Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Pasaulį nustebinęs šaltibarščių festivalis prikaustė užsienio žiniasklaidos dėmesį

Garsas apie praėjusį savaitgalį sostinėje pirmą kartą vykusį „Pink Soup Fest“ (liet. šaltibarščių festivalį) nuaidėjo ne tik sostinės svečių ir gyventojų lūpose, bet pasklido ir svetur. Kaimyninių šalių internetiniai portalai bei pasaulinės žiniasklaidos grandai dalinosi žinia apie Lietuvos sostinėje vykusią rožinę karštinę. Vilniaus miesto turizmo ir verslo plėtros agentūros „Go Vilnius“ vadovė Inga Romanovskienė džiaugiasi, kad šaltibarščių festivalio dienomis apie šventę išleista daugiau nei 70 publikacijų, o jos pasiekė daugiau net 300 milijonų auditoriją visame pasaulyje.
Gian Luca Demarco
Gian Luca Demarco / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

Festivalio tradiciją planuoja tęsti ir toliau

Vilniuje vykęs šaltibarščių festivalis tapo puikia proga paragauti ir naujai pažvelgti į gastronominį Lietuvos kulinarijos paveldą. Rožine spalva nusidažęs miestas lankytojus ne tik įkvėpė labiau vertinti tradicinės lietuviškos sriubos kultūrą, bet ir suteikė jai naujų spalvų ir skonių. Anot Vilniaus miesto turizmo ir verslo plėtros agentūros „Go Vilnius“ vadovės Ingos Romanovskienės, šis renginys turėtų tapti kasmetine tradicija, visą miestą įtrauksiančia į rožinės karštinės sūkurį.

Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr./Pirmasis „Šaltibarščių festivalis“ Vilniuje
Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr./Pirmasis „Šaltibarščių festivalis“ Vilniuje

„Sulaukėme itin didelio tiek partnerių, tiek miesto gyventojų palaikymo ir įsitraukimo. Be partnerių iniciatyvų tokios šventės nebūtų. Akivaizdu, kad tokio festivalio miestui reikėjo, todėl Vilniuje planuojame kurti naują tradiciją – pradėti vasarą linksmai ir nuotaikingai. Ši sriuba, būdama vienu mėgstamiausių patiekalų Lietuvoje, nusipelnė jai skirtos šventės šalies sostinėje. Juo labiau, kad kalbos apie šaltibarščius dėl išskirtinio skonio ir neįprastos spalvos vis plačiau sklinda svetur“, – sako „Go Vilnius“ vadovė I.Romanovskienė.

Didelis užsienio spaudos dėmesys

Šaltibarščių festivalio metu Vilniuje lankėsi žurnalistai iš Latvijos, Jungtinės Karalystės ir Vokietijos, o šia tema išleista daugiau nei 70 publikacijų JAV, Lenkijos, Jungtinės Karalystės Latvijos ir kitų šalių internetiniuose portaluose. Festivalyje lankėsi ir būrys žymių nuomonės formuotojų iš Jungtinės Karalystės, o šventės populiarinimui pasitelkti ir žinomi Lietuvoje gyvenantys užsieniečiai.

Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr./Pirmasis „Šaltibarščių festivalis“ Vilniuje
Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr./Pirmasis „Šaltibarščių festivalis“ Vilniuje

Vienas iš ryškiausių žinią apie šaltibarščius skleidusių portalų – pasaulyje puikiai žinomas dienraštis „Voice of America“, skyręs visą straipsnį tik sostinėje vykusiai šaltibarščių fiestai. Tekste pažymimos Lietuvos šaltibarščių tradicijos ir klausiama šventės lankytojų, kuo jiems ši sriuba yra tokie ypatinga. Festivalį paminėjo ir JAV žiniasklaidos gigantas „Forbes“, kuris anonsavo šventę ir paskelbė straipsnį pavadinimu „8 priežastys kodėl reikia mylėti Vilniaus miestą“ (angl. 8 Reasons To Love Vilnius, Lithuania, Right Now).

Šaltibarščių festivaliui publikacijas skyrė ir daugelis didžiųjų Jungtinės Karalystės portalų. Be Vilniuje apsilankiusių žurnalistų, kurie dar tik ruošią publikacijas apie Vilnių, publikacijas su festivalio paminėjimais jau paskelbė kiti didieji šalies žiniasklaidos portalai: „The Daily Mail” „Daily Express“ ir kiti. Savo publikacijose žiniasklaidos priemonės akcentavo lietuviškas šaltibarščių tradicijas, pristatė skaitytojams sriubos receptus, atkreipė dėmesį į jos kultūrą ir paplitimą kitose šalyse. Didelis dėmesys buvo skirtas ir festivalio lankytojų pramogoms, akcentuoti kavinių ir restoranų specialūs pasiūlymai bei šventės metu laukiančios išskirtinės patirtys.

Festivaliui didelis dėmesys buvo skirtas ir prancūzakalbėje žiniasklaidoje. Tarp populiariausių – vieno didžiausių Prancūzijos naujienų portalų „TV5Monde“ paskelbta publikacija apie Vilniaus šaltibarščių

festivalyje vykusias veiklas. Apie Lietuvos sostinėje vykstančią rožinę karštinę rašė Šveicarijos „Bluewin“, Belgijos „Le Vif Weekend“ ir kiti garsūs prancūziškai kalbančių šalių dienraščiai. Šiose publikacijose akcentuotos šaltibarščių tradicijos, šventės prasmė bei tradicinės sriubos recepto vingrybės. Straipsniuose pateikiamas interviu ir su vienu Lietuvoje studijuojančiu prancūzu, kuris pripažino, kad pats labai pamėgo šaltibarščius.

Straipsniuose – minimas Vilniaus 700 metų jubiliejus

Kaimyninių šalių gyventojai taip pat aktyviai sekė naujienas apie Vilniuje vykusį šaltibarščių festivalį. Daugiausia dėmesio sulaukė viename didžiausių Lenkijos portalų „Wirtualna Polska“ publikuotas straipsnis apie Vilniuje vykstančius renginius, raginantis šią vasara būtinai aplankyti Vilnių, kuris švenčia 700 metų jubiliejui. Kartu straipsnyje turistams iš Lenkijos rekomenduojama aplankyti žinomas Vilniaus vietas, muziejus bei senąjį miesto barokinį senamiestį.

Šaltibarščių festivalis ryškiai nušviestas ir kaimyninėje Latvijoje. Šioje šalyje populiariausias straipsnis buvo publikuotas portale „Delfi.lv“ ir sulaukė didžiulio kaimyninės valstybės gyventojų susidomėjimo. Straipsnyje aprašomos ne tik šventės pramogos ar lietuviškos gastronominės tradicijos, bet ir skirtumai tarp Latvijoje ir Lietuvoje gaminamų šaltibarščių.

Vilniaus šaltibarščių festivalis daug dėmesio sulaukė ne tik Europoje ar JAV, bet ir nuo Lietuvos nutolusiose pasaulio valstybėse. Vienas populiariausių – Pietų Afrikos Respublikos portale „IOL“ publikuotas „AFP“ agentūros parašytas straipsnis, pasiekė daugiau nei 4 mln. šios šalies gyventojų. Šaltibarščių festivalis susidomėjimo sulaukė žiniasklaidos priemonėse Malaizijoje, Jungtiniuose Arabų Emyratuose bei Kuveite.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?