2019 07 13

Festivalis „Devilstone“ įgavo pagreitį: skambėjo rokenrolas, metalas ir originali elektronika

Nuo 2009 metų vykstantis festivalis „Devilstone“ šiemet Anykščiuose vėl subūrė gausybę alternatyvios muzikos gerbėjų. Festivalio programa kasmet pildoma kūrybiškais akcentais, kurių ir šįkart taip pat netrūko – vyko parodos, meniniai „performansai“, kino seansai ir kitos kūrybinės iniciatyvos.
Festivalio „Devilstone“ akimirka
Festivalio „Devilstone“ akimirka / Gedimino Bartuškos nuotr.

Vienas ryškiausių alternatyvios ir roko muzikos festivalių Lietuvoje kasmet įkvepia saviraiška ir inovatyvumu. Per keturias dienas čia pasirodo apie 50 grupių, vyksta diskusijos, skatinamos alternatyvios kultūros.

Šie metai – anaiptol ne išimtis. Jau pirmąją festivalio dieną buvo atidaryta jungtinė paroda, vyko stalo vaidmenų žaidimai, šiuolaikinio šokio, muzikos ir poezijos performansas, šokio spektaklis. Visą dieną veikė makiažo dirbtuvėlės, leidžiančios dalyviams susikurti tokį įvaizdį, kuris labiausiai atitiktų jų vidujybę. Kartu buvo galima rinktis odos dirbtuves, vertis auskarus, piešti, dalyvauti kūrybinėse instaliacijose. Dieną užbaigė naktinis kinas – B kategorijos filmai, festivalio organizatorių įvardyti kaip „Tