Rygoje – išskirtinė Lauros Dailidėnienės kolekcija: stiklo detalės, senelio konspektai ir paslėptos istorijos

Ši kolekcija paremta prisiminimais ir įkvėpta istorinio ir kultūrinio paveldo. „Man svarbu, kad drabužis būtų ne tik gražus, bet ir konceptualus, kokybiškas bei tvarus“, – sako dizainerė Laura Dailidėnienė. Kolekcija skirta tiems, kas vertina meną, madą ir Lietuvos kultūrinį paveldą. Drabužiai ne tik atspindi naujausias mados tendencijas, bet ir perteikia gilesnę žinutę apie mūsų kultūrą, istoriją bei vertybes.

Kolekciją įkvėpė dizainerės prisiminimai iš apsilankymų istoriniuose pastatuose, muziejuose, ypač Lietuvos vėlyvojo baroko architektūra ir jos interjerai. Kiekvieno drabužio detalėse slypi paslėptos istorijos – nuo rūmų legendų iki užkoduotų praeities žinučių ir dailyraščiu parašytų tekstų. Plastiškos formos ir skliautų siluetai, atsispindi drabužio kirpimo linijose bei detalėse.

Kolekcijos siluetai atspindi šiam laikotarpio stiliui būdingą dinamiką, lenktas formas ir plastiškumą, o aptrupėjusios rūmų sienos su sluoksniais tarsi metaforiškai perteikia laiko tėkmę ir besikeičiančias kartas.

Mark Litvyakov nuotr./Lauros Daili kolekcijos pristatymas Rygos mados savaitėje
Mark Litvyakov nuotr./Lauros Daili kolekcijos pristatymas Rygos mados savaitėje

„Kolekcijoje naudojau elementus įkvėptus ankstesnių savo kolekcijų. Banguotos formos ir tam tikros drabužių kirpimo konstrukcijos buvo plėtotos ir ankstenėje mano kūryboje. Šioje kolekcijoje pažvelgiau į tai naujai“.

Specialiai kolekcijai sukurtos rankų darbo stiklo detalės kurios tarsi aptirpęs žvakių vaškas nugula ant Laura Daili kolekcijos drabužių simbolizuodamos laikinumo ir amžinybės sąsają.

Mark Litvyakov nuotr./Lauros Daili kolekcijos pristatymas Rygos mados savaitėje
Mark Litvyakov nuotr./Lauros Daili kolekcijos pristatymas Rygos mados savaitėje

Kitas svarbus kolekcijos įkvėpimo šaltinis – dizainerės senelio, chorvedžio, plunksna rašyti konspektai apie XVII–XIX a. Lietuvos klasikinės muzikos istoriją. Jų detalumas ir kruopštumas įkvėpė sukurti unikalų audinio raštą. Neįtikėtino smulkumo 1947 m. rašyti rankraščiai paskatino perkelti šį raštą ant šilko audinio.

Mark Litvyakov nuotr./Lauros Daili kolekcijos pristatymas Rygos mados savaitėje
Mark Litvyakov nuotr./Lauros Daili kolekcijos pristatymas Rygos mados savaitėje

„Šioje kolekcijoje iš naujo atradau ir pamilau šilką, naudodama įvairių jo tipų – nuo šifono, organzos iki taftos“, – dalinasi dizainerė.

Rygos Mados savaitėje pristatyta kolekcija šį sezoną išsiskyrė elegancija, jausmingumu ir išskirtiniu dėmesiu detalėms. Kolekcijoje dominavo jausmingi, moteriškų linijų drabužiai, daug permatomų audinių, perregimo šilko kelnės, palaidinės, suknelės ir ilgaauliai batai.

Drabužių siluetai – klasikinio vyriško kostiumo interpretacija – perteikia unikalų modernumo ir klasikos derinį. Kolekcijoje buvo pristatytos plačios kelnės, mini sijonai, dvieilio užsegimo liemenės ir patrumpinti švarkai. Kolekcijoje dominavo ir odiniai drabužiai, suknelės, kelnės ir palaidinės. Prabangūs kašmyro paltai su išskirtinėmis, rankų darbo stiklo sagomis. Kolekcijoje daug marškinių tipo detalių, uždėtinių šilko apykaklių, permatomų marškinių.

Mark Litvyakov nuotr./Lauros Daili kolekcijos pristatymas Rygos mados savaitėje
Mark Litvyakov nuotr./Lauros Daili kolekcijos pristatymas Rygos mados savaitėje

„Mano tikslas – kurti drabužius, kurie išliktų madingi ir tvarūs daugelį sezonų, todėl ypatingą dėmesį skiriu kokybei ir natūraliems audiniams“, – dalijasi dizainerė Laura Daili. „Šiuolaikinė prabanga reiškia atsakingą požiūrį į madą – tai kokybė ir nesenstantis stilius.“

Laura Daili šį sezoną Rygos mados scenoje atskleidė, kaip modernus dizainas gali būti derinamas su klasika, sukuriant įsimintiną, ilgaamžį garderobą.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis