Į Žmonės.lt J.Linkevičiūtė, kurianti rankinių prekės ženklą „Julijona R. Accessories“, kreipėsi trečiadienį, kai tik pastebėjo naujos „Gėda Pelėda“ rankinių kolekcijos pristatymą.
Sutinku, kad idėjos sklando ore, ir neketinu sakyti, kad apvali rankinės forma yra mano mintis. Bet konstrukcija yra mano.
J.Linkevičiūtė Žmonės.lt tikino, kad vienas iš pristatytų „Gėda Pelėda“ rankinių modelių –„Sūpynių Pelėda“ – yra kone toks pats, kaip kad jos anksčiau sukurtas modelis „Obuolys“ – sutampa forma, matmenys, siūlės.
„Buvo gegužės mėnuo, kai eidama gatve sugalvojau būtent tokios formos odinę rankinę. Norėjau, kad konstrukcija būtų įdomesnė – išorinės siūlės, tam tikras dydis. Lyginant su „Gėda Pelėda“, rankinės skiriasi vien dirželiu. Išsiaiškinau, kad tų rankinių net matmenys tokie patys. Sutinku, kad idėjos sklando ore, ir neketinu sakyti, kad apvali rankinės forma yra mano mintis. Bet konstrukcija yra mano. Ji man atėjo „iš dangaus“ ir yra sudėtinga. Kai paskaičiau, kad „Gėdą Pelėdą“ įkvėpė miesto formos, nusistebėjau. Juk matau, kad mano kurtas daiktas ir jų kurtas daiktas yra beveik identiški“, – Žmonės.lt sakė J.Linkevičiūtė.
Kūrėja tikina savo rankinę pasiuvusi dar gegužę, o „Gėda Pelėda“ savą modelį pristatė vėliau – rugsėjį. J.Linkevičiūtė sako į „Gėdą Pelėdą“ pirmiausia kreipusis internetu.
„Parašiau komentarą jų „Facebook“ paskyroje. Mandagiai pasveikinau naujos kolekcijos proga, bet atkreipiau dėmesį, kad mūsų rankinių modeliai yra kaip du vandens lašai. Taip pat įkėliau nuorodą į savo kurtos rankinės nuotrauką. Kol kas atsako nesulaukiau“, – sakė J.Linkevičiūtė.
Užbėgdama už akių kritikams moteris skuba paaiškinti: ne, ji nesiekia reklamos ir nenori kurti jokio skandalo, tačiau skuba apginti save.
„Matyt, taip kalba tie, kurie neturi idėjų arba savo verslo. Jie nežino, kokie šie dalykai yra skausmingi. Tai nėra pirmas atvejis, kada šitaip nutinka. Anksčiau vienas siuvėjas paėmė mano sukurtą iškarpą ir pasisiuvo visiškai tokią pačią rankinę, net iš tokios pat odos, tik pritaisė kitokią rankeną. Tada uždėjo savo asmeninį ženklą ir ėmė pardavinėti už tą pačią kainą. Taigi jau esu nudegusi nuo tokių dalykų. Mūsų autorinių teisių įstatyme nėra griežtai apibrėžta, kas yra autorinis darbas. Idėja, konceptas pagal jį nėra laikomi turtu. Dėl to noriu viešinti... Kažkas gali sakyti, kad užsinorėjau reklamos. Bet aš įdėjau labai daug rankų darbo. Man nereikia tokios reklamos. Bet noriu atkreipti dėmesį į problemą“, – kalbėjo J.Linkevičiūtė.
Pasaulinė tendencija
Išklausę kūrėjos skundą Žmonės.lt kreipėsi ir į „Gėda Pelėda“ atstovę Dovilę Lodaitę, kuri pateikė šio prekės ženklo poziciją.
„Atvirai tariant, apie šią kūrėją pirmąkart išgirdome trečiadienio rytą, kai ji pakomentavo mūsų „Facebook“ tinkle. Pati Kristina anksčiau apie ją nebuvo girdėjusi. Šiuo metu Kristina yra Paryžiuje, ji dabar daug keliauja... Kalbant apie tokią rankinę, tai yra pasaulinė tendencija. Visi mes esame toje pačioje terpėje, tiek Kristina, tiek ši kūrėja. Niekas nieko tikrai nekopijavo, tiesiog tokios yra naujausios tendencijos. Jei „pagūglintumėte“, rastumėte ne vieną panašią rankinę. Tokia yra pasaulinė mada, tokios formos. Dviračio čia niekas neišrado. Patys pagalvokite: tai tiesiog maža, apvali rankinė. Jei būtų nukopijuota aukštoji technologija, tada būtų kitaip“, – kalbėjo D.Lodaitė.