Šiuo metu G.Šeduikis drauge su D.Ibelhauptaite režisuoja ir teatralizuotą Ericos Jennings koncertą „Istorijos iš Niujorko“, kuris lapkričio 23 d. bus pristatytas Vilniaus Kongresų rūmuose. Džiugu tai, kad vien Lietuva G.Šeduikio darbai neapsiriboja – štai šio interviu klausimus jis atsakinėjo būdamas San Franciske, kurio operos teatre bendradarbiavo su garsiu prancūzų režisieriumi Vincent Boussard prie „Manon“ pastatymo.
TAIP PAT SKAITYKITE: Erica Jennings į „Eurovizijos“ atrankas žengia su dviem dainomis: „Tegul publika renkasi“
„Nepamirštamam spektakliui ar koncertui sukurti būtini ingredientai yra gera muzika, stiprūs vizualiniai sprendimai ir talentingi atlikėjai. Kai visa tai susideda, pasirodymas pavyksta“, – sako režisierius. Naujausiai jo premjerai – teatralizuotam koncertui „Istorijos iš Niujorko“ jis jaučiasi pasiruošęs.
„E.Jennings kreipėsi į Dalią, nes šiais metais ji norėjo surengti išskirtinį savo solinę kūrybą pristatantį koncertą. Į procesą įsitraukiau aš, perklausėme Ericos dainas, dar niekam negirdėtą jos džiazo albumą, ir su Dalia sukūrėme „Istorijų iš Niujorko“ siužetą“, – apie netikėto bendradarbiavimo pradžią sakė G.Šeduikis. Režisierių sukurtos istorijos centre – jauna airė, atvykstanti į Niujorką prohibicijos metais, siekianti tapti garsia džiazo dainininke.
Žiūrovus nukelti į prohibicijos metus režisieriai pasirinko todėl, kad tai vizualiai labai įspūdingas, kinematografiškas metas. O kartu tai ir masinei airių migracijai artimas laikotarpis. Žiūrovai matys įvairiausius airių likimus to meto Niujorke, matys jų begalinį norą išgyventi, kovą su žiauriomis gyvenimo sąlygomis ir ne mažiau žiauriomis žaidimo taisyklėmis. Vienam vakarui Kongresų rūmų scena virs slaptu muzikiniu klubu.
„Šio koncerto scenografija bus labai kontrastinga – norėjome parodyti kuo didesnį atotrūkį tarp dviejų koncerto dalių – vargingos emigrantų realybės ir prabangaus/nelegalaus Amerikos pogrindžio. Kalbėsime apie tikslų siekimą ir tame kelyje pasitaikančias pagundas, meilę ir išsiskyrimą, vienatvę ir šlovę, manau, kad kiekvienas žiūrovas, galės šioje istorijoje atrasti jį paliečiančių temų“, – sako režisierius.
Ne kartą ne tik operos spektaklius, bet ir įvairiausius koncertus, televizijos renginius transliavęs Gediminas sako, kad jam vienodai patinka dirbti tiek su operos atlikėjos, tiek su popscenos žvaigždėmis.
„Svarbiausia yra asmenybė ir talentas“, – yra įsitikinęs jis. Tiesa, didelių, net „monstriškų“, kaip pats G.Šeduikis pavadina, koncertų organizavimas paprastai skiriasi nuo darbo teatre. „Renginius organizuojant dažniausiai turime labai mažai laiko viskam sustyguoti. Todėl jie reikalauja didžiulio susikaupimo, šaltų nervų ir labai geros komandos“, – pasakoja vienas geriausių šalyje operos režisierių.
Visą gyvenimą teatru žavėjęsis Gediminas Šeduikis yra pirmasis Lietuvoje savo profesijos išmokęs operos režisierius. Tačiau teatrologiją baigęs kūrėjas žinias kaupė vakarietišku būdu – asistuodamas režisierei D.Ibelhauptaitei. Ši nevengia jį garsiai vadinti „superprofesionalu“ ir žavisi Gedimino sugebėjimu vykdyti daugybę projektų vienu metu ir siekti aukštų rezultatų net tuomet, kai aplinkybės atrodo neįmanomos.
Tačiau būtent sugebėjimą nepaisyti iškylančių kliūčių Gediminas vadina viena didžiausių iš Dalios išmoktų pamokų. „Kad ir kas benutiktų, turime išlikti ramūs ir judėti pirmyn“, – sako režisierius, kuris savo sėkmės priežastimi laiko begalinį užsidegimą dirbti.