Dvigubi standartai dabar labai madingi internete. Tiesiog klesti. Tarkim, kas nors ateina į žinomo žmogaus paskyrą socialiniame tinkle ir parašo: „Šitas žmogus yra asilas, nevertas gyventi, jam reikėtų ėsti šūdą, nes jis negražus ir debilas.“ Tada žinomas žmogus parašiusiam atsako, kad jis ir pats nėra grožio etalonas. Ir kas įvyksta? Ogi imama klykti: „Patyčios!!! Žinomi žmonės skatina patyčias!!!“ Tai palaukit – jums varyti ant žinomų žmonių galima (nes jie juk vieši asmenys), o pasakyti, kad jūs pats durnas – jau patyčios? Va tai yra dvigubi standartai.
Bet kartais tarp dvigubų standartų susipainioja ir patys žinomi žmonės. Taip visai neseniai nutiko ir vienai didžiausiai Lietuvos instagramo influencerei Gintarei Gurevičiūtei. Situacija ten buvo paprasta. Metų senumo įrašas socialiniame tinkle, kuriame atostogų svečioje šalyje metu pusryčiaujanti Gintarė nufilmavo apkūnių žmonių šeimą, sėdinčią prie gretimo staliuko ir valgančią pusryčiams bandeles. Gintarė nufilmavo tą šeimą ir pasibaisėjo. Tėvus ir vaiką Gintarė viešoje erdvėje pavadino storais.
Šiais laikais, kai skatiname mylėti žmones tokius, kokie jie yra, šitas postas kažkam nepraslydo pro akis. Gintarė buvo viešai sugėdinta, kad skatina patyčias ir nepažįstamus žmones viešoje erdvėje vadina storais.
Kas vyksta po to? Gintarė nepasakė: „Sorry, chebra, emocijos paėmė viršų, tuo metu taip padariau nepagalvojusi, atsiprašau šeimos.“ Ne, Gintarė perėjo į puolimą. Ji deda vieną postą po kito savo instagramo platformoje sakydama, jog pavydžios moterys nori jai pakenkti, todėl paviešino šią istoriją, ši istorija numušė jos socialinių tinklų algoritmus (pasiekiamumą bei matomumą sekėjams), todėl ji prašo kuo daugiau laikinti jos įrašus ir atkurti jos tinklų pasiekiamumą. Gintarė taip pat teigia, kad ji yra prieš patyčias ir visą gyvenimą su jomis kovojo ir kad ne kartą buvo pati pavadinta „giltine“.
Va tada aš nebesuprantu ir man atrodo, kad čia dvigubi standartai. Kodėl pasakyti, kad šeima yra stora, nėra patyčios, o kad įrašo autorė yra giltinė (suprask – labai liekna) – jau yra patyčios?
Ir ši mintis kyla ne man vienai, komentaruose po Gintarės postais atsiranda žmonių, kurie klausia, kodėl šeimos pavadinimas „stora“ nėra patyčios?
Gintarė paaiškina paprastai: „Nes tai faktas, jokios ne patyčios! Pikta stebint, kaip kenkia savo vaikui. Visa šeima su antsvoriu ir vietoje sveiko maisto vaikui kiša bulkas.“
O va čia stop:
1. Galbūt ta šeima turi sveikatos sutrikimų ir dėl to visi yra apkūnūs.
2. Galbūt ta šeima žino, kad yra apkūnūs ir labai kovoja su tuo, bet atostogų metu leidžia sau pasilepinti.
3. Galbūt ta šeima žino, kad yra apkūnūs, bet nesuka dėl to sau galvos ir gyvena taip, kaip jiems patinka.
Labai daug „galbūt“. Todėl sakyti, kad „tai faktas“, mes neturime teisės. Kaip ir neturime teisės smerkti svetimų gyvenimų ar įpročių. Na, bent jau viešai.
Gintarę viešoje erdvėje po šios istorijos palaiko labai daug žmonių ir tai yra normalu – ji žavinga ir įdomų turinį kurianti moteris. Bet nesvarbu, koks tu populiarus žmogus bebūtum, manau, kad pripažinti savo klaidas, nėra blogas dalykas. Nes kitaip tai kvepia dvigubais standartais. Nes skaitant šią istoriją atrodo, kad auka tik Gintarė, kurios socialinių tinklų pasiekiamumas sumažėjo ir reikia visais būdais jį atkurti.
Ir taip, aš greičiausiai jūsų akyse irgi būsiu ta pavydi moteris, kuri dabar „pavarė“ ant Gintarės. Galit manęs nebesekti socialiniuose tinkluose. Ir taip – ji populiaresnė, gražesnė ir įdomesnė. Ir žinot ką – aš dėl tokių lieknų moterų kaip Gintarė irgi pusę gyvenimo marinu save badu. Tiesa, per atostogas kartais leidžiu sau suvalgyti vieną kitą bulką, bet dabar to nebedarysiu, nes mane irgi gali kas nors nufilmuoti ir pavadinti stora. Tai nebus pirmas kartas, bet visi tie kartai žeidžia. Aš ištversiu, ištvers ir Gintarė, ir net neabejoju, atkurs savo socialinių tinklų algoritmą, bet yra šeimų, kurios neištvertų. Todėl nustokime teisti nežinodami, nes už kiekvieno svetimo gyvenimo slepiasi sava istorija.