Komunikacijos agentūrų grupės „Big Idea Group“ užsakymu atlikta apklausa „Požiūris į seksualinį gyvenimą, seksualumą Lietuvoje“ atskleidė, kad visuomenės nuomonę formuojantys profesionalieji vartotojai – prosumeriai – yra gerokai seksualesni nei kiti gyventojai.
„Seksualumas užima svarbią vietą komunikacijoje, todėl specialistams būtina informacija apie jo įtaką žmonių gyvenimui bei jų elgesio perspektyvas. Jas geriausiai atspindi prosumerių – naujos kartos vartotojų grupės – nuomonė, kuri, kaip rodo, kitose šalyse atliekamų tyrimų analizė, daro didelę įtaką kitų vartotojų pasirinkimui ir leidžia numatyti rinkos tendencijas, kurias visuomenė pajunta po 6-18 mėnesių“, – sakė reklamos agentūros „Big Idea LT“ direktorė Živilė Baltulionytė.
Prosumeriai renkasi ne tik liberalesnį, bet ir saugesnį seksą: 41 proc. jų mylėdamiesi naudoja prezervatyvus (tą daro tik 28 proc. gyventojų) ir tik 28 proc. prosumerių nesisaugo (gyventojų – 43 proc.).
Pirmąkart Lietuvoje atlikto tyrimo apie lietuvių seksualinį gyvenimą rezultatai rodo, jog prosumeriai mūsų šalyje yra seksualiai aktyvesni ir ieškantys daugiau seksualinės įvairovės nei kiti gyventojai. Lietuvos prosumeriai turi daugiau lytinių partnerių, dažniau mylisi, rezga nesantuokinius romanus ir užsiėminėja virtualiu seksu.
Savo seksualinį gyvenimą 61 proc. prosumerių paįvairina mylėdamiesi mašinoje, o 54 proc. – patirdami vienos nakties nuotykį. Kiti gyventojai tai daro atitinkamai 56 proc. ir 44 proc. 20 proc. prosumerių norėtų pasimylėti su kitos rasės žmonėmis, tarp kitų gyventojų turinčiųjų tokį norą gerokai mažiau – 11 proc.
Prosumeriai mažiau romantiški: net 39 proc. jų (gyventojų – 25 proc.) seksas santykiuose svarbiau nei romantika. Pirmenybę romantikai teikia 61 proc. prosumerių ir 75 proc. gyventojų. Tačiau liberalus požiūris į seksą netrukdo prosumeriams lygiai taip pat, kaip gyventojams tikėti meile iš pirmo žvilgsnio.
Prosumeriai renkasi ne tik liberalesnį, bet ir saugesnį seksą: 41 proc. jų mylėdamiesi naudoja prezervatyvus (tą daro tik 28 proc. gyventojų) ir tik 28 proc. prosumerių nesisaugo (gyventojų – 43 proc.).
Pirmą kartą Lietuvoje prosumerių grupę išskyrė tyrimų agentūra „Rait“ 2010 metų rudenį, panaudojusi išplėtotą bei verslo poreikius atitinkančią „EURO RSCG Worldwide“ vartotojų segmentavimo metodiką.
Atliekant apklausą, naudota „Euro RSCG Worldwide“, kuriai priklauso „Big Idea Goup“, tinklo metodika ir klausimynas. Apklausą Lietuvoje atlikusi tyrimų agentūra RAIT naudojo internetu registruotų respondentų panelį, apklausė 500 Lietuvos gyventojų nuo 18 metų amžiaus. Apklaustųjų pasiskirstymas atitinka Lietuvos gyventojų pasiskirstymą pagal amžių, lytį, gyvenamąją vietovę. Apklausa atlikta 2011 m. balandžio mėnesį.