Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Monika Dirsytė pristatė performansą „Aš tavo saulė“: „Jis – apie beprotišką, net liguistą meilę“

Antradienio vakarą Jono Meko vizualiųjų menų centre Vilniuje duris atvėrė nauja paroda „Juodos rožės“, kurioje savo tapybos, fotografijos bei kitus kūrinius pristatė devynios menininkės. Bene išskirtiniausią pasirodymą-performansą „Aš tavo saulė“ surengė menininkė Monika Dirsytė (25).
Monika Dirsytė
Monika Dirsytė / Luko Balandžio / 15min nuotr.

„Šis performansas – apie gilius žmogiškus jausmus. Jis – stiprus tiek vizualine prasme, tiek emociškai: stengiuosi išraišką sujungti su emocijomis ir išgyvenimais.  Neslėpsiu, šįkart jis – didžiąja dalimi apie meilę“, – sakė Žmonės.lt kalbinta režisieriaus Oskaro Koršunovo širdies draugė M.Dirsytė.

Meilė – išties neišsemiama tema. Monikos įsitikinimu, meilė turi tiek atspalvių, kad juos visus sunku net ir nusakyti. Jos performansas – bandymas pavaizduoti kiek įmanoma daugiau meilės atspalvių.

„Aš tavo saulė“ – tai performansas apie žmonių santykius, apie norą pasisavinti mylimą žmogų ir prisirišti jį prie savęs. Apie beprotišką meilę, kuri kartais tampa desperatiška, nekontroliuojama, liguista, tačiau savo tikrumu ir nuoširdumu peržengusi bet kokias mūsų pačių supratimo ribas, tampa gyvenimo šviesa, leidžiančia išgyventi pačius giliausius jausmus. Vienu metu vienodai skausminga ir pakelianti virš mūsų būties.  Tokia besąlygiška meilė tampa ir santykių jungtimi ir juos ardančiu reiškiniu, nes tam, kuriam ji skirta, taip pat nelengva priimti tokį emocijų krūvį“, – pasakojo M.Dirsytė.

Luko Balandžio/15min.lt nuotr./Monika Dirsytė
Luko Balandžio/15min.lt nuotr./Monika Dirsytė
Luko Balandžio/15min.lt nuotr./Parodos „Juodos rožės“ atidarymas
Luko Balandžio/15min.lt nuotr./Parodos „Juodos rožės“ atidarymas

„Instaliacija atspindi tokią realybę: žmogus, įėjęs į lubas siekiantį vamzdį, kuris rodo jungiančią grandį, sau virš galvos mato visu svoriu jį užgriuvusią begalybę. Gilumo efektas, tiesiantis erdvę taip, kad tartum nėra pabaigos. Nuolat kartojami mano žodžiai, kuriais kalbu apie savo jausmus, paverčia tokią meilę viską užgožiančia ir gąsdinančia beprotybe“, – apie performansą, atspindintį meilės emocijas, kalbėjo Monika.

Luko Balandžio/Žmonės.lt nuotr./Oskaras Koršunovas ir Monika Dirsytė
Luko Balandžio/Žmonės.lt nuotr./Oskaras Koršunovas ir Monika Dirsytė

TAIP PAT SKAITYKITE: Monika Dirsytė kartu su Monika Račiūnaite pristatė performansą „Monika&Monika“

Performansą „Tikranetikra“ pristatanti Oskaro Koršunovo mylimoji Monika Dirsytė: „Einu savo keliu ir nenoriu su juo tapatintis kūryboje“

Parodoje – vien moterų darbai

Šios parodos pavadinimas gimė atsitiktinai: jos sumanytojams atmintyje užkliuvo viena 1994 m. jaunimo estrados dainų, kuri vadinosi „Juodos rožės“, kurią anuomet atliko to paties pavadinimo grupė. „Juodos rožės“ – XX a. 10-jo dešimtmečio  keistenybė, ir tuo pat metu tipiška ano laikmečio reprezentacija.

Grupės klipas parodos sumanytojams pakišo mintį apie kartas ir kartų kaitą apskritai – kaip savo laikmetį, stilių, pasaulėžiūrą mato, supranta viena ar kita karta ir kaip ta pasaulėžiūra, stilius atrodo (tai pačiai ar jaunesnei kartai) po dešimties, dvidešimties metų?

Luko Balandžio/15min.lt nuotr./Eglė Grėbliauskaitė-Tursienė
Luko Balandžio/15min.lt nuotr./Eglė Grėbliauskaitė-Tursienė

Šioje parodoje pristatoma kūryba tų menininkių, kurios jau kurį laiką yra daugiau ar mažiau aktyvios menininkės, tačiau, vis dėlto, jas dar sąlygiškai galima vadinti debiutuojančiomis. Menininkių amžius šiuo atveju nėra svarbiausias veiksnys.

Pavadinimas gali būti priimamas kaip retrospektyvus parodos pamušalas bet kuriai kartai, tačiau gali būti suprantamas be jokio pamušalo tiesiog kaip tyčia kiek manieringas įpakavimas, kadangi parodoje šiek tiek koketuojama ir su „manierizmu“.

Luko Balandžio/15min.lt nuotr./Parodos „Juodos rožės“ atidarymas
Luko Balandžio/15min.lt nuotr./Parodos „Juodos rožės“ atidarymas

Formaliai parodoje susijungia ir kalbasi, netgi susiremia „vizualumas“ ir „konceptualumas“ ‒ intencija, vaizdinys, kalba ir veiksmas. Vis dėlto „konflikto“ nereikėtų besąlygiškai priimti už gryną pinigą, kadangi parodos kuratorius Kęstutis Šapoka tarsi įkelia menininkes į tam tikrą iš anksto simuliuojamą situaciją ar situacijų virtinę, pristato jas neįkyrios ideologinės uždangos fone, vis dėlto, nesistengdamas iškraipyti ar užgožti menininkių kūrybos.

Be Monikos Dirsytės parodoje pasirodė šios  menininkės: Eglė Grėbliauskaitė, Milda Laužikaitė, Gabrielė Šermukšnytė, Gedvilė Tamošiūnaitė, Daina Pupkevičiūtė ir Vaida Tamoševičiūtė, Greta Vileikytė bei Jurgita Žvinklytė.

Luko Balandžio/15min.lt nuotr./Parodos „Juodos rožės“ atidarymas
Luko Balandžio/15min.lt nuotr./Parodos „Juodos rožės“ atidarymas

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Tyrimas: lietuviams planuojant kalėdinio stalo meniu svarbiausia kokybė bei šviežumas
Reklama
Jasonas Stathamas perima „World of Tanks“ tankų vado vaidmenį „Holiday Ops 2025“ renginyje
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos