Neeilinė premjera Vilniuje: garsūs svečiai ir atlikėjų išbandymas – klipas per parą

Ketvirtadienį kino teatre „Multikino“ įvyko dar Lietuvoje nematyto muzikinio iššūkio finalas. Aštuonios videografų komandos pristatė kartu su keturiais žymiais atlikėjais sukurtus vaizdo klipus. Jų sukūrimui komandos turėjo vos... 24 valandas.
Renginio svečiai
Renginio svečiai / Skirmanto Lisausko / BNS nuotr.

Keturios Lietuvos muzikos pasaulio žvaigždės nėrė į avantiūrą ir įsitikino – geram vaizdo klipui sukurti kartais gali užtekti ir vienos paros. „Go3“ ir „Universal Music Lithuania“ projekte dalyvavę atlikėjai Gabrielius Vagelis, It‘s Cheri, Norbertas ir Remis Retro kartu su aštuoniomis vaizdo įrašų kūrėjų komandomis užsibrėžė tikslą – sukurti kuo kokybiškesnį muzikinį klipą, pasitelkiant ribotą biudžetą ir telpant į 24 valandas. Jiems tai pavyko!

Ketvirtadienio vakarą vos per parą sukurtus klipus išvydo kviestiniai svečiai. Čia atvyko verslininkas Laurynas Suodaitis, televizijos ir kino prodiuseris Gediminas Juodeika, teniso treneris Simas Kučas, aktorius Mindaugas Papinigis ir būrys kitų pramogų pasaulio veidų.

Skirmanto Lisausko / BNS nuotr./Renginio svečiai
Skirmanto Lisausko / BNS nuotr./Renginio svečiai

Vienas iš projektų prodiuserių, atlikėjas Vytautas Medineckas-Ironvytas pasakojo, kad idėja sukurti tokį projektą gimė netikėtai.

„Mano kolega Zenonas Valeika, su kuriuo jau esame įgyvendinę keletą mažesnių projektų, pasiūlė kurti laidą, kurioje būtų rodoma, kaip prodiusuojami vaizdo klipai. Iš pradžių jis svarstė, kad projekte tarpusavyje turėtų susikauti net šešiolika dalyvių. Aš iš karto pasakiau – tai neįmanoma. Projektas, kuriame dalyvautų šešiolika didelių komandų, pareikalautų milžiniškos atsakomybės. Juk tokį būrį suvaldyti būtų sudėtinga. Aišku, videografų profesionalumu aš neabejoju – tarp mano paties vaizdo klipų yra ir tokių, kurie sukurti per parą. Vis dėlto idėjos neatmetėme ir ją išsigryninę nutarėme į projektą pakviesti perpus mažiau – aštuonias komandas“, – kalbėjo V.Medineckas-Ironvytas.

Prodiuseriai siekė, kad projekte dalyvautų atlikėjai, užimantys viršūnes grojaraščiuose, tad videografų mūzomis tapo keturi dainininkai, atstovaujantys „Universal Music Lithuania“ gretas.

„Kadangi iššūkis ir patiems atlikėjams ne iš lengvųjų, dalyvaujančioms kūrybinėms komandoms turėjome sąlygą. Kad atlikėjai nepervargtų, filmavimo aikštelėje jie galėjo praleisti iki 6 valandų. Nepaisant to, kai kurie artistai savo noru filmuodavosi ir po 10, ir po 12 valandų. Tačiau visi savo darbą atliko puikiai, be jokių kaprizų. Aišku, jie buvo ir pavargę, ir sušalę, kadangi filmavimai vyko ir lauke, kur teko filmuotis net, pavyzdžiui, su šortais“, – pasakojo V.Medineckas-Ironvytas.

Skirmanto Lisausko / BNS nuotr./Renginio svečiai
Skirmanto Lisausko / BNS nuotr./Renginio svečiai

Projekte dalyvavusi atlikėja It‘s Cheri neslėpė, kad kai kurie filmavimai užsitęsė, tačiau kūrybinės komandos kūrė atmosferą, kurioje iš kažkur vis atsirasdavo jėgų dirbti pilnu pajėgumu.

„Kadangi vieno iš filmavimų metu buvo mano gimtadienis, vyravo šventinė nuotaika. Kiti filmavimai galbūt nebuvo tokie šventiški, juolab, kad teko filmuoti ir naktį iki paryčių. Pavyzdžiui, vieną pamainą pabaigėme 4 ryto, o į kitą keltis reikėjo jau 9 ryto. Tačiau kai komanda yra užsidegusi ir susivienija dėl gero bendro rezultato, mane labai įkvepia. Nors nebuvo lengva, bet jėgų vis iš kažkur atsirasdavo“, – kalbėjo atlikėja It‘s Cheri.

Laidos prodiuseriai neslėpė, kad jaudulio būta ne tik dalyvaujančioms komandoms ir atlikėjams, bet ir jiems patiems.

„Vaizdo klipai per parą buvo sukuriami nuo A iki Z. Tik pradėjusios išbandymą komandos atsiplėšdavo vokus ir sužinodavo, su kuria daina jiems teks dirbti. Kai kurios komandos elgėsi gudriai – iš anksto pasiruošdavo po idėją kiekvienam iš atlikėjų. Vis dėlto buvo neramu, kad kūrėjai netilps į tokį laiką ir sulauksime neužbaigtų vaizdo klipų, kurių tiesiog nesinorės rodyti žiūrovui. Tačiau nepaisant riboto laiko ir biudžeto, jų kokybė tikrai nenukentėjo. Komandos įrodė, kad turint gerą idėją, nei laikas, nei pinigai kojos nepakiš“, – sakė vienas laidos prodiuserių Z.Valeika.

Fotogalerija:

Projekte dalyvaujančios komandos pirmajame etape privalėjo išsisukti su 500 eurų biudžetu. Na, o finalininkai kūrė kiek brangesnius klipus – už 1000 eurų. Anot projekte dalyvavusio Gabrieliaus Vagelio ir laidos prodiuserio, reperio Ironvyto, šiandien muzikos padangėje skaičiuojamos gerokai didesnės sumos.

„Viskas paprasta: kai turi daugiau, daugiau ir investuoji. Anksčiau klipų kūrybai būdavo skiriamos tikrai nedidelės sumos. Visada bandydavome ieškoti pigesnių sprendimų. Gelbėdavo atitinkamos lokacijos, žmonės, suinteresuoti sukurti gerą produktą už minimalų biudžetą, pažįstamų rekomendacijos. Be abejo, dabar turime klipų, kurių biudžetas yra gerokai didesnis. Vis dėlto ne visada kaina yra pagrindinis rodiklis. Jeigu turi gerą idėją, gali užtekti ir 500-1000 eurų geram rezultatui pasiekti. O kartais žmonės investuoja didelius pinigus, bet iš to didelio rašto išeina iš krašto. Taip būna, kai turi daug pinigų, bet nežinai, ką daryti. Šitas projektas parodė, kad realu sukurti gerą klipą už mažą biudžetą“, – patikino G.Vagelis.

Pauliaus Peleckio / BNS nuotr./Gabrielius Vagelis
Pauliaus Peleckio / BNS nuotr./Gabrielius Vagelis

„Kainos labai skiriasi. Nelygu, kokio klipo atlikėjui reikia. Aišku, kad pigiau filmuotis pas vestuvių videografą, kuris laisvalaikiu dar užfiksuoja ir vieną kitą kitokio pobūdžio klipą. Visai už kitą kainą nufilmuos profesionali komanda, kuri orientuojasi į muzikinius klipus, filmus ar dideles reklamas. Kaina gali prasidėti nuo kelių šimtų eurų. Na, o topinių atlikėjų Lietuvos rinkoje vaizdo klipams skiriami biudžetai siekia ir kelias dešimtis tūkstančių eurų. Ne visada piniguose yra esmė. Taip, biudžetas lemia atitinkamą įrangos kokybę, darbuotojų –apšvietėjų, kostiumų dailininkų, aikštelės dailininkų, profesionalumą. Tačiau kartais ir su kokybiška telefono kamera turint gerą idėją galima nufilmuoti puikų vaizdo klipą. Tik reikia norėti, stengtis ir degti tuo“, – įsitikinęs V.Medineckas-Ironvytas.

G.Vagelis atskleidė, kad už vieną savo vaizdo klipą nemokėjo nė cento. O štai vasarą hitu tapusios dainos „Jei leisi“ vaizdo klipas atsiėjo milžinišką sumą.

„Dainos „Dalis manęs“ vaizdo klipas mūsų komandai nekainavo nieko. Tiesiog vienas žmogus buvo man skolingas, todėl padarė paslaugą. Na, o daugiausiai buvo sumokėta už dainos „Jei leisi“ vaizdo klipą. Bijau sumeluoti, tačiau biudžetas siekė apie 10 tūkst. eurų“, – sakė dainininkas.

Ne tik biudžetas ir laiko stygius tapo iššūkiu visoms komandoms. Juk kiekvienas atlikėjas klausytojui stengiasi perteikti savitą įvaizdį, aprangos stilių. Jie geriausiai žino, iš kurio kampo filmuojant atrodo geriausiai. Kaip projekto dalyviams pavyko įgyvendinti atlikėjos It‘s Cheri ir G.Vagelio lūkesčius?

„Manau, kad aš pati padariau, ką galėjau galiausiai. Komandos taip pat patvirtino mano gerą nuomonę apie save. Dirbau iš peties. Žinoma, šįkart tai nebuvo mano vizijos klausimas ir ne aš vadovavau paradui. Tad dabar man buvo svarbu padėti įgyvendinti komandų idėjas. Manau, kad man pavyko. Man tikrai buvo įdomu dalyvauti procese visiškai nesikišant į visas režisūrines peripetijas. Buvo labai keista būti filmavimo aikštelėje ir nežinoti, kas laukia. Juk iki atvykimo į filmavimą aš nežinodavau scenarijaus. Buvo keista, neįprasta, bet tuo pačiu ir malonu atsiduoti vadovaujantiems.

Aišku, aš ir pati savo pasiūlymų pateikdavau. Pavyzdžiui, kuris rakursas man labiau tinka. Komandos tikrai atsižvelgė į mano pasiūlymus ir prašymus. Yra klipų, prie kurių negalėčiau prikibti, bet yra ir tokių, kur galutiniame rezultate dar norėtųsi pašlifavimo. Vienur pakeisčiau kadrus, kitur pakeisčiau tam tikrus įvaizdžio momentus“, – prisipažino It‘s Cheri.

Atlikėjas G.Vagelis taip pat neslėpė, kad iššūkio metu jį tenkino ne visi sukurti įvaizdžiai.

„Manau, kiekvienas atlikėjas yra savikritiškas ir puikiai žino, iš kurio kampo filmuojant jis atrodo geriau. Ne visur man patiko tai, kaip aš buvau apsirengęs. Ne visur patiko, kaip atrodau kadre. Gaila, kad buvo skirta per mažai laiko ir tiesiog nebuvo galimybių padiskutuoti bei priimti sprendimų, dėl kurių visi būtų laimingi. Tačiau buvo ir vietų, kuriose filmuodamasis galvojau, kad viskas atrodys nekaip, na, o peržvelgus klipą didžiajame ekrane rezultatas nustebino“, – pasidžiaugė Gabrielius.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis