Marija Palaikytė Vyrų mados savaitei pasibaigus: „Kviečiu telktis ne kritikai, o kūrybai“

Būti pirmiems išties yra siekiamybė, privilegija, pasiekimas, bet kartu tai ir didelė atsakomybė. Jei esi pirmas, tau tenka it kokiai lipniai juostai pritraukti visą įmanomą konstruktyvią arba, kaip dažniausiai pasitaiko Lietuvoje, nelabai kuo pagrįstą kritiką.
Vyrų mados savaitės uždarymo akimirka
Vyrų mados savaitės uždarymo akimirka / Viganto Ovadnevo/Žmonės.lt nuotr.

Bet mokytis visada yra iš ko, o tobulėti yra tiek mano asmeninis, tiek pirmųjų vyrų stiliaus namų „Trend Wave“, tiek pačios Vyrų mados savaitės vienas pagrindinių tikslų.

Natūralu, kad naujienas sunkoka priimti – ypač Lietuvoje, bet visa, kas nauja, deja, dažniausiai visų pirma sulaukia atmetimo reakcijos. Visgi laikas ir nuoseklus darbas užtarnauja pagarbą net ir drąsiausioms idėjoms...

Dar prieš kelis metus mados tendencijų prognozės atrodė išgalvota profesija, o dabar tai jau paklausi būsimų lietuviškosios mados industrijos profesionalų sritis, kurios subtilybes pati, būdama diplomuota šios srities profesionale, dėstau trijose skirtingo paruošimo tipo aukštojo mokslo arba profesinių žinių gilinimo mokymo įstaigose. 

Viganto Ovadnevo/Žmonės.lt nuotr./Marija Palaikytė
V.Ovadnevo nuotr./Marija Palaikytė

Tad, kas yra Lietuvos Vyrų mados savaitė“? Koks jos tikslas? Kokia vizija ir misija? Ką pavyko pasiekti šiemet ir ko sieksime ateityje? 

Pamatinė šio projekto mintis – pagaliau dideliu mastu atkreipti dėmesį į vyrišką madą plačiąja prasme ir tai daryti plataus spektro turinio renginio pavidalu.

Apmaudu, bet Lietuvoje vyriškos estetikos supratimo situacija yra tiesiog tragiška.

Apmaudu, bet Lietuvoje vyriškos estetikos supratimo situacija yra tiesiog tragiška. Pirmiausia, dėl klaidingo, net sakyčiau, ydingo visuomenės požiūrio į vyrišką išvaizdą ir apskritai dėl neegzistuojančio suvokimo, ką reiškia sąvokos: stilius ir mada. 

Nei mada, nei stilius neturi nieko bendra su subjektyviu kūno grožiu ar kūno proporcijomis. Baugu tai, kad ne tik radikaliųjų  skeptikų-komentatorių, bet ir bendrosios opinijos formuotojų pasisakymuose gausu minčių, teigiančių, kad tik pabrėžtinai liekna moteris gali būti stilinga arba, kad tik neišsišokantis, pageidautina aukštas, savo išvaizdos savitumą pabrėžtinai slopinantis vyras yra pavyzdys kitiems.

Būti savitu nėra nuodėmė – tai turėtų būti norma ar bent jau siekiamybe. 

Vyriškos mados tendencijos ir jų pritaikymas savo aprangoje neturi nieko bendra su vyriškumo susilpninimu ar tuo labiau to vyriškumo praradimu. Šiuolaikinis vyras yra drąsus, sėkmingas savo srities profesionalas, nebijantis formuoti savito stiliaus, kuriame gali nevengti spalvų, raštų, aksesuarų ir kūrybiškumo plačiąja prasme. 

Gretos Skaraitienės/Žmonės.lt nuotr./Daniele Cavalli ir Šarūnas Birutis
G.Skaraitienės/Žmonės.lt nuotr./Daniele Cavalli ir Šarūnas Birutis

Taigi, „Trend Wave“ ir Vyrų mados savaitė turi tikslą kurti tam tikrą revoliuciją lietuviškame paties vyriškumo, vyriško stiliaus, vyriškos mados supratime.

