Mokslininkai: pagirios nuo viskio sunkesnės nei nuo degtinės

Viskio mėgėjų pagirios yra sunkesnės nei tų, kurie renkasi degtinę, teigia JAV mokslininkai.
Balsus skaičiavo „su kvapeliu”
Degtinė / Andriaus Ufarto/BFL nuotr.

Kaip praneša bbc.co.uk, Brauno universiteto (Roud Ailandas) mokslininkai mano, kad priežastis slypi toksinėse medžiagose, kurių viskis turi daugiau nei degtinė.  Tačiau tyrimo autoriai pabrėžia, kad net ir pasirinkus visą naktį kilnoti degtinės, o ne viskio taureles, tai nereiškia geros savijautos kitą dieną darbe.

Tyrimas vyko tris naktis. Pirmoji buvo skirta 95 sveikų savanorių „aklimatizacijai“, o kitą naktį savanoriai buvo girdomi arba viskiu, arba degtine. Trečiąją naktį jiems buvo duodamas placebas – gėrimas be alkoholio. Kiekvieną rytą savanoriai buvo klausinėjami, kaip jie jaučiasi ir buvo išbandomas jų sugebėjimas koncentruotis ties užduotimis.

Savanoriai, gėrę viskį, jautė stipresnius pagirių simptomus (galvos skausmą, troškulį bei nuovargį) palyginus su degtinės gėrėjais. Tačiau abiejų grupių sugebėjimas susikaupti ties užduotimis buvo beveik vienodas. „Nors tie žmonės, kurie gėrė viskį jautėsi blogiau, jie prasčiau nepasirodė“, - aiškino tyrėjų komandai vadovavęs profesorius Damaris Rohsenowas. Pasak jo, taip pat paaiškėjo, kad rizikingą darbą dirbančių asmenų veikla ilgam išlieka suprastėjusi, net kai alkoholis visiškai pasišalina iš kraujo sistemos.

Mokslininkai taip pat stebėjo ir miegančius eksperimento dalyvius – didelio skirtumo tarp vienos ir kitos grupės neramaus miego nepastebėta.

Pasak tyrėjų, prastesnės savijautos priežastis gali slypėti toksinėse medžiagose, tokiose kaip taninai, acetonas bei acetaldehidas, kurių viskyje yra daugiau nei degtinėje.

15min.lt pabrėžia, kad bet koks alkoholis kenkia sveikatai, todėl jį vartoti reikia atsakingai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis