Skaitmeninių mokymų pedagogams programos „Samsung Mokykla ateičiai“ organizatoriai pasidomėjo, kokiam mokytojui savo vaikus mielai patikėtų žinomos Lietuvos mamos. Kokios pedagogų savybės, jų nuomone, yra svarbiausios?
Tituluota gražuolė Vaida Grikšaitė-Česnauskienė teigia besidžiaugianti, kad jos vyresnėlis Deividas turi puikią pradinių klasių auklėtoją, kuri labai primena jos pačios pirmąją mokytoją – griežta, tačiau įkvepianti. Jos nuomone tokie pedagogai galėtų būti pavyzdžiu visiems.
„Svarbiausia, kad mokytojas būtų imlus naujovėms ir nestovėtų vietoje. Taip pat ypatingai vertinu griežtus pedagogus, kurie deda pastangas ir ugdo vaikų discipliną. Tiesa, šie dalykai turi sutapti su draugiška atmosfera klasėje, kurioje mokinys būtų įkvepiamas įvairiapusiu ir teigiamu mokytojo pavyzdžiu. Šiandien mokyklose kaip niekada svarbu tvirtinti ir vaiko moralinį stuburą – skatinti meilę tėvynei, pagarbą suaugusiems“, – mano garsaus Lietuvos futbolininko žmona.
Jai antrina ir aktorė Ineta Stasiulytė. „Prisiminus pačios mokyklinį amžių, savo vaikams linkiu tokio mokytojo, kuris, visų pirma, myli savo profesiją. Tokie žmonės spindi atsidavimu savo dėstomam dalykui ir taip skatina vaikus pamilti mokslą. Mokytojui, kaip ir bet kurios kitos profesijos atstovui, labai svarbu nestovėti vietoje. Abu mano tėvai – pedagogai. Remdamasi jų patirtimi, galiu pasakyti, kad mokytojui labai praverčia psichologijos žinios, gebėjimas prisitaikyti prie šiuolaikinių vaikų gyvenimo ritmo“, – teigė aktorė.
Ji priduria, kad didžiausias dėmesys mokykloje turėtų būti skiriamas mokymosi aplinkai ir vaikų savijautai. Anot dukrą auginančios moters, geriau jausdamasis ir draugiškoje klasėje besimokantis vaikas išmoks daugiau bei su plačia šypsena kas rytą žygiuos į mokslus.
„Manau, kad mokyklose svarbiausia išmokti bendrauti, socializuotis, susirasti draugų ir įgytas žinias pritaikyti realiame gyvenime. Geresnio pažymio vaikymasis neturėtų būti pagrindinis vaiko, jo tėvų ir mokytojų tikslas“, – įsitikinusi I.Stasiulytė.
Tuo tarpu dainininkė ir aktorė Vaida Genytė didžiausia vertybe mokyklose laiko supratingumą. „Svarbiausias yra mokytojo ir mokinio ryšys. Dažnai savo sūnui sakau, kad mokytoją reikia gerbti. Tačiau manau, kad grįžtamojo ryšio turėtų sulaukti ir pats mokinys. Šiuolaikinis mokytojas turi būti tolerantiškas paaugliškoms išdaigoms, mokėti įsijausti į kasdienes vaikų problemas“, – mano V.Genytė.
Vaida Grikšaitė-Česnauskienė atkreipia dėmesį, kad šiandien mokyklos bendruomenė turi žengti koja kojon su šiuolaikinėmis technologijomis – jos skatina bendruomeniškumo jausmą tarp vaikų, jų tėvų ir mokytojų.
„Vaikai, ypač turintys užklasinės veiklos, yra užmaršūs, todėl įvairūs elektroniniai pranešimai man leidžia savo sūnui priminti, kada padaryti namų darbus ar atlikti kitas užduotis. Tuo pat metu sužinau svarbiausius įvykius vykstančius mokykloje bei galiu tiesiogiai bendrauti su Deivido mokytoja. Tai tarsi sujungia mus visus ir padeda siekti dar geresnių vaiko mokymosi rezultatų, spręsti kylančias problemas“, – džiaugiasi ji.