Milita Daikerytė: „Mano veiklos variklis – meilė sau“

Nuo pat paauglystės viena žymiausių grožio meistrių Lietuvoje – Milita Daikerytė – ne tik nebijojo drąsiai svajoti, bet ir nesibaidė sunkaus darbo. Šiandien jos įkurtą grožio saloną „Studio M“ lydi ne atsitiktinė sėkmė, o ištaikiusi laisvą valandėlę pokalbiui apie tai, kas jai svarbiausia ieškant savirealizacijos verslo pasaulyje, M.Daikerytė neslepia – didelės svajonės įgyvendinimas turi savo kainą, kurios antrą kartą mokėti ji nesiryžtų. Kita vertus, nuosavo verslo sėkmė padovanojo neįkainojamą pamoką apie meilės sau svarbą.
Milita Daikerytė
Milita Daikerytė / Projekto partnerio nuotr.

Milita Daikerytė yra „myPOS“ iniciatyvos „Mokėk kortele visur“ ambasadorė. Šia iniciatyva žmonės kviečiami registruoti vietas, kuriose nėra galimybės atsiskaityti kortele, ir prisidėti prie verslo skaidrinimo Lietuvoje. Registruoti įmones galite čia.

– Grožio srityje dirbate nuo 14 metų. Jau paauglystėje brandinote savo grožio salono idėją?

– Žinojau, kad tikrai dirbsiu grožio paslaugų srityje ir gana ryžtingai siekiau šio tikslo – kartais per dieną apsiimdavau padaryti makiažą net 8 klientėms. Bet motyvacija skintis kelią šioje srityje kilo iš mano pomėgių – kalbu ne tik apie grožio industriją, kuria domisi dažna jauna mergina, bet ir apie poreikį dirbti su žmonėmis, ypač su moterimis – ir šiandien mano kolektyvas, mano klientės ir jų istorijos man yra didžiausias įkvėpimas.

– „Studio M“ atidarymas sutapo su laiku, kai laikėte brandos egzaminus. Sąmoningas savo jėgų išbandymas ar sutapimas?

– Šiandien žiūrėdama atgal galiu tik spėlioti, iš kur atsirado tiek užsispyrimo ir motyvacijos. Nuo tokio „dvigubo salto“ manęs negalėjo atkalbėti net tėvai. Matyt, mokausi tik per savo patirtį – pusmetį prieš grožio salono atidarymą dabar vadinu sunkiausiu savo gyvenimo etapu. Miegodavau tik po 5 valandas, priaugau net 12 kg. Šiandien galiu drąsiai pasakyti, kad antrą kartą to paties nekartočiau.

– Tačiau net baigus mokyklą, iššūkių tikriausiai liko. Juk dauguma jaunų verslų žlunga būtent per pirmus metus...

– Verslą atidaryti gali bet kas – tam reikia tik investicijų. O štai paversti šį verslą sėkmingu, užtikrinti, kad jis klestėtų net tik pirmus mėnesius – visai kas kita. Mano koziris ir pačioje pradžioje, ir šiandien, yra komanda. Viskas laikosi ant grožio meistrų, kuriuos kviečiu prisijungti. Vėlgi – gauti gerą darbuotoją ir jį išlaikyti –skirtingi dalykai. Todėl darbas su komanda – vienas didžiausių iššūkių ir privalumų mano darbe.

Projekto partnerio nuotr./Milita Daikerytė
Projekto partnerio nuotr./Milita Daikerytė

– Be to, grožio salono savininkei greičiausiai reikia ne tik puikiai išmanyti makiažo tendencijas, bet ir verslo procesus. Kaip sekėsi tvarkytis su praktiniais nedidelio verslo iššūkiais?

– Išmokau stebėti klientą ir jo poreikius. Pavyzdžiu, jau po pusmečio pastebėjau, kad turime suteikti klientams galimybę atsiskaityti banko kortele, ne tik grynaisiais. O šiandien jau daugiau nei 90 proc. klientų atsiskaito tik kortele. Ši tendencija pastebima visur, ne tik grožio industrijoje. Be to, pastebėjau, kad skaitmeninė apskaita turi neginčijamų privalumų – viskas fiksuojama, sumažėja klaidų tikimybė. Nors esame įpratę, kad viskas, kas susiję su kortelių skaitytuvais, yra brangu ir sudėtinga, šiandien technologijos žengia į priekį. Pavyzdžiui, mane žavi „myPOS“ skaitytuvų kūrėjai, kurie pagalvoja net apie besiverčiančius individualia veikla ir siūlo paprastą, nedidelį skaitytuvą ne išsinuomoti, o įsigyti už prieinamą kainą.

– Palietėte gana jautrią temą – ne paslaptis, kad grožio industrijoje nemažai meistrų, kurie dirba individualiai ir pasirenka gauti visą pelną dabar, apeidami mokesčių sistemą. Ar stebite tai, kas vyksta rinkoje? Kiek Jums tai svarbu?

– Priskiriu save jaunajai verslininkų kartai, kuri nori ir gali konkuruoti sąžiningoje rinkoje. Suprantu, kad grožio industrija perpildyta, meistrų – labai daug ir dalis iš jų pasirenka dirbti nelegaliai. Tačiau tokio elgesio nepateisinu. Viena vertus, tokia padėtis mane, kaip legaliai veikiančio verslo savininkę, piktina, kita vertus, verčia stebėtis požiūriu į verslo perspektyvas – juk dirbant oficialiai turi daugiau galimybių pelnyti mokesnių klientų simpatijas, jų rekomendacijas, ir tokiu būdu plėsti savo klientų ratą.

– Ko gero, daugelį grožio srityje dirbančių specialistų įkvėpiate pagalvoti apie nuosavą verslą. O kas įkvepia Jus?

– Man patinka gražios sėkmės istorijos, stiprūs žmonės. Tačiau sąmoningai stengiuosi neturėti autoritetų nei versle, nei gyvenime. Kitaip neišvengiamas savęs lyginimas su kitais, savo gyvenimo vertinimas pagal kitų matus. Vidinė branda – tai suvokimas, kad kiekvienas turi savo kelią ir savo laiką.

– Bet vis dėlto ateities planų jau turite? Galbūt svajojate apie savo vardo grožio produktų liniją arba antrojo salono atidarymą?

– Turiu tikslų, tačiau stengiuosi, kad jie netaptų lūkesčiais, kuriuos būtina pateisinti. Verslo pradžia man tapo skaudžia, bet gera pamoka – supratau, kad valia nėra visagalė. Geresnis veiklos variklis – meilė sau. Todėl šiandien mano planas vienas – įsiklausyti į save. Tikiu, kad mano, kaip ir bet kurios kitos moters verslas, – daugiau nei tiesiog įmonė. Tai – asmenybės pratęsimas, kuriam reikia meilės ir laiko.

Projekto partnerio nuotr./„myPOS“ mokėjimų aparatas
Projekto partnerio nuotr./„myPOS“ mokėjimų aparatas

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis