Ieva Mackevičienė: „Kad ir kaip smarkiai keistųsi rinka, vienas dalykas tikrai nesikeis“

Skaitmeninis marketingas itin susijęs su technologine pažanga. O ji per pastaruosius 10 metų padarė didžiulę įtaką mūsų kasdienybei. Verslininkė, nuomonės formuotoja, asmeninio prekės ženklo vystytoja Ieva Mackevičienė sako, kad dabar verslams yra itin paprasta būti arti vartotojų, o turinio kūrėjams – savo auditorijos, bet dėl itin dinamiškos kaitos kyla nemažai iššūkių.
Ieva Mackeviciene
Ieva Mackeviciene / Organizatorių nuotr.

„Norėtųsi sakyti, kad turinio kūrėjo darbinė aplinka yra tokia, kokią jis pats susikuria aplink save. Tačiau vis dėlto matome, kad skaitmeninis marketingas labai dinamiškas, jautrus laikui ir dažnu atveju į vartotojų lūkesčius reikia atsižvelgti itin greitai. Galima sakyti, kad tai savotiška vieno asmens rinkodaros agentūra, kurioje esi ir sprendimų priėmėjas, ir idėjų įgyvendintojas“, – kalba žinoma nuomonės formuotoja.

Partnerio nuotr./Ieva Mackevičienė
Partnerio nuotr./Ieva Mackevičienė

Vaizdo turinys – patraukliausias vartotojui

Pasak I.Mackevičienės, apie skaitmenizaciją ir jos svarbą buvo kalbama ne vienus metus, tačiau didžiausią įtaką padarė ir ją itin paspartino pandemija, kai visi tarsi persikėlėme į skaitmeninę erdvę. Pandemijos metai parodė, kokie gali būti vartojimo įpročiai, gyvenimo būdas ir galų gale darbas iš namų.

Vertindama svarbiausius pokyčius, darančius įtaką skaitmeninei rinkodarai, I.Mackevičienė išskiria vaizdo turinį ir dirbtinį intelektą.

„Mano nuomone, karaliaujantis video formatas pakeitė visą turinio kūrimą. Be to, jis yra itin patrauklus vartotojams. Dar vienas vykstantis pokytis – dirbtinis intelektas. Ne visi jį iki galo spėjo suvokti. Bet, esu tikra, tai puikus įrankis, galintis pagerinti savo turinio kūrimo galimybes“, – sako I.Mackevičienė.

Iškelta turinio kokybės kartelė

Vis dėlto, kartu su besivystančiomis technologijomis, auga ir konkurencija tarp prekių ženklų. O tai skatina ir didesnius lūkesčius turinio kūrėjams, iškeliama sklaidos ir turinio kokybės kartelė. Turinio kūrėjai, siekdami išlaikyti dėmesį, turi neatsilikti nuo technologinių naujienų ir eiti koja kojon su naujausiomis tendencijomis. Šiuo metu vystyti prekės ženklą yra puikus laikas, nes į pagalbą galima pasitelkti efektyvių priemonių: socialines medijas, turinį el. parduotuvėje ar tinklalaides (angl. podcasts) ir pan.

Spartūs pokyčiai paliečia daugybę sričių. Ne išimtis ir vartotojų įpročiai bei lūkesčiai. Turinio kūrėjos nuomone, prekių ženklai, siekdami išlaikyti dėmesį, turi išlikti realūs ir vadovautis realiais įvaizdžiais.

„Kad ir kaip smarkiai keistųsi rinka, mano nuomone, vienas dalykas tikrai nesikeis. Tai – vartotojų poreikis matyti tikrą gyvenimą ir verslus jame. Tie prekių ženklai, kurie atsigręš į savo vartotojų gyvenimą ir bus arčiau jų, visada išlaikys artimesnį ryšį ir klientų simpatijas“, – dalijasi nuomonės formuotoja.

Formuoja prekės ženklo įvaizdį

Daugiausia iššūkių kelia poreikis išlaikyti pusiausvyrą tarp asmeninės erdvės ir viešojo turinio. Pasak I.Mackevičienės, svarbu aiškiai brėžti ribą tarp privačios informacijos ir to, ką norėtųsi perteikti vartotojams.

„Labai svarbu leisti sau atsitraukti. Kai jaučiu, kad projektas manęs netenkina ar man yra nepriimtinas, atsisakau jo. Mano didžiausias patarimas bet kuriam turinio kūrėjui būtų išlikti savimi. Kartu apie tai reikėtų pagalvoti ir verslams. Jie turėtų atkreipti dėmesį, kokį nuomonės formuotoją renkasi. Juk jis kuria ne tik reklamą, bet ir formuoja prekės ženklo įvaizdį“, – įsitikinusi moteris.

Kitas iššūkis – kuriamą turinį pateikti itin profesionaliai, neapgaudinėti klientų ir išlaikyti aukščiausią kokybę.

„Turinio kūrėjai, taip pat ir aš pati, neišvengiamai suprantame, kad skaitmeninis turinys ir kuriami projektai tampa profesionaliomis reklamomis. Anksčiau buvo įprasta, kad tokio lygio reklamas matome televizijoje. Tačiau šiuo metu tokio tipo reklamas sutinkame socialinėje erdvėje, jos neišvengiamai skatina tobulėti, augti, mokytis ir ieškoti vis naujų reklamos būdų“, – sako turinio kūrėja.

Skaitmeninė ateitis, I.Mackevičienės nuomone, bus kupina naujų iššūkių, su nemažai papildomų priemonių efektyvesnei sklaidai, nemažai automatizacijos, o dirbtinis intelektas, be abejo, bus neatsiejamas skaitmeninės ateities dalis. Apie tai I.Mackevičienė kalbės „Full digital“ konferencijoje spalio 18 dieną.

Šiais metais „Full digital“ pranešimus skaitys daugiau kaip 25 pranešėjai. Jau žinoma, kad savo patirtimi konferencijoje dalinsis „Metų CMO“ Giedrė Vilkė, „Cgates“ marketingo vadovė Dovilė Filmanavičiūtė, agentūrų „Havas Creative“ ir SOMA vadovas Arijus Žakas, lietuviško startuolio, kibernetinio saugumo bendrovės „Surfshark“ rinkodaros vadovas Regimantas Urbanas, „Deals on wheels“ vadovas Laurynas Boguševičius, politologas Linas Kojala ir daugybė kitų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis