Kone 5 000 muzikos mylėtojų priviliojęs, bet žadėtų žvaigždžių scenoje neparodęs koncertas „Retro Beach Fest“ Zarasuose atsidūrė prokurorų akiratyje.
Kaip jau pasakojo 15min, šį renginį praėjusį šeštadienį faktiškai teko nutraukti ant scenos užlipusiems policijos patruliams, nes susirinkę žiūrovai atsisakė skirstytis, neišvydę anonse reklamuotų garsių grupių.
Policijos atstovai teigė, kad tuo jų vaidmuo ir baigėsi, nes jie negavo jokių pareiškimų, o patys neįžvelgė, dėl ko čia reikėtų kelti bylą.
Iniciatyvos ėmėsi bendrovės „Čilus“ atstovai. Teigiama, kad ši firma padėjo estų kompanijai – Latvijoje registruotai „Sugar Media“ – organizuoti šį koncertą Zarasuose. Lietuviai jaučiasi apgauti savo užsienio partnerių, kaip ir daugelis paprastų žiūrovų.
„Mes (UAB „Čilus“ bei Valentinas Špakovas) kreipėmės į Zarasų prokuratūros poskyrį“, – trečiadienio popietę 15min pranešė firmos atstovai.
Generalinės prokuratūros atstovė Rita Stundienė 15min patvirtino, kad neseniai iš tiesų yra gautas pranešimas dėl „Retro Beach Fest“ festivalio. „Šiuo metu jis yra nagrinėjamas. Stengsimės kuo greičiau įvertinti aplinkybes ir atsakyti, ar yra pagrindas pradėti tyrimą“, – sakė prokuratūros atstovė.
Bendrovės atstovai taip pat informavo, kad bilietus įsigiję ir renginiu nusivylę žmonės gali kreiptis į VTAT – Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą.
Pirmiausia reikia kreiptis į „Sugar Media“
Svarbią informaciją tiems, kas įsigijo bilietus į šį renginį, paskelbė ir VTAT Vartotojų konsultavimo, asmenų aptarnavimo ir komunikacijos skyrius.
Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba gauna vis daugiau vartotojų kreipimųsi dėl 2017 m. liepos 14–15 dienomis Zarasuose vykusio ir vartotojų lūkesčių nepateisinusio retro muzikos festivalio „Retro Beach Fest“. Vartotojai informuoja, kad renginio programa neatitiko to, kas buvo skelbiama, todėl teikiame išsamią informaciją apie tai, kur pirmiausia reikėtų kreiptis.
Kaip elgtis?
Pirmiausia vartotojas turėtų raštu kreiptis į renginio organizatorių (šiuo atveju renginio organizatorius yra Latvijos įmonė „SUGAR MEDIA SIA“, adresas Madonas iela 21-50 Riga, el. paštas sugarbaltmedia@gmail.com) ir išdėstyti savo reikalavimą. Pažymėtina, kad būtina išsaugoti pinigų sumokėjimą už bilietus patvirtinantį dokumentą (pirkimo kvitą, mokėjimo kortelės sąskaitos išrašą ir pan.) bei bilietus į renginį.
Jei per 14 kalendorinių dienų nuo raštiško kreipimosi į renginio organizatorių vartotojui nebus pateiktas atsakymas, arba gautas atsakymas vartotojo netenkins, vartotojas turi teisę kreiptis į VšĮ „Europos vartotojų centras“, kuris tarpininkauja nagrinėjant vartotojų ginčus dėl prekių ar paslaugų, kurias teikia kitoje nei vartotojo gyvenamoji vieta Europos Sąjungos valstybėje narėje įsisteigęs pardavėjas ar paslaugų teikėjas.
Kreipimosi tvarką galima rasti nuorodoje: http://ecc.lt/lt/support/complaint/.
Kartu su prašymu turėtų būti pateikiamos prašyme išdėstytas aplinkybes patvirtinančių dokumentų kopijos (pinigų sumokėjimą už bilietus patvirtinančio dokumento kopija, bilietų kopijos, kreipimosi į organizatorių kopija, jo atsakymo, jei buvo gautas, kopija ir kitų turimų dokumentų kopijos).
Kokias teises turi vartotojas?
Vadovaujantis Civilinio kodekso 6.205 straipsniu, sutarties neįvykdymu laikomos bet kokios iš sutarties atsiradusios prievolės neįvykdymas, įskaitant netinkamą įvykdymą ir įvykdymo termino praleidimą. Vartotojui negavus visų ar dalies paslaugų, už kurias iš anksto sumokėta, tai laikoma sutarties neįvykdymu ir prieštarauja teisės principui „sutarčių reikia laikytis“, kuris įtvirtintas Civilinio kodekso 6.189 straipsnio 1 dalyje.
Sutartinė civilinė atsakomybė yra turtinė prievolė, kuri atsiranda dėl to, kad neįvykdoma ar netinkamai įvykdoma sutartis, kurios viena šalis turi teisę reikalauti nuostolių atlyginimo, o kita šalis privalo atlyginti dėl sutarties neįvykdymo ar netinkamo įvykdymo padarytus nuostolius, pavyzdžiui, grąžinti už bilietus į renginį sumokėtus pinigus.