Rokas Bernatonis išgarsėjo Italijos spaudoje: vaizdo įrašą apie Romos aferistus peržiūrėjo milijonai

Iliuzionisto Roko Bernatonio vardas šmėžuoja viename populiariausių Italijos naujienų portalų. Lietuvis šios šalies žurnalistų dėmesio sulaukė dėl paviešinto vaizdo įrašo, kuriame paviešino vietos sukčių apgavystes.
Rokas Bernatonis
Rokas Bernatonis / Asmeninio albumo nuotr.

Ne vieną sukčių apgavystę išaiškinęs R.Bernatonis prieš kurį laiką pasidalijo vaizdo įrašu, kuriame demaskavo Italijos „dailininkus“, kurie pardavinėja neva ranka tapytus piešinius. Šis vaizdo įrašas sulaukė milžiniško susidomėjimo, o neilgai trukus lietuviu susidomėjo ir vienas populiariausių Italijos naujienų portalų – „la Repubblica“.

„Paskutinis mano video apie „scammerius“ sulaukė 21 milijono peržiūrų! Ta proga pakalbino populiariausias naujienų portalas Italijoje „la Repubblica“, – socialiniuose tinkluose džiaugėsi R.Bernatonis.

Rokas Bernatonis atsidūrė italų žiniasklaidoje
Rokas Bernatonis atsidūrė italų žiniasklaidoje

Praėjusių metų rudenį Romoje atostogavęs R.Bernatonis vietos sukčių apgavystes pastebėjo ir vaizdo įraše užfiksavo visai netikėtai – eidamas sostinės gatve netikėtai pamatė piešinius gatvėje pardavinėjančius „dailininkus“. Šie neva jų tapyti darbai Rokui sukėlė įtarimą.

„Mano brolis dailės akademiją baigęs, visą laiką tapė vaikystėje, grafika užsiiminėjo, tai aš žiūriu į tuos paveikslus ir galvoju – na realu, kad taip kažkas nutapytų, bet labai jau panašus stilius. Tada iš arčiau pažiūrėjau – na negali jie būti tokie vienodi. Tuomet paieškojau, ar yra kažkas spaudoje apie tai parašę ar nufilmavę, o nieko neradęs apsidžiaugiau – galvoju, o, būsiu pirmas“, – portalui Žmonės.lt tąkart komentavo R.Bernatonis.

Asmeninio archyvo nuotr./Rokas Bernatonis
Asmeninio archyvo nuotr./Rokas Bernatonis

Nusprendęs atskleisti apgaulę, jis ėmė kamantinėti pardavėjus. Nors paviešintame vaizdo įraše bendrauja tik su vienu, iš viso kalbėjosi su keliais.

„Tiesiog buvau toks klausinėjantis smalsus vyriškis. Kas labiausiai nustebino – menininkai, dailininkai dažniausiai būna taikūs, smalsūs žmonės, kuriems įdomu, iš kur tu esi, ką veiki, ir šiaip norintys pabendrauti, o čia, žiūriu, tokie marozai pikti. Labai įtartini pasirodė – tikrai jautėsi toks kontrastas, disbalansas tarp to, ką daro, ir kokie yra“, – kalbėjo R.Bernatonis.

Anot Roko, iš pradžių „dailininkas“ dar atsakinėjo į klausimus, bet netrukus tai pasikeitė: „Žiūriu, kad ta kantrybė vis dingsta, dingsta, ir jis jau jaučiasi puolamas. Aš tiesiog jo klausinėju – tai kiek tu čia tapai, kas tavo inspiracija? O jis praradęs kantrybę sako – jūs jau turit išeiti, per daug čia klausinėjat. Sakau – tai kad jūs nieko neveikiat. Aš užimtas, sako, dirbu. Klausiu – ką dirbat? Sako – bendrauju su žmonėmis. Tai kad čia nėra žmonių, ką tu čia šneki...

Buvo tokia agresija ir tiktai vidury pokalbio pamačiau, kad jie yra dviese. Net vaizdo įraše už jo matosi bičiukas, kuris atsirėmęs į turėklą ir žiūri tarsi į tolį. Pasirodo, jie dirba kartu, ir jis vėliau kažką pasakė, gal rumuniškai.“

Ant vieno iš paveikslų R.Bernatonis užpylė vandens – tuomet galutinai įsitikino, kad suabejojęs piešinių tikrumu buvo teisus.

Pamatykite vaizdo įrašą, kuriame Rokas išaiškino Italijos „dailininkų“ apgaulę:

Anksčiau lietuvis atskleidė apgavystę Balio pinigų keitykloje, apie tai net skelbė CNN. Konkrečiai dėl aferos Italijoje išaiškinimo Rokas užsienio žiniasklaidos dėmesio dar nesulaukė, tačiau prisiminė, kad minėtas vaizdo įrašas iš Balio taip pat įsivažiavo ne iš karto.

„Pirmą savaitę jis gan lėtai judėjo, bet paskui žmonės pasigavo ir pradėjo labai stipriai dalintis. Gal ir su šiuo taip bus, o gal ir ne, bet jau dabar matau, kad žmonėms aktualu ir iš sulauktų žinučių suprantu, kad daug kas net nežinojo, jog taip gali būti, ir dabar atkreips dėmesį“, – džiaugėsi pašnekovas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis