Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Žilvinas Grigaitis: „Drąsa atveda į sprendimus, o sprendimai į pinigus“

Spalio 19 dieną vyksiančioje Tarptautinėje mados konferencijoje verslininkas, verslo organizacijų konsultantas Žilvinas Grigaitis imsis moderatoriaus vaidmens – jo klausimais ir įžvalgomis bus palydėti patyrusių mados tendencijų prognozuotojų, ekspertų bei analitikų pranešimai. Įdomu, o ką pačiam Ž.Grigaičiui reiškia madingas gyvenimo būdas, kokias mados tendencijas jis pats seka, kaip gyvena ir kokius žmones šiandien jis laiko madingais?
Žilvinas Grigaitis
Žilvinas Grigaitis / Luko Balandžio / 15min nuotr.

– Žilvinai, kas jums yra madingas gyvenimo būdas? Kaip jūs suprantate teiginį? „gyventi madingai“?

– Šiandien labai madingas yra pats noras gyventi madingai. Tačiau viskas priklauso nuo supratimo, smalsumo ir noro arba nenoro domėtis naujovėmis. Jei žmogus seka tendencijas, domisi mada ar naujovėmis, kurios yra ar gali būti madingos, vadinasi, jis gyvena madingai.

Mados pasaulis plečiasi. Besikeičiantis žmonių gyvenimo tempas ir būdas verčia prekių ženklus keistis, plėsti savo asortimentą ir ieškoti naujų ryšių su žmonėmis.

Jei dauguma mados prekių ženklų, priskiriančių save prie aukštosios mados ir laikantys save liukso klasės (angl. luxury), anksčiau savo klientui galėjo pasiūlyti tik batus ar drabužius, tai šiandien jau siūlo viską – nuo namų pagalvėlių iki šokolado ar kavos. Prekių ženklai, ieškodami naujų galimybių ir būdų priartėti prie klientų, pradėjo kurti automobilių dizainą, restoranų ar namų interjerus, namų interjerų detales, pagalvėles, žvakes ir visa kita. Tam didžiulę įtaką daro besikeičiantis žmonių gyvenimo būdas.

– Šiuolaikiniam žmogui neužtenka domėtis vien tik madingais drabužiais ar batais, šiandien reikia plačiai žvelgti į mados industrijos pramonę ir suvokti, kokią įtaką ji daro kitų industrijų vystymuisi.

– Įdomiausia tai, kad, kiek seku pasaulines tendencijas, matau, kad šiandien nieko nėra nemadingo. Šiandien viska yra madinga, svarbu tik tinkma forma, pateikimas ir, žinoma, estetika.

Tautvydo Stuko nuotr./Žilvinas Grigaitis
Tautvydo Stuko nuotr./Žilvinas Grigaitis

Būtent estetika šiandien yra ypatingai svarbi. Jeigu, norėdamas išsiskirti, kažkas „perspaudžia“, gaunasi ne tik neestetiška, bet ir vulgaru ar skandalinga. Todėl būti madingu šiandien reiškia gyventi savo gyvenimą būtent taip, kaip Tu nori gyventi.

– Gyvename socialinių tinklų žvaigždžių, influencerių amžiuje. Daugelis aklai seka ir kopijuoja tai, ką perka, valgo, geria ir kaip rengiasi jų pamėgti influenceriai. Ką jūs apie tai manote?

– Tiesą sakant, man truputį keista, kad šiandien visi viską žino, išmano, moka ir, svarbiausia, gali ir sau leidžia kitus kritikuoti, smerkti ar „išdėti į šuns dienas“.

Paprastai tokie žmonės nėra nieko daugiau šiame gyvenime padarę ar pasiekę, nes jiems pakanka suregzti penkis šešis sakinius ir jie jau gali kritikuoti kitus. Bet jie tik tiek ir sugeba! Kol yra galimybė kritikuoti kitus, tol jie ir kritikuos. Tai kaip liga, staiga susergi, tačiau greitai praeina ir pasveiksti.

Tiesą sakant, man keistas tas lietuvių influencerių reiškinys, nes aš nesuprantu, ką įdomaus jie gali pasakyti, parodyti ir kieno nuomonę formuoti. Konsultuodamas verslo klientus, matau, kaip jie investuoja į darbą su tam tikrais influenceriais, tačiau, reikia labai gerai pasverti ir pamatuoti, ar tikrai verta investuoti į tokius dalykus.

– O kas jums yra influenceris? Ką jūs sekate ir kuo tikite?

– Aš domiuosi bendromis pasaulinėmis tendencijomis, skaitau naujienas, žurnalus, laikraščius, nes man įdomu! Man įdomu žiūrėti, kaip keičiasi ir į šiandieninę situaciją reaguoja tokie leidiniai kaip „Financial Times How to spend it” „GQ”, „Vogue” ir panašūs kiti.

Josvydo Elinsko / 15min nuotr./Žilvinas Grigaitis
Josvydo Elinsko / 15min nuotr./Žilvinas Grigaitis

Turiu savo nuomonę, žinau, kas man yra gražu, o kas negražu, kaip ir tai, kas man skanu ir kas neskanu. Mano pasaulėžiūrai įtaką gali padaryti tik labai stiprios asmenybės, tačiau, deja, Lietuvoje tokio stipraus nuomonės formuotojo, kurio nuomone patikėčiau ar pasikliaučiau, aš nematau. Puikiai ir pats moku stebėti situaciją, atsiversti meniu ir išsirinkti tai, ką mėgstu.

– Jūs pats daugeliui esate ir galite būti sektinas pavyzdys: daug keliaujate, esate aplankęs daugybę restoranų, įvairiausių renginių. Kodėl nesidalinate savo patyrimais socialiniuose tinkluose arba tinklaraštyje?

– Norint tai daryti, visų pirma, reikia turėti labai aiškią motyvaciją arba priežastį. O aš niekada neturėjau nei poreikio, nei noro dalintis savo asmeninio gyvenimo detalėmis – kur aš skrendu, gyvenu, ką valgau, su kuo susitinku ar gyvenu. Tikrai ne!

Dažnai tenka būti tokiose vietose, kuriose net nepatogu būtų išsitraukti telefoną ir fotografuoti. Galų gale man niekam nereikia įrodinėti to, kad esu važiavęs „The Eastern & Oriental Express“, plaukęs „The Queen Mary“ kruiziniu laivu, skridęs verslo klase, gėręs vieną ar kitą šampaną, ragavęs ikrą ar matęs, kaip nupjaunamas raudono vyno butelis su įkaitintomis žirklėmis.

Josvydo Elinsko / 15min nuotr./Žilvinas Grigaitis
Josvydo Elinsko / 15min nuotr./Žilvinas Grigaitis

Kartais aš galiu pasidalinti su žmonėmis tokia ir panašia informacija, jei jiems įdomu, nes tikrai ne visi į minėtas vietas pateks ir pamatys tai, ką aš mačiau. Tačiau girtis aš tikrai nenoriu.

– Kokios kelionės šiandien, jūsų nuomone, yra madingiausios?

– Keičiantis žmonių gyvenimo būdui, keičiasi ir požiūris į keliones. Atsiranda įvairios aktyvaus ar ekstremalaus sporto kelionės. Dažnai žmonės renkasi nuotykius džiunglėse. Žinoma, kelionėms įtakos turi ir oro linijų bendrovės.

Vis dažniau žmonės renkasi pigius skrydžius, bet brangius kitus dalykus – viešbutį, restoranus. Tai diktuoja ekonominės sąlygos ir oro linijų, bei viešbučio tinklų pasiūlymai.

Pastebiu, kad jau ne tik užsienyje, bet ir Lietuvoje vis dažniau žmonės patys planuojasi savo keliones. Ir jiems nereikia jokios pagalbos. Viską, ko jiems reikia, randa specialiose kelionių programėlėse. Gaila, kad Lietuvos rinka labai maža ir kelionių organizatoriai negali lietuviams pasiūlyti kažkokių ypatingų nuolaidų paketų ar sprendimų.

– Socialinių tinklų paskyrose matome nuotraukas iš įvairiausių vietų – prabangių restoranų, viešbučių, kino, teatro salių, koncertų, privačių vakarėlių... Kaip Jūs manote, ar visada yra etiška ir mandagu išsitraukti telefoną ir fotografuoti?

– Tikrai ne visada! Yra vietų, kuriose geriau nefotografuoti, nei ką tu valgai, nei kokį šampaną geri, nei kaip gražiai staliukas atrodo. Nesakau, kad tai neįmanoma, bet visada reikia pagalvoti apie tai, kokioje vietoje ir su kokiais žmonėmis esi.

Kita vertus, tai – elementari etika. Juk nei „Lietuvos nacionaliniame operos ir baleto teatre“, nei „La Scaloje“ telefono netrauksite ir nefotografuosite. Be abejo, technologijų buvimas su mumis ir socialinės medijos po truputį viską keičia, tačiau visada reikia jausti ribas ir saiką.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Žilvinas Grigaitis (kairėje)
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Žilvinas Grigaitis (kairėje)

– Kokie restoranai Vilniuje šiuo metu, jūsų nuomone, yra patys madingiausi?

– Aš į tokius dalykus žiūriu labai paprastai. Jei noriu silkės, tai ir einu ten, kur žinau, kad skaniai gamina silkę, jei pusryčiams noriu blynų, tai tikrai eisiu ten, kur kepa skanius blynus, o, jei noriu „Benedikto kiaušinio“, žinau, kur jį rasti.

Aš nesakau, kad nesidomiu naujovėmis, tačiau tikrai nebėgioju po madingus restoranus. Tiesą sakant, jau praėjo tie laikai, kai visi važinėjo po geriausius Europos restoranus ir apie tai visiems pasakojo. Kita vertus, aš nesu toks gurmanas, kuris, valgydamas molekulinės virtuvės salotas, atpažintų: bevainikė ramunėlė ar ramunėlė su piestelėmis buvo patiekta salotose. Tikrai ne!

O kalbant konkrečiai apie Vilnių, tai aš labai noriu pasidžiaugti, kad čia atsirado labai daug naujų, nesusireikšminusių vietų, kuriose ir skanu, ir malonu apsilankyti. Žinoma, kiekvienam pagal poreikį ir piniginę. Nors man iš tiesų tenka daug matyti, ragauti, lankytis įdomiose vietose, tačiau vertinti maisto, tikrai nesiimčiau.

Pavyzdžiui, vien Melburno žirgų lenktynėse tiek skirtingų žinomiausių pasaulio virtuvių, šefų ir kvapą gniaužiančių jų kulinarinių šedevrų. Tačiau visa tai aš pasilieku savo asmeninei patirčiai. Kartais tikrasis profesionalumas ir jėga slypi tame, ką žinai, kaip ir pagal ką gali vertinti dalykus.

Kaip ir minėjau, Vilniuje šiandien tikrai turime labai daug puikių vietų, kuriose galima rasti puikių degustacinių meniu. Įspūdį paliko ir visai neseniai atidarytas restoranas „Nineteen18“. Mano nuomone, tai puiki, pagarbos verta vieta.

– O kaip Jūs šiandien žiūrite į madingus drabužius? Ar sekate drabužių mados tendencijas ir į jas atsižvelgiate pirkdamas drabužius?

– Šiandien taip pat madingi tie patys prabangūs rūbai ir audiniai, tik jie pateikti visai neprabangiai. Šiandien kartais paprastas, į „treningą“ panašus, drabužis gali kainuoti daugiau nei „Chanel“ kostiumėlis. Tačiau šiandien nemadingų rūbų nėra.

Drąsiai galima traukti iš spintos ir rengtis senelio kostiumo švarką, žinoma, jei jis gerai išlaikytas ir sutvarkytas, tačiau reikia žinoti, kaip jį vilkėti ir prie ko derinti. Mano spintoje kabo keli vintažiniai „Yves Saint Laurent“ kostiumai.

Josvydo Elinsko / 15min nuotr./Žilvinas Grigaitis
Josvydo Elinsko / 15min nuotr./Žilvinas Grigaitis

Galbūt Lietuvoje jie ir nebus įvertinti, tačiau, jei aš juos apsirengsiu Paryžiuje, Milane ar Honkonge, visi tikrai pastebės, kad tai geras daiktas, kuris turi didelė vertę. Taip kad šiandien būti madingu, man reiškia būti protingu.

– Kokia turėtų būti šiuolaikinio, madingai gyvenančio žmogaus kasdienybė? Kokiais dalykais jis turėtų domėtis ir ką žinoti, kad būtų galima jį vadinti madingai gyvenančiu žmogumi?

– Man atrodo, kad tokie žmonės gyvena megapoliuose – Niujorke, Singapūre, Melburne ar kitame panašaus masto mieste. Tokiame, kuriame yra visos galimybės ir sąlygos gyventi madingai ir šiuolaikiškai. O ką galiu pasakyti apie lietuvius? Žinoma, žmogaus išsilavinimas ir supratimas neturėtų apsiriboti primityviais poreikiais – kur nuskristi ir ką pavalgyti. Šiandien jau nepakanka tik aplankyti šalis ir susirinkti varneles, jog pamačiau vieną ar kitą turistinį objektą.

Man įspūdį visada daro tie žmonės, kurie lankosi Berlyno, Miuncheno ar Ciuricho meno galerijose, domisi šiuolaikiniu menu ir dizainu, pastebi išskirtinius interjerus, seka automobilių madas, sporto inventoriaus tendencijas, žino, kas yra vintažas.

Žmogus turi būti plačių pažiūrų ir sekti šiuolaikines tendencijas, kad būtų įdomu su juo kalbėtis. Žinoma, jei nesi meno ekspertas, niekas nereikalauja „iki panagių“ žinoti, kas yra Henris Matise, Klodas Monė ar kokia paroda šiuo metu eksponuojame Europos meno galerijose, tačiau privalu žinoti, kas yra geras kinas, kas yra Oskarai, Kanų kinų festivalis ar gera dokumentika.

Taip pat reikėtų žinoti ir tai, kas yra geras architektas arba kaip atskirti minimalizmą nuo maksimalizmo. Protingas, išsilavinęs žmogus nuolat turi domėtis tuo, kas vyksta aplinkui. Ir nesvarbu, kas tai būtų, reikia stebėti aplinką, matyti detales ir jų sąsajas. Gražiai rengtis nepakanka, reikia ir gražiai gyventi, domėtis kultūriniu gyvenimu, ieškoti naujų, įdomių vietų, kuriose būtų galima susitikti su draugais, vakarieniauti ar smagiai leisti laiką.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Žilvinas Grigaitis
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Žilvinas Grigaitis

Kita vertus, mes turime padėti vieni kitiems ir palaikyti vieni kitus. Auksinė taisyklė – padėkime kitiems būti sėkmingais, ir mums visiems bus gerai.

– Jūs esate tas žmogus, kuris visada atrodo originaliai, stilingai ir išskirtinai. Sakykite, kokį jaunimą jūs šiandien matote Vilniaus gatvėse? Kaip, jūsų akimis, šiandien atrodo jaunimas?

– Per paskutinius dešimt metų žmonės labai išlaisvėjo. Vilniaus gatvėse drąsūs, stilingi žmonės. Pasikeitimus matau ne tik gatvėse. Kadangi dažnai tenka bendradarbiauti su jaunais dizaineriais, padedu jiems priimant vienus ar kitus kūrybinius sprendimus, pasikeitimus matau ir jų kūryboje.

Šiandien jaunimas jau visiškai kitoks nei prieš dešimt metų! Jauni žmonės ne tik turi puikų skonį, bet ir nori būti sėkmingi, moka siekti savo tikslų. Žinoma, kiek jie nori būti išraiškingi ir ryškūs, jau kitas klausimas.

Aišku, vis dar yra didžiulis skirtumas tarp tų, kurie gyvena, kuria ir rengiasi Vilniuje ir tų, kurie gyvena kituose miestuose: Kaunas turi savo veidą, Šiauliai – savo, o, nuvažiavę į Palangą vasarą, gatvėse matome dar kitokį vaizdą.

Josvydo Elinsko / 15min nuotr./Žilvinas Grigaitis
Josvydo Elinsko / 15min nuotr./Žilvinas Grigaitis

– Kaip manote, kas mums trukdo išsiskirti? Kodėl mes tokie pilki?

– Man ir pačiam šis klausimas neduoda ramybės. Aš tikrai nežinau, kodėl žmonės nenori būti drąsūs. Nes drąsa atveda į sprendimus, o sprendimai į pinigus. Mes gyvename vieną kartą! Todėl, jei turime galimybę išreikšti save, privalome ja pasinaudoti, nes antros tokios galimybės negausime. Kopijuoti mes visi mokame, tačiau būti originalūs, ne visada mokame. Bet tai – plati ir filosofinė diskusija.

– Spalio 19 d. moderuosite tarptautinę mados konferenciją „Driving Fashion Business: What Matters Tomorrow“, sakykite, ko tikitės iš konferencijos pranešėjų?

– Peržvelgiau visus pranešėjus. Tikiuosi skirtingo požiūrio ir įdomių įžvalgų. Aš, dalyvaudamas konferencijose, visada savęs klausiu, ką šįsyk galiu pasakyti tokio, kad nors vienas sakinys kitiems įsimintų ir užsifiksuotų, kad priversčiau bent susimąstyti arba net padaryti vieną ar kitą sprendimą. Tikiu, kad bus įdomu.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Tyrimas: lietuviams planuojant kalėdinio stalo meniu svarbiausia kokybė bei šviežumas
Reklama
Jasonas Stathamas perima „World of Tanks“ tankų vado vaidmenį „Holiday Ops 2025“ renginyje
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos