Vilniuje praūžė tvarios mados festivalis: ryškūs siluetai ir įkvėpimas iš siaubo filmo

Ketvirtąjį kartą praūžęs tarptautinis tvarios mados festivalis „Sustainable Fashion Week Vilnius“ Vilniaus Rotušę aikštę nudažė įspūdingomis mados spalvomis. Ant podiumu virtusių Rotušės laiptų tvarios mados kolekcijas pristatė net devyni dizaineriai iš Lietuvos, Latvijos ir Estijos.
Tvarios mados festivalis „Sustainable Fashion Week Vilnius“
Tvarios mados festivalis „Sustainable Fashion Week Vilnius“

Spalvingasis Z kartos pasaulis

Tvarios mados šventė prasidėjo nuotaikinga, žiūrovo akiai itin patrauklia jaunojo dizainerio Almanto Kunsko kolekcija „Life is like a kaleidoskope“, kurioje ryškūs, margi ir puikiai vienas kitą papildantys raštai sudarė tarpusavyje derančią stiliaus kapsulę. Tvarumą su nostalgija supynęs A.Kunskas naudojo tik perdirbtas medžiagas, o spalvingus spaudinius išgavo radęs įmonę Rygoje, garsėjančia pažangiausiomis ir aplinkai mažiausiai kenksmingomis technologijomis bei audinių likučių siuntimu tekstilės perdirbimui.

Domanto Jakaičio nuotr./Tvarios mados festivalis „Sustainable Fashion Week Vilnius“
Domanto Jakaičio nuotr./Tvarios mados festivalis „Sustainable Fashion Week Vilnius“
Domanto Jakaičio nuotr./Tvarios mados festivalis „Sustainable Fashion Week Vilnius“
Domanto Jakaičio nuotr./Tvarios mados festivalis „Sustainable Fashion Week Vilnius“

Vyriškos mados perversmas

Antrasis festivalio podiumą išbandė vyriškos mados ribų lankstumą plečiantis Liutauras Suvorovas. Savo kolekcijoje „Non-Toxic Masculinity“ jis leidžiasi į kelionę, griaudamas stereotipus ir atskleisdamas individualumą. Apimdamas elementus, dažnai priskiriamus moteriškai madai, Liutauras išdrįsta nepaisyti normų, atverdamas naujas išraiškos dimensijas. Žinoma, svarbiausias dėmesys yra skiriamas tvarumui – net 90 % audinių yra išgelbėti iš nebenaudojamų medžiagų, įkvepiant naujos gyvybės tam, kas kažkada buvo laikoma atliekomis. Kolekcija rezonuoja su pertvarkymo esme, teigdama, kad mada gali būti atsakinga ir novatoriška. Be to, kiekvienas kūrinys sukurtas universaliai, yra lengvai derinamas mados kapsulės principu.

Domanto Jakaičio nuotr./Tvarios mados festivalis „Sustainable Fashion Week Vilnius“
Domanto Jakaičio nuotr./Tvarios mados festivalis „Sustainable Fashion Week Vilnius“
Domanto Jakaičio nuotr./Tvarios mados festivalis „Sustainable Fashion Week Vilnius“
Domanto Jakaičio nuotr./Tvarios mados festivalis „Sustainable Fashion Week Vilnius“

Skrydis, vandens srovės ir siaubo filmas

Jaunieji festivalio svečiai iš Latvijos Rotušės aikštėje gausiai susirinkusiems žiūrovams padovanojo jungtinį pasirodymą, paremtą visiškai skirtingomis inspiracijomis. Viviana Starovecka, įkvėpta skrydžio laisvės ir dinamikos, šią iliuziją perteikia ir savo kolekcijoje „9,8 m/s“, sukurtoje iš unikalios seno parasparnio medžiagos. Tuo tarpu, Marta Liepina kolekcijoje „Pink Whirl“ naudoja dekonstrukcijos metodą, inspiruotą pavojingųjų vandens srovių, eksperimentuoja su tekstilės ir siluetų interakcijomis. O Laura Jegorova kolekciją „The Purge“ kuria pagal JAV siaubo filmą apie dieną, kurią kasmet leidžiami nusikaltimai ir neribojamas ginklų naudojimas. Drabužiai atspindi tikslą išgyventi tas septynias valandas, kurias turi filmo herojai. Visos merginos kuria tvaraus dizaino principu, kruopščiai atrenkant naudojamas medžiagas, užtikrina ilgaamžiškumą.

Domanto Jakaičio nuotr./Tvarios mados festivalis „Sustainable Fashion Week Vilnius“
Domanto Jakaičio nuotr./Tvarios mados festivalis „Sustainable Fashion Week Vilnius“
Domanto Jakaičio nuotr./Tvarios mados festivalis „Sustainable Fashion Week Vilnius“
Domanto Jakaičio nuotr./Tvarios mados festivalis „Sustainable Fashion Week Vilnius“

Stop beprotiškam vartojimui

Samanta Zykaitė (Samanta Zyk) tvariai kurti pradėjo įkvėpta pirmojo „Sustainable Fashion Week Vilnius“ renginio ir štai ji jau šio festivalio scenoje, pristatydama kolekciją „From You“ – pareiškimą prieš beprotišką vartojimą. Samanta išgyvena dėl vyraujančių trumpalaikių tendencijų, greitosios mados dominavimo prieš kokybę ir ilgaamžiškumą, dėl dingusios apgalvoto pasirinkimo esmės. Jaunoji dizainerė įkvepia naujos gyvybės džinsui – nesenstančiam audiniui, ilgalaikei ikonai, randamai kiekvienoje spintoje. S.Zykaitė atgaivina susidėvėjusias džinsinio audinio dalis, panaudoja gamyboje likusius audinio likučius, įkūnydama įsipareigojimą siekti tvarumo ir meistriškumo.

Domanto Jakaičio nuotr./Tvarios mados festivalis „Sustainable Fashion Week Vilnius“
Domanto Jakaičio nuotr./Tvarios mados festivalis „Sustainable Fashion Week Vilnius“
Domanto Jakaičio nuotr./Tvarios mados festivalis „Sustainable Fashion Week Vilnius“
Domanto Jakaičio nuotr./Tvarios mados festivalis „Sustainable Fashion Week Vilnius“

Drabužių spintos nesėkmėms nauja gyvybė

Elma Zemlickaitė žiūrovus susimąstyti kvietė, pristatydama „not READY-TO-WEAR“ kūrinius. Tačiau priešingai nei kolekcijos pavadinimas, ši kolekcija yra skirta dėvėti ir iš naujo apibrėžti mūsų mados suvokimą. Elma švenčia tokias drabužių spintos nesėkmes, kaip skylėtos kojinės ar susitraukę megztiniai, paversdama juos nepaprastomis detalėmis, kurios apima netobulumus ir įkvepia įvaizdžiams naujos gyvybės.

Tvarumas yra Elmos dizaino filosofijos pagrindas. Didžioji kolekcijos dalis yra perkurta iš esamų drabužių, paverčiant „nusidėvėjusiais“ laikomus drabužius į naujus, stilingus kūrinius. Kolekcijoje taip pat randami kruopščiai sukurti nėriniai ir pernaudoti audinių likučiai iš žinomų mados prekių ženklų.

Domanto Jakaičio nuotr./Tvarios mados festivalis „Sustainable Fashion Week Vilnius“
Domanto Jakaičio nuotr./Tvarios mados festivalis „Sustainable Fashion Week Vilnius“
Domanto Jakaičio nuotr./Tvarios mados festivalis „Sustainable Fashion Week Vilnius“
Domanto Jakaičio nuotr./Tvarios mados festivalis „Sustainable Fashion Week Vilnius“

Ketverius metus rinktos atliekos įspūdingam atgimimui

Estijos menų akademijos absolvento Karl-Christoph Rebane kolekcija yra paremta esė, kurią jaunasis mados dizaineris parašė studijų Norvegijoje metu. Jos įkvėpimu tapo tušti laivai aplink ir tuščių pažadų reflekcija „I can“ (aš galiu), kuri gali greitai virsti į „empty can“ (tuščia skardinė), jei nebus imtasi jokių veiksmų.

Kiekvienas kolekcijos įvaizdis yra sukurtas iš paskirtį pakeitusių, perdirbtų ar išmetimui skirtų medžiagų, kurias Karl-Christoph rinko net ketverius metus. Tai ir kartonas iš cigarečių, ir odinės sofos likučiai, atraižos, ir senų, išmetimui skirtų pagalvių plunksnų užpildai. Tai, kas pamažu grimzdo į užmarštį, puikiai atgijo unikalioje Karl-Christoph kolekcijoje.

Karl-Christoph užtruko apie 1300 valandų, kol sukūrė šiuos išskirtinius kūrinius. Pasak jaunojo kūrėjo, jis pasinaudojo laisve kiek įmanoma sulėtinti jo kuriamą madą.

Domanto Jakaičio nuotr./Tvarios mados festivalis „Sustainable Fashion Week Vilnius“
Domanto Jakaičio nuotr./Tvarios mados festivalis „Sustainable Fashion Week Vilnius“
Domanto Jakaičio nuotr./Tvarios mados festivalis „Sustainable Fashion Week Vilnius“
Domanto Jakaičio nuotr./Tvarios mados festivalis „Sustainable Fashion Week Vilnius“

Dažai iš gamtos, prisiminimai iš vaikystės

Siautulingi estiški ritmai, lydintys Kärolin Raadik kolekciją „It takes three days to make Napoleon cake“, vainikavo tvarios mados šventę. Įkvėpta širdžiai mielų susibūrimų prie šeimos stalo, jaunoji kūrėja per mezgimą ir nėrimą, išmoktus iš močiutės, atgaivina brangius prisiminimus ir istorijas.

Kärolin integruoja netgi vintažinius indus ir staltieses, kurie užima ypatingą vietą jos širdyje ir atranda naują gyvenimą per meninę interpretaciją. Daugiau nei 90% kolekcijos medžiagų yra perdirbti verpalai iš vietinių Estijos gamyklų. Gavusi juos visiškai natūralius, Kärolin išgavo spalvas naudodama tik natūralius dažus iš braškių, spanguolių, burokėlių, raudonųjų ir juodųjų serbentų, šiaudų, aguonų.

Domanto Jakaičio nuotr./Tvarios mados festivalis „Sustainable Fashion Week Vilnius“
Domanto Jakaičio nuotr./Tvarios mados festivalis „Sustainable Fashion Week Vilnius“
Domanto Jakaičio nuotr./Tvarios mados festivalis „Sustainable Fashion Week Vilnius“
Domanto Jakaičio nuotr./Tvarios mados festivalis „Sustainable Fashion Week Vilnius“

Ateities planai

„Esame labai laimingi tęsdami šios tvarumo šventės tradicijas, kurios įgauna vis daugiau dėmesio. Tai juk ne tik įspūdingas mados šou, bet ir kvietimas susimąstyti, pradėti pokyčius tvarumo link nuo savęs ir visose gyvenimo srityse“, – sako „Sustainable Fashion Week Vilnius“ vadovė Indrė Jakaitytė.

„Kitiems metams keliame tikslus būti dar labiau matomi ir girdimi tarptautiniu mastu. Jau dabar esame lyderiai regione, bet siekiame, kad Vilniaus ir Lietuvos vardas suskambėtų tvarumo kontekste dar stipriau“, – ateities planais dalinasi „Sustainable Fashion Week Vilnius“ meno vadovas mados dizaineris Serge Gandžumian.

Domanto Jakaičio nuotr./Tvarios mados festivalis „Sustainable Fashion Week Vilnius“
Domanto Jakaičio nuotr./Tvarios mados festivalis „Sustainable Fashion Week Vilnius“

Organizatoriai įvertino ir renginio dieną veikusios nesudėvėtos mados apsikeitimo stotelės DĖK‘ui sėkmę: „Šių metų naujovė – stilistų konsultacijos parenkant derinius iš atiduotų, bet dar dėvėti tinkamų drabužių, pasiteisino, plačiau paskleidėme žinią apie tokią alternatyvą naujam pirkimui, parodėme ir paskatinome nebijoti antram gyvenimui prikelti anksčiau įsigytą ar kažkam kitam nereikalingą aprangą. Matome, kad žmonėms dar reikia padrąsinimo pasiimti atiduodamus daiktus, reikia tokios informacijos, tad tęsime šį prasmingą edukacinį projektą ir toliau“.

„Sustainable Fashion Week Vilnius“ yra vienintelis atviras ir nemokamas mados renginys, be to vienintelis Baltijos šalyse, skirtas tik tvariai madai, o šiemet ir Vilnius'700 jubiliejaus dalis.

„Sustainable Fashion Week Vilnius“ taip pat yra globojamas ir dalinai finansuojamas Vilniaus m. savivaldybės.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis