Plastikos chirurgai: ne visi kompleksai išpjaunami skalpeliu

Garsūs plastikos chirurgai Renaldas Vaičiūnas ir Dainius Balčiūnas teigia, kad jų darbo jokiu būdu negalima lyginti su autoservisu, kur visiems atvykusiems pagal standartinę schemą pakeičiamos ar pridedamos detalės. „Tai kur kas rimčiau ir atsakingiau. Kiekvienas atvejis individualus. Be to, chirurgas, pakeitęs žmogaus išorę, visam gyvenimui tampa už jį atsakingas“, – teigia medikai.
Krūtinės implantas
Implantas / „Scanpix“ nuotr.

Pasak Lietuvos plastinės ir rekonstrukcinės chirurgijos draugijos prezidento D.Balčiūno, netiesa, kad plastinė chirurgija Lietuvoje tapo konvejeriu. „Ne operacija, bet sugebėjimas profesionaliai patarti yra svarbiausias plastinės rekonstrukcinės chirurgijos elementas“, – sako specialistas.

Anot jo, estetinės plastikos chirurgas, paisantis etikos, niekada neįkalbinės paciento pasidaryti operacijos, nesiūlys jam patobulinti vienos ar kitos kūno vietos. „Plastinės rekonstrukcijos specialistas gali tik išklausyti pacientą, patarti, paaiškinti, kokio rezultato žmogus gali tikėtis, ko nesitikėti, kas jo laukia pooperaciniu laikotarpiu, bet jokiu būdu neįkalbinėti gultis ant operacinio stalo, tai nuspręsti gali tik pats pacientas“, – tvirtina D.Balčiūnas.

Plastinės chirurgijos negalima lyginti su autoservisu, kur visiems atvykusiems pagal standartinę schemą pakeičiamos ar pridedamos detalės. Kiekvienas atvejis yra individualus. Be to, chirurgas, pakeitęs žmogaus išorę, visam gyvenimui tampa už jį atsakingas.Pradinis kontaktas su plastikos chirurgu, konsultacija yra būtini išsiaiškinti, ar žmogui tikrai reikia pakeisti vieną ar kitą savo kūno vietą. Pasak vieno iš plastinės estetinės chirurgijos pradininkų Lietuvoje R.Vaičiūno, gydytojas privalo sugebėti įžvelgti į jį besikreipiančio paciento psichinę būklę, o įsigilinęs į jo norus atskirti įgeidį nuo būtinybės. Jis teigia, kad puikiai operuoti galima išmokti, tačiau sprendimas, ar pacientui tikrai reikia operacijos, priklauso tik nuo gydytojo požiūrio į žmogų, kaip asmenybę, nuo jo gebėjimo suprasti į jį besikreipiančiojo lūkesčius.

„Gali idealiai techniškai atliki estetinę plastinę operaciją,  tačiau jeigu žmogus tikėjosi ir įsivaizdavo kitokį rezultatą, jis liks nepatenkintas chirurgo darbu. Žmonės turėtų suprasti, kad aktoriai ar modeliai, nepriekaištingai atrodantys kino filmuose arba žurnalų viršeliuose, dažnai neturi nieko bendra su tikrove. Be to, paciento kūno proporcijos ne visada leidžia išpildyti jo lūkesčius. Šiuo atveju medicina tikrai nėra visagalė“, – sako R.Vaičiūnas.

Naujausios Lietuvoje plastinės rekonstrukcinės chirurgijos konsultacijų klinikos  „DR.Klinika“ įkūrėjai R.Vaičiūnas ir D.Balčiūnas tikina per metus operuojantys apie 60 proc. į juos besikreipiančių žmonių, kitiems pakanka profesionalaus patarimo. „Medicinoje tai yra vienintelė sritis, kur chirurgas turi privilegiją atsisakyti daryti operaciją. Mes laikomės filosofijos: nėra estetikos be etikos. Chirurgas neprivalo daryti operacijos, jei paciento norai ir realybė kaip geležinkelio bėgiai – nesueina. Ne visi kompleksai išpjaunami skalpeliu. Kartais užtenka psichologo konsultacijos“, – sako patyrę Lietuvos plastinės rekonstrukcinės chirurgijos specialistai.

Gedimino Žilinsko nuotrauka/Renaldas Vaičiūnas ir Dainius Balčiūnas
Gedimino Žilinsko nuotrauka/Renaldas Vaičiūnas ir Dainius Balčiūnas

Medikų teigiumu, žmonės neturėtų bijoti atvykti pas gydytoją pasikonsultuoti dėl juos slegiančio noro pakeisti ar pakoreguoti savo išvaizdą ir paklausti kad ir pačių kvailiausių klausimų. Konsultacija nėra operacija. Tai tik pokalbis, patarimas, po kurio žmogus turi žymiai daugiau šansų apsispręsti.

„Kalbantis formuojamas pasitikėjimas, paciento ir gydytojo psichologinis ryšys, kurio metu neretai paaiškėja, kad paciento problema tik menama, kad užtenka tik pokalbio su specialistu ir problema išnyksta. Dažnai pacientui siūlome neskubinti operacijos, galbūt dar konsultacijos kreiptis į kitus mūsų kolegas“, – sako „DR.Klinikos“ specialistai.

Chirurgai atskleidžia, kad paciento konsultacijos svarba dažnai praleidžiama televizijose vykstančiuose grožio fabrikuose. Anot R.Vaičiūno, gydytojai, dalyvaujantys tokiuose projektuose, neturėtų kelti daug pasitikėjimo vien todėl, kad dar nematę savo paciento pasirašo nuosprendį operuoti, ką laidos prodiuseris lieps. „Chirurgo etika reikalauja pamatyti savo pacientą,  pasikalbėti su juo, išklausyti, įsigilinti į tariamas ar esamas problemas, o ne tik vykdyti prodiuserių užgaidas ir taip kelti TV reitingus. Deja, taip dažniausiai vyksta. Chirurgui, gerbiančiam savo pasirinkimą, niekas negali įsakinėti ar nurodinėti, ką jis turi operuoti ir kaip“, – sako R.Vaičiūnas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų