Būnant fotografu, tiesiog neįmanoma nekeliauti po pasaulį. Ar daug šalių esate aplankęs?
Šiuo metu jau egzistuoja nuomonė, kad nebebūtina keliauti, norint pamatyti pasaulį. Virtualioje erdvėje gali surasti tūkstančius vaizdų iš kiekvieno didesnio miesto ar valstybės. Fotografija kaip pramoga pasiekė tokį lygį, kad mes, jos vartotojai, skęstam vaizdų gausoje, net nebeatsimindami, kurioje informacijos laikmenoje „dingo“ vaizdai iš mūsų paskutinės kelionės... Dažniausiai į keliones važiuoju palikęs visą fototechniką namuose ir mėgaujuosiu pačia kelione.
Ką Jums reiškia fotografija? Fotografijos sąvoka jau turi sentimentalų skambesį, gal primenantį praeitą šimtmetį.
Ji šiuo metu išgyvena keistą laikotarpį. Menininkui, dirbančiam su fotografijos medija, - tai naujovių paieška, pasitelkiant fotografijos istoriją, vaizdų fikciją ir jų manipuliaciją. Man - tai priemonė suformuluoti tam tikrą meninį pranešimą. Šiandien meninė fotografija jau nebėra gražūs ar tobulai sukomponuoti "lemtingos akimirkos" įvykiai. Pati aplinka, vaizdų perteklius, bei meno kontekstas verčia dar kartą permąstyti fotografijos sąvoką, bei jos santykį su šiuolaikiniu menu.
Ugniaus Gelgudos katalogas |
Kada pradėjote fotografuoti?
Vaikystėje visi mėgome juodai baltomis foto juostelėmis fiksuoti savo aplinką, mums svarbiausius momentus ar išgyvenimus. Daugumą paauglystės kelionių prisimenu tik kaip bespalvius vaizdus, miglotus, išgyventus kartu su savo pirma foto kamera. Vėliau sekė studijos Vilniaus dailės akademijoje ir tolimesnės vaizdo ir kuriamo pranešimo analizės: kodėl mes imame kamerą į rankas, kas yra mūsų dokumentuojamas objektas...kodėl?
Su kuo galėtumėte palyginti fotografiją?
Skaitmeninė foto technika atvėrė daugiau galimybių vaizdų vartotojams, bet tuo pačiu dingo atradimo džiaugsmas. Palyginčiau ją su praradimo jausmu, nuostalgija. Klasikinės fotografijos samprata, bei jos panaudojimas jau liko XIX-XX amžiaus užnugaryje. Dabar -tai vaizdų vartojimo ritualas ir pramoga.
Kiek jau laiko fotografuojate?
Su fotografijos media jau dirbu daugiau, nei devynerius metus. Bet tai nėra vienintelė medija, kurią aš naudoju savo projektuose, instaliacijose. Paskutiniame projekte "Solo fotografijos galerijai" (kartu su Neringa Černiauskaite) naudoju svetimų žmonių užfiksuotus vaizdus, apsvarstant atminties fenomeną ir fotografavimo, kaip veiksmo atsisakymą.