Tai edukacinio pamato tikslas, kuris, tikiuosi, po kokių 10 metų leis džiaugtis tuo, kad saviti, stilingi vyrai ir moterys, nepriklausomai nuo jų išmatavimų bei pasirinktos drąsios ar kuklesnės savinterpretacijos per rūbą, bus laikomi ne pajuokų objektais, o tiesiog norma ar bent jau sektinais pavyzdžiais.

Pirmojoje Vyrų mados savaitėje šiemet galėjome didžiuotis tarptautinio lygio vardais savo svečių sąrašuose, tačiau mūsų tikslas niekada nebuvo manipuliuoti jais, o atvirkščiai – atskleisti išskirtinai tik šių talentingų žmonių profesinį-kūrybinį indėlį į vyrišką madą ir meną plačiąja prasme. Kaip vienas vietinės mados industrijos kolega, bičiulis sakė – „pasikvietėme močiutę iš Italijos“ – atsakau: duok Dieve, kad kasmet tokios močiutės mus aplankytų, o ir visiems kitiems Lietuvos kūrėjams tokių močiučių netrūktų! 

TAIP PAT SKAITYKITE: Dizainerio Roberto Cavalli sūnus Daniele Cavalli Vilniuje pristatė unikalią instaliaciją „Prelude“   

Sulaukėme kritikos dėl kuklaus pristatytų mados kolekcijų skaičiaus – taip, madų šou šiemet sąmoningai buvo tik vienas.

Šį kartą daugiausiai dėmesio skyrėme konferencinei-edukacinei daliai, kuri buvo prieinama visiems norintiems, o visų mados industrijos temų sritis turinčių aukštųjų ir profesinių mokyklų studentams paskaitų lankymas buvo pasiūlytas išskirtinėmis sąlygomis.

Kviečiu kuriančius vyrišką madą ar norinčius pradėti dirbti šioje srityje telkti savo mintis ne kritikai, o kūrybai ir galimo bendradarbiavimo vizijoms.

Būtent edukacinės dalies integravimas į mados savaitės turinį yra mūsų prioritetas, kurio neatsisakysime ir ateityje, nes tai yra bet kokio progreso pagrindas.

Ši seminarų diena taip pat atskleidė plataus spektro temų darną. Mados kūrėjo Juozo Statkevičiaus paskaita, vienintelio registruoto lietuviško parfumerinio prekinio ženklo kūrėjo Aisčio Mickevičiaus seminaras, o taip pat menininko Edoardo Cicconi ir mados verslo atstovo Marco Bambi dueto bei dizainerio iš Florencijos Massimilliano Donnarumma lekcijos.

Būtent pastarasis dizaineris vakaro programoje pristatė dar ir savo drabužių bei aksesuarų kolekciją, akcentuojančią džentelmenišką vyrišką estetiką, ir pavadintą jo prekinio ženklo „Otto Marchesi“ vardu. 

Viganto Ovadnevo/Žmonės.lt nuotr./Vyrų mados savaitės uždarymo akimirka
Viganto Ovadnevo/Žmonės.lt nuotr./Vyrų mados savaitės uždarymo akimirka

Tai pirmoji Vyrų mados savaitė – bet kartu tai išties ambicingas pirmas žingsnis didelio tikslo link. Kviečiu visus lietuviškosios mados industrijos atstovus, kuriančius vyrišką madą ar norinčius pradėti dirbti šioje srityje, nepriklausomai nuo to, ar būtumėte šios idėjos entuziastai ar nepalaužiami skeptikai, telkti savo mintis ne kritikai, o kūrybai bei galimo bendradarbiavimo vizijoms. Mūsų visų tikslas galėtų ir gal net turėtų būti vienas.

Šilčiausi linkėjimai,
Marija Palaikytė

TAIP PAT SKAITYKITE: Metų stilingiausiu Lietuvos vyru tituluotas Juozas Statkevičius

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis