Žinomi atlikėjai koncertuoti kultūros namuose nevengia: bilietų kainos – nuo 5 eurų

Pasibaigus vasaros sezonui ir koncertams po atviru dangumi, atlikėjai keliasi į arenas bei įvairių miestų kultūros namų scenas. Tačiau pasirodymų kainos čia skiriasi kaip diena ir naktis – pas kai kuriuos atlikėjus galima patekti vos už 5, kitiems nepagailima ir 23 eurų. 15min pasidomėjo, kas nulemia žinomų atlikėjų koncertų kainas ir kaip parenkami miestai, kuriuose pasirodys Lietuvos žvaigždės.
Donata Gutauskienė-Laisva, Justė Arlauskaitė-Jazzu, Natalija Bunkė
Donata Gutauskienė-Laisva, Justė Arlauskaitė-Jazzu, Natalija Bunkė / Gretos Skaraitienės/Žmonės.lt, Žygimanto Gedvilos ir Vido Černiausko nuotr.

Į savo koncertus kultūros namuose bene už mažiausią kainą kviečia atlikėja Laisva, jos pasirodymai kainuoja vos 5 eurus. „Eurovizijos“ žvaigždės Jurijaus Veklenko, šiuo metu rengiančio turą po Lietuvos miestus, koncerto bilieto kaina svyruoja nuo 9 iki 13 eurų.

Scenos divos Natalijos Bunkės pasirodymą gerbėjai pamatys už 10–15 eurų, tiesa, skirtinguose miestuose kainos skiriasi, todėl kartais reikės susimokėti 11,50, 13,50 ar 16,50 eurų, panašios ir galingo balso savininkės Monikos Marijos koncerto kainos – nuo 12,90 iki 21 euro. Grupė „2 Donatai“ jums padainuos už 11,20, 13,20 ar 16,70, eurų, o „Mango“ merginos už 12, 15 ar 23 eurus.

Kainos į Lietuvos atlikėjų koncertus arenose šiek tiek šokteli. Inga Jankauskaitė, netrukus Kaune surengsianti koncertą, kviečia gerbėjus pasiklausyti jos už 26 eurus, bet norintiems geresnių vietų teks pakloti ir 47 eurus. Jazzu išvysti arenose prieš metus buvo galima vidutiniškai už 40 eurų.

Pigesni bilietai, nes ateis daugiau žmonių

Atlikėja Laisva pasirodo ne tik dideliuose, bet ir mažesniuose miestuose, ji pasakojo keliaujanti visur, kur pakviečia organizatoriai. Kad dainininkė uždainuotų mažesnio miestelio kultūros namų scenoje, užtenka tik geros aparatūros, jokių papildomų prašymų ji sakė neturinti.

„Save laikau paprasta atlikėja. Man labai patinka važiuoti į mažesnius miestelius, susitikti su ten gyvenančiais, atviros dūšios žmonėmis. Lietuvos provincija mane žavi net labiau, galbūt gyventojams mano muzika, dainos yra artimos, aš ten jaučiuosi priimta, pamaloninta, žmonėms patinka tai, ką dainuoju“, – sakė Laisva.

Giedrius Abromavičiaus nuotr./Donata Gutauskienė-Laisva
Giedrius Abromavičiaus nuotr./Donata Gutauskienė-Laisva

Kad įvyktų šios atlikėjos koncertas, į jį turi susirinkti 80–100 žmonių, o pasirodymų bilietų kainos siekia vos 5 eurus. Anot Laisvos, tokią sumą nulemia degalų, plakatų išlaidos, atlikėjos vadybininkai tariasi su kultūros namų atstovais, kurie taip pat siūlo, kokia kaina būtų priimtina klausytojams.

„Organizatoriai dažniausiai sako kainą, dėl kurios žmonės nesiskundžia ir jiems ji yra tinkama. Jei vienu atveju bilieto kaina 5 eurai, tai reiškia, kad tame mieste yra tikimybė, kad į koncertą ateis daugiau žmonių“, – sakė Laisva.

Ji pridūrė, kad bilietų kaina, jos manymu, priklauso ir nuo atlikėjo populiarumo: „Žinoma, yra dainininkų, į kurių koncertą žmonės negaili kelių dešimčių eurų. Aš nemanau, kad esu super duper atlikėja, savęs nekeliu aukštai, dėl to ir kaina nesikandžioja.“

Koncerto kainą nustato ne atlikėjai

Su koncertiniu turu šiuo metu po Lietuvą keliaujanti atlikėja Natalija Bunkė pasakojo net neįsivaizduojanti, kokios kainos galėtų būti norint surengti koncertą arenoje, tačiau mano, kad yra labai didelė nuostolio rizika. Galbūt ateityje ją gerbėjai išvys ir didžiausių miestų scenose, tačiau kol kas ji džiaugiasi, kad turo pasirodymai sekasi puikiai – susirenka pilnos salės.

Žinomai dainininkei surengti koncertus padeda įmonė, kuri suderina bilietų kainas, pasirūpina ir garsu, šviesomis. Tiesa, dažnai atlikėja rengia pasirodymus įvairiuose klubuose, privačiose ar miesto šventėse, tuomet vadybinius reikalus tvarko pati. Organizatoriams ji siunčia „raiderį“ – techninius reikalavimus, kurie turi būti išpildyti, norint, kad pasirodytų atlikėja.

Eriko Ovčarenko / 15min nuotr./Renginio akimirkos
Eriko Ovčarenko / 15min nuotr./Renginio akimirkos

„Man netinka didžėjus, reikia garso operatoriaus, kuris nebūtų apsvaigęs nuo narkotinių medžiagų ar alkoholio, patalpoje ne žemesnė nei 19 laipsnių temperatūra, turi būti kavos, kolos“, – sakė Natalija Bunkė.

Atlikėja paatviravo, kad jos honoraras siekia 1500 eurų plius + PVM. Kai koncertams samdo klubų vadovai arba švenčių organizatoriai, jie patys nustato bilietų kainas, kurios atpirktų išlaidas.

„Pavyzdžiui, per miesto šventes man skambina užsakovai, aš jiems nusiunčiu informaciją, kiek kainuotų koncertas, kokia jo trukmė, reikalavimai. Jei jie išpildomi, aš atvykstu“, – sakė N.Bunkė.

Dainininkė pastebėjo, kad jos turo koncertai labai skiriasi nuo pasirodymų klubuose. „Anksčiau galvojau – po kitus miestus keliauti su programa yra „neponiškas“ reikalas, maniau, jie nepatogūs, juose nepatogu, nes žmonės tiesiog sėdi“, – juokėsi N.Bunkė.

Tačiau dabar Natalijos nuomonė pasikeitė, ji džiaugiasi, kad pastangos nenueina veltui, susirenka šilta publika, kuri dovanoja jai pačias geriausias emocijas. Žinoma, darbo tenka įdėti labai daug – atlikėja per koncertą pakeičia net 4 įvaizdžius, gerai apgalvoja kiekvieną išėjimą ant scenos.

Tiesa, tikimybė, kad Natalija atšauks savo koncertą, yra labai menka. Atlikėja 15min pasakojo koncertavusi ir labai mažai žmonių grupei, tai, anot jos, pasirodymo blogesnio tikrai nepadaro.

„Man pasisekęs koncertas yra emocija, o ne pinigai ar žmonių skaičius. Jei publika nesusirinktų, žinoma, būtų nuostolis, bet nesvarbu, kiek jų ateina, man jokio skirtumo. Vis tiek dainuoju lygiai taip pat“, – pasakojo N.Bunkė.

Koncertas arenoje lemia geresnį pasirodymą

Tačiau mažiau gyventojų turinčiuose Lietuvos miestuose pasirodo ne visi atlikėjai. Jazzu vadybininkas Lauras Lučiūnas pasakojo, kad vieta, kurioje koncertuos dainininkė, priklauso ne nuo miesto dydžio, bet organizatorių, infrastruktūros. Pasirodymas arenoje, anot jo, reikalauja labai daug įdirbio, tačiau ilgainiui žmonės pripranta lankytis didesniuose koncertuose. Tai ir yra priežastis, kodėl arenas renkančius atlikėjus kultūros namuose išvysi retai.

„Mažesniuose miestuose pastatytos daugiafunkcės arenos, mažiau pritaikytos koncertams. Reikia labai daug investuoti, kad ten būtų surengtas kokybiškas pasirodymas, o kartais investicijos gali būti netgi didesnės. Taip pat koncerto vieta priklauso ir nuo arenų darbuotojų bendradarbiavimo, jų lankstumo“, – sakė L.Lučiūnas.

Gabrieliaus Jauniško nuotr./Justės Arlauskaitės-Jazzu koncerto akimirka
Gabrieliaus Jauniško nuotr./Justės Arlauskaitės-Jazzu koncerto akimirka

Paklaustas, kaip nustatomos koncertų arenose bilietų kainos, atlikėjos vadybininkas pasakojo, kad yra skaičiuojama, kiek žmonių gali ateiti, taip pat pridedami reklamos kaštai. Tiesa, Lietuvoje, anot jo, koncerto kaina labai skiriasi nuo užsienio koncertų kainos.

„Lietuvoje mokamas visas PVM, o aplinkinės šalys turi lengvatą – mūsų žiūrovai, ateidami į koncertą, sumoka 20 procentų daugiau nei, pavyzdžiui, Latvijoje“, – pasakojo Jazzu vadybininkas.

Taip pat jis teigė, kad kiekvieną kartą pasirodžius atlikėjui taip pat skaičiuojamas ir Gyventojų pajamų mokestis, taigi, daugiau nei pusę bilieto kainos sudaro mokesčiai.

„Taip pat mokama už aparatūrą, salės nuomą, o likutis – honoraras“, – apie tai, kas sudaro koncerto bilieto kainą, pasakojo L.Lučiūnas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų