SSG naujo albumo viršelis |
SSG, prieš pora metų atsikūrusi ir į savo gretas įviliojusi Ventukų Dovydą Kumpikevičių, kas kelis mėnesius vis sugrodavo kamerinėse erdvėse, kur tilpdavo 200–300 neatsitiktinių žmonių, gerai pamenančių grupės skambesį ir muzikines manieras.
Gerai suvokdami, kad šiais laikais kokybiškai įrašyti visą koncertą atskirais dvidešimčia garso takų nėra joks stebuklas, SSG visus ar beveik visus koncertus įrašinėjo.
Iš maždaug aštuonių pasirodymų (daugiausiai Tamsta klube, o taip pat ir laidos Gyvai filmavime Lietuvos Ryto TV) grupė atrinko geriausias savo dainų versijas ir pagaliau sudėjo viską į CD.
Lino Kriaučiūno nuotr./Algis Ramanauskas Greitai |
Algis Greitai: „Mane nuo pat domėjimosi muzika pradžios žavėjo koncertinė koncepcija, tie visi dvigubi LP su pailgintom dainom ir neišvengiamu publikos ošimu. Aš augau su koncertiniais ELP (Pictures At An Exhibition, Welcome Back My Friends...), Genesis (Seconds Out, Three Sides Live), Yes (Yessongs), Rick Wakeman (Journey To The Centre Of The Earth) ir, aišku, daugybe gyvų F. Zappa ir Weather Report albumų.
Koncertinis albumas man yra kažkas ypatingo. Aš niekada nesuprasdavau, kodėl Lietuvoje koncertinis skambesys leidyboje yra tarsi ignoruojamas. Tarsi studijinis įrašas būtų savaime geriau už koncertinį, kuris neva ne toks kokybiškas. Mažytės atlikimo klaidos, dinaminiai mikrofonai su tradiciniais užpūtimais ir perkrovom sulig sprogstama priebalse – visa tai bent jau man yra labai miela, artima, iš mano paauglystės. Jau nekalbant apie publikos – klausančios, dalyvaujančios – garsus.
Šiais laikais įsirašyti visus instrumentus atskirais takais yra vieni juokai. Anksčiau tampėmės dvi išorines 8 kanalų garso kortas ir laptopą, vėliau pasinaudojau kritusiu svaru ir nusipirkau 24 takų kieto disko įrašymo mašiną, kuri sveria kaip mano katinas.
Tu gali sugroti kažką labai gero ir po to graužtis, kad neįrašei. Pas mus šito nebūna.“
SSG albumas Gyvai yra 23 scenoje atlikti ir keturi studijoje įrašyti bonusai. Dažnai daina yra suklijuota iš dviejų, kartais net iš trijų atlikimų, skirtingų scenų. Tai jaučiasi, kartais skirtingai skambantys dainos segmentai sumontuoti tarsi demonstratyviai. Pavyzdžiui, daina Audi 100 yra iš:
Lietuvos Ryto TV filmavimo (pražia),
Tamsta Festivalio (vidurys – Dovydo ir Giedrės solo „...gėrė gėrė daug bernelis, pasimaišė jam protelis...“),
kažkurio pasirodymo Tamsta muzikos klube (pabaiga).
Kūriniai albume seka be pauzių, „all selections segue“.
Albumas yra labai įvairus tiek savo skambesiu, tiek dainomis. Gerą trečdalį medžiagos sudaro grupės Radioshow dainos (Audi 100, Sukėliau Aš Muštynes, etc.). Algis Greitai: „Tai logiška, nes muzikinė tų gabalų autorystė yra mano; man truputį gaila, kad aš tiek ilgai savo muzikinių pastangų skyriau tik Radioshow, skriausdamas SSG – grupę, kuri, skirtingai nei Radioshow, yra muzikos grupė“.
Nors koncertiniam albumui „pagal nutylėjimą“ priklauso susidėti tik iš anksčiau publikuotų, žinomų kūrinių, SSG Gyvai girdisi ir visiškai naujos, anksčiau grupės neišleistos dainos (Egoistas, Biure, Gėda Pelėda).
Studijiniai bonusai – atskira tema. Nors jų tik keturi, vis tik būtent čia išgirsime garbingus svečius Asmik Grigorian & Rafailą Karpį (Promenade) ir Jurgą Šeduikytę (1000 Metų). Studijinę Gėda Pelėda versiją atliko Bronius (Radioshow).
Koncertuose gi pasisvečiavo ir vienas Radioshow kūrėjų Rimas Šapauskas, ir alumi nukrauto Tomo „Sėklos“ Balaišio stalo chebra, išprovokavusi Dovydą sudainuoti „Ventukus“, ir Miroslavas Didysis iš ctv.lt Masonų.
XIX a. pabaigos – XX a. pradžios klasikos mėgėjai neturėtų purtytis išgirdę SSG interpretuojamus Eric Satie Gymnopedia #1 (1000 Metų), Modesto Musorgskio Promenadą ir Igorio Stravinskio Ugnies Paukštės finalinės scenos temą (Egoistas).
Koncertuose grupei padėjo jaunosios Vilniaus džiazo kartos virtuozai Darius Rudis (būgnai), Laimis Jančius (bosas) ir kiti.
Algis Greitai: „Ačiū jiems už tai. Kažkaip malonu ir keista: mano laikais jaunimas „grojo“ tik metalą ir punk. Šiandieną Vilniaus dvidešimtmečiai džiazuoja, ir tai yra neįtikėtinai gražu“.