Prabėgus lygiai 25 metams nuo muzikos grupės „Antis“ susikūrimo, grupės narių pristatyta programa „Zuikis Pleibojus“, „Anties“ lyderio Algirdo Kaušpėdo teigimu, yra didžiausias, brandžiausias grupės kūrinys, leidžiantis komandai svajoti ir tikėti rytojumi.
Koncerto-miuziklo rengėjai teigė bandę atskleisti „Anties“ ir Lietuvos gyvenimą nuo Sąjūdžio laikų iki šių dienų ekonominės krizės. Režisieriaus Jono Vaitkaus režisuotame koncerte pergalingai suplevėsavo vėliavos, pasigirdo skanduotės apie laisvę, dainos apie meilę, atliktos visų šešių grupės narių bei merginų choro „Kivi“.
Koncerte buvo apdainuotas ir Lietuvos elitas. |
Politines temas keitė ironiškas požiūris į šių laikų pramogų pasaulį bei ne itin „skanių“ tekstų dainos apie „tobulą klouną“ ar „mešką bezdalių“. Lyg lošimo automato langelyje sukosi vaizdo projekcijos: politikų veidai bei klounais tapusių „Anties“ narių atvaizdai.
Įmantriai muzikine utopija pavadintame koncerte pasirodė ir „Anties“ albumo „Zuikis Pleibojus“ viršelyje atsidūrusios „Playboy“ merginos, vyriškąją auditorijos dalį pamaloninusios erotišku reginiu.
Įdėmiau į sceną privertė pažvelgti fantasmagoriškos scenos su Zuikiu, pavirtusiu į raudoną triko dėvintį supermeną ar sidabru tviskantį, it iš senovės egiptiečių piešinių nužengusį dievą su didžiule zuikio galva.
Ypač antrojoje dalyje buvo kur paganyti akis – į dailius ir spalvingus dizainerės Sandros Straukaitės kurtus drabužius: šelmiškus pelių kostiumus, ryškius vokalisčių galvos apdangalus – skritulius, tviskantį dievą – Zuikį.
Teatralizuotame koncerte gyvai skambėjo visos to paties pavadinimo naujausio „Anties“ albumo dainos. Koncerte-miuzikle tenka labai susikaupti norint nepasiklysti siužetiniuose vingiuose: nuo zuikio revoliucijų miške, iki jo meilės nuotykių bei linksmybių elito vakarėliuose ir praradimų. Vieną temą čia tuoj keitė kita ir tik pabaigoje po kiek prailgusių kakofoninių muzikos intarpų išgryninamas Zuikio Pleibojaus atsivertimo etapas.