Skaiva Jasevičiūtė: Žmonės mieliau eitų į darbą, jei ten būtų saldainių

Praėjusi savaitė darbe man buvo keistoka – netekau savo radijo laidos partnerės. Na, tas „netekau“ – labai skambus žodis, žmogus tiesiog išėjo dirbti kitur. Bet aš, netekus kolegės, tradiciškai perėjau per visas gedėjimo stadijas. Neigimą: „Nu negali būti, gal dar persigalvosi?“. Pyktį: „Visi aplink kvaili, nežino, su kuo man geriausia dirbti.“ Liūdesį: „Nu kaip aš dabar be tavęs kalbėsiu apie spalvinimą?“ Ir galiausiai – susitaikymą: „Kiekviena pabaiga yra kažko naujo pradžia“.
Skaiva Jasevičiūtė
Skaiva Jasevičiūtė / Asmeninio albumo nuotr.

Apie tai kalbu todėl, kad supratau, jog būtent kolegos man yra vienas svarbiausių motyvatorių darbe. Kai kasdien eini į darbą ir žinai, kad susitiksi su žmonėmis, su kuriais gali būti atviras, pakalbėti ne tik apie darbinius dalykus – į darbą keltis kas rytą tikrai smagiau.

Ir tikiu, kad ne man vienai. Įdomus faktas yra tas, jog vienas tyrimas rodo, kad mūsų uždarbis yra vos penktoje vietoje tarp labiausiai mus motyvuojančių darbe dalykų.

Todėl jau su nauja kolege Ieva šią savaitę savo radijo laidoje nusprendėme savo klausytojų paklausti – kas juos labiausiai darbe motyvuoja ir kokių papildomų naudų jie savo darbuose gauna?

Ir pasirodo, tas tyrimas buvo teisingas – nes vos vienas kitas mūsų klausytojas pasidžiaugė tikrai gera alga, dėl kurios noriai kasdien lekia į darbą. Visi kiti džiaugėsi smulkmenomis, apie kurias šiaip greičiausiai kai kurie vadovai net nesusimąsto.

Visi kiti darbe džiaugėsi smulkmenomis, apie kurias šiaip greičiausiai kai kurie vadovai net nesusimąsto

Buvo tokių žmonių, kurių istorijos skambėjo lyg iš pasakų: įmonės ne tik apmoka sveikatos paslaugas, sporto klubus, bet ir keliones visai šeimai į egzotiškas šalis. Kiti buvo šiek tiek kuklesni ir džiaugėsi bilijardo ar stalo teniso stalu kontoroje, vadovu, kuris kartais pavaišina bandelėmis, ar kolega, kuriam kasdien gali pasiskųsti savo antraja puse.

Mane labai sužavėjo laiškas, kuriame žmogus prisipažino, kad kasdien atėjęs į darbą gauna tris vaisius. Niekada nežino kokius, bet tai jo kasdienė paskata. Tokia visiškai smulkmena, bet kaip miela – nedaug kainuojantis paskatinimas darbuotojui, kuris prie visko dar ir naudingas jo sveikatai.

Pagal mūsų gautus atsakymus žmones darbuose dažniausiai motyvuoja šie dalykai:

Nesuvaržytos darbo valandos. Kada vadovai vertina ne tavo darbe prabūtą laiką, o atlikto darbo kokybę, nes sėdėti darbe vien dėl sėdėjimo tikrai yra kankynė.

Draugiška atmosfera. Kai vadovas tau nėra baubas, kurio reikia bijoti, o kolegos - ne peilį už nugaros visada slepiantys žmogėnai. Kai darbe jautiesi vertinamas ir gerbiamas – tada ir noras dirbti didėja.

Pramogos. Kai darbas kartais pasirūpina tavo laisvalaikiu. Ar tai būtų nemokami bilietai į kiną, poilsio zona darbo vietoje, kelionė su kolektyvu ar tiesiog kasmetinis geras darbo balius.

Vienas klausytojas mums net rašė: „Metus dirbu labai stipriai, nes žinau, kad galėsiu vėl sudalyvauti mūsų trijų dienų darbo baliuje, kuris yra smagiausia, kas būna mano gyvenime“.

Metus dirbu labai stipriai, nes žinau, kad galėsiu vėl sudalyvauti mūsų trijų dienų darbo baliuje, kuris yra smagiausia, kas būna mano gyvenime

Nemokami dalykai. Pasirodo, žmones labai džiugina visokios nemokamos smulkmenos darbe. Pradedant vandeniu, gaunamais pietumis, kava, produkcijos mėginukais ir t.t.

O labiausiai mane nustebino tai, kad dauguma mums parašiusių žmonių džiaugėsi darbe gaunamais saldumynais – šokoladu, pyragėliais ar bandelėmis prie kavos. Džiaugėsi lyg maži vaikai. O mes juk dažnai viduje liekame vaikais, kuriuos gali nudžiuginti paprastos smulkmenos.

Todėl mieli vadovai – duokite savo darbuotojams saldainių, jie sako, kad dėl to geriau dirbs.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis