Milita Daikerytė yra „myPOS“ iniciatyvos „Mokėk kortele visur“ ambasadorė. Šia iniciatyva žmonės kviečiami registruoti vietas, kuriose nėra galimybės atsiskaityti kortele, ir prisidėti prie verslo skaidrinimo Lietuvoje. Registruoti įmones galite čia.
– Grožio srityje dirbate nuo 14 metų. Jau paauglystėje brandinote savo grožio salono idėją?
– Žinojau, kad tikrai dirbsiu grožio paslaugų srityje ir gana ryžtingai siekiau šio tikslo – kartais per dieną apsiimdavau padaryti makiažą net 8 klientėms. Bet motyvacija skintis kelią šioje srityje kilo iš mano pomėgių – kalbu ne tik apie grožio industriją, kuria domisi dažna jauna mergina, bet ir apie poreikį dirbti su žmonėmis, ypač su moterimis – ir šiandien mano kolektyvas, mano klientės ir jų istorijos man yra didžiausias įkvėpimas.
– „Studio M“ atidarymas sutapo su laiku, kai laikėte brandos egzaminus. Sąmoningas savo jėgų išbandymas ar sutapimas?
– Šiandien žiūrėdama atgal galiu tik spėlioti, iš kur atsirado tiek užsispyrimo ir motyvacijos. Nuo tokio „dvigubo salto“ manęs negalėjo atkalbėti net tėvai. Matyt, mokausi tik per savo patirtį – pusmetį prieš grožio salono atidarymą dabar vadinu sunkiausiu savo gyvenimo etapu. Miegodavau tik po 5 valandas, priaugau net 12 kg. Šiandien galiu drąsiai pasakyti, kad antrą kartą to paties nekartočiau.
– Tačiau net baigus mokyklą, iššūkių tikriausiai liko. Juk dauguma jaunų verslų žlunga būtent per pirmus metus...
– Verslą atidaryti gali bet kas – tam reikia tik investicijų. O štai paversti šį verslą sėkmingu, užtikrinti, kad jis klestėtų net tik pirmus mėnesius – visai kas kita. Mano koziris ir pačioje pradžioje, ir šiandien, yra komanda. Viskas laikosi ant grožio meistrų, kuriuos kviečiu prisijungti. Vėlgi – gauti gerą darbuotoją ir jį išlaikyti –skirtingi dalykai. Todėl darbas su komanda – vienas didžiausių iššūkių ir privalumų mano darbe.
– Be to, grožio salono savininkei greičiausiai reikia ne tik puikiai išmanyti makiažo tendencijas, bet ir verslo procesus. Kaip sekėsi tvarkytis su praktiniais nedidelio verslo iššūkiais?
– Išmokau stebėti klientą ir jo poreikius. Pavyzdžiu, jau po pusmečio pastebėjau, kad turime suteikti klientams galimybę atsiskaityti banko kortele, ne tik grynaisiais. O šiandien jau daugiau nei 90 proc. klientų atsiskaito tik kortele. Ši tendencija pastebima visur, ne tik grožio industrijoje. Be to, pastebėjau, kad skaitmeninė apskaita turi neginčijamų privalumų – viskas fiksuojama, sumažėja klaidų tikimybė. Nors esame įpratę, kad viskas, kas susiję su kortelių skaitytuvais, yra brangu ir sudėtinga, šiandien technologijos žengia į priekį. Pavyzdžiui, mane žavi „myPOS“ skaitytuvų kūrėjai, kurie pagalvoja net apie besiverčiančius individualia veikla ir siūlo paprastą, nedidelį skaitytuvą ne išsinuomoti, o įsigyti už prieinamą kainą.
– Palietėte gana jautrią temą – ne paslaptis, kad grožio industrijoje nemažai meistrų, kurie dirba individualiai ir pasirenka gauti visą pelną dabar, apeidami mokesčių sistemą. Ar stebite tai, kas vyksta rinkoje? Kiek Jums tai svarbu?
– Priskiriu save jaunajai verslininkų kartai, kuri nori ir gali konkuruoti sąžiningoje rinkoje. Suprantu, kad grožio industrija perpildyta, meistrų – labai daug ir dalis iš jų pasirenka dirbti nelegaliai. Tačiau tokio elgesio nepateisinu. Viena vertus, tokia padėtis mane, kaip legaliai veikiančio verslo savininkę, piktina, kita vertus, verčia stebėtis požiūriu į verslo perspektyvas – juk dirbant oficialiai turi daugiau galimybių pelnyti mokesnių klientų simpatijas, jų rekomendacijas, ir tokiu būdu plėsti savo klientų ratą.
– Ko gero, daugelį grožio srityje dirbančių specialistų įkvėpiate pagalvoti apie nuosavą verslą. O kas įkvepia Jus?
– Man patinka gražios sėkmės istorijos, stiprūs žmonės. Tačiau sąmoningai stengiuosi neturėti autoritetų nei versle, nei gyvenime. Kitaip neišvengiamas savęs lyginimas su kitais, savo gyvenimo vertinimas pagal kitų matus. Vidinė branda – tai suvokimas, kad kiekvienas turi savo kelią ir savo laiką.
– Bet vis dėlto ateities planų jau turite? Galbūt svajojate apie savo vardo grožio produktų liniją arba antrojo salono atidarymą?
– Turiu tikslų, tačiau stengiuosi, kad jie netaptų lūkesčiais, kuriuos būtina pateisinti. Verslo pradžia man tapo skaudžia, bet gera pamoka – supratau, kad valia nėra visagalė. Geresnis veiklos variklis – meilė sau. Todėl šiandien mano planas vienas – įsiklausyti į save. Tikiu, kad mano, kaip ir bet kurios kitos moters verslas, – daugiau nei tiesiog įmonė. Tai – asmenybės pratęsimas, kuriam reikia meilės ir laiko.