Įmonės „Fresko fiorito“ įkūrėja Rasa Stonienė atvirai papasakojo išsigandusi, kai sūnaus Mato telefoną atakavo sukčiai.
Pasakojimu apie tai, kad į sūnaus telefoną paskambino rusiškai kalbantys sukčiai ir prisistatė neva esantys iš „Google“, verslininkė sutiko pasidalinti ir su Žmonės.lt skaitytojais.
Sukčiai taikosi į sąskaitas
„Į Matuko telefoną kažkas paskambino. Tai yra labai retas atvejis, kad vaiko numerį turėtų kažkas iš svetimų žmonių. Jį turi tik artimiausias šeimos ratas. Matosi, kad skambina telefono numeris su Vilniaus kodu, aš atsiliepiau, bet žmogus kalba rusiškai. Pradėjo pasakoti, kad skambina iš korporacijos „Google“.
Panašiai buvo nutikę ir mūsų diedukui Jonui. Jam nulaužė visus asmeninius duomenis, todėl būkite labai atsargūs. Jeigu tik sulaukiate tokio skambučio, iškart dėkite ragelį, nes kuo ilgiau esate ryšyje, tuo daugiau duomenų jie nulaužia.
Dalinuosi tuo, nes viskas vyksta labai greitai. Per tą laiką, kol vaikas sugalvos, kaip atsakyti į klausimus ar bandys suprasti, apie ką su juo kalba, sukčiai gali pavogti visus duomenis. Kai laužėsi pas mūsų dieduką Joną, bandė laužtis ir į sąskaitas.
Užblokuosiu numerį, žinoma. Ir nesvarbu, kad rodo lietuvišką numerį“, – sukčių elgesiu piktinosi Rasa.
Dviejų vaikų mama paragino visus savo sekėjus būti atidiems, stebėti, kas skambina ir neskubėti atsiliepti į visus skambučius.
„Jie kalba rusiškai, nors skambina iš lietuviško numerio. Žino tavo vardą... Aš iš karto blokuoju, o jau ekrane rodo, kad tas numeris gali būti iš Ispanijos, Švedijos.
Būkite budrūs, ypač tie, kurie savo aplinkoje turi senyvo amžiaus žmones arba vaikus“, – paragino R.Stonienė.
Policija įspėja gyventojus
Žmonės.lt primena, kad Lietuvos policija ragina sulaukus neaiškaus sukčių skambučio, kuo skubiau nutraukti pokalbį.
„Facebook“ paskyroje „Lietuvos policija“ skelbiama, kad sukčiavimų skaičius toliau auga, o sukčiai skambina prisistatydami „Google“, finansų įstaigų arba policijos darbuotojais.
Jie gali prisistatyti vienos įstaigos, po to pokalbį tęsti kaip tariamai kitos įstaigos atstovai.
Nurodo, kad nutekinti asmeniniai duomenys, įšaldyta ar užgrobta sąskaita, sustabdytos neteisėtos finansinės operacijos ir pan.
Gali daryti video skambučius ir rodytis su uniforma, skambina tiek paprastu telefonu, tiek per programėles, prašo atiduoti banko korteles, prisijungimo kodus, atvyksta į namus arba nurodo jas perduoti „Bolt“ vairuotojams.
Gali prašyti įsirašyti „Anydesk“ arba kitą programėlę, kuria po to kontroliuojamas nukentėjusiojo įrenginys.
Įprastai kalba rusų kalba, pasitaiko lietuviškai kalbančių atvejų. Prašo neskambinti policijai, finansų įstaigoms arba paskambinus nesakyti tiesos.
Nukentėjusiam įteigiamas nepasitikėjimas policijos ar finansų įstaigomis. Prašo atiduoti ir turimus grynuosius pinigus.