skaniai. Reklamoje maistas turi atrodyti ypač patraukliai, nepriekaištingai. Kartais iki tobulumo pritrūksta nagų ar plaukų lako, dažų, netgi peroksido, kuriuo balinau silkę... Tačiau tokių reklamų būna ypač retai, nes maisto stilizavimas neatsilieka nuo virtuvės madų, o dabar labai madingas natūralus, lengvai apdegęs maistas.
Kartais netgi tenka sukurti defektų, kad maistas atrodytų natūraliau ir papraščiau – kaip namuose. Vis dėlto, tai padaryti yra daug sunkiau nei iki smulkmenų „nulaižytą“ produktą“, – sakė R.Janonis.
Reinaldas pabrėžia, kad maisto stilistas – toli gražu ne svarbiausias žmogus reklamos gamyboje. Kokybiška reklama išeis tik tuomet, kai bus puikūs fotografai ar operatoriai, režisieriai, prodiuseriai ir pan.
Maisto stilistas pasakojo, kad įvairioms reklamoms ir katalogams maistą stilizuoti pradėjo prieš penkerius metus. Būtent tada jis susipažino su šia veikla, kuri bėgant laikui, kaip pats sako, tapo brangiai apmokamu hobiu.
„Maisto stilistu tapau visiškai atsitiktinai. Nebaigiau nei kažkokių su stilizavimu susijusių studijų, nei specialių kursų. Lietuvoje jų turbūt net nėra, nors vakarų valstybėse jau galima rinktis tokią studijų programą“, – sako maisto stilistas ir „Popierinio Baro“ šefas R.Janonis.
Paklaustas, ką reikia daryti, norint tapti maisto stilistu, Reinaldas nusijuokia: „Jeigu atvirai, tikrai nežinau. Tiesiog reikia jausti ir mokėti suprasti, kad jauti. Jeigu nori mokytis, mokaisi iš patirties arba būni kokio maisto stilisto asistentu. Labai daug pasitikėjimo savimi įgavau tuomet, kai dirbau su maisto stilistais iš Vengrijos ir Olandijos.
Lietuvoje yra nedaug maisto stilistų, o ir iš tų daugiausiai būna pipirų barstytojų. Kartais kai kam geriau būtų ir nestilizuoti, nes pasižiūrėjus į jų darbus, baisu sakyti, kad dirbame tą patį darbą“, – Žmonės.lt pasakojo R.Janonis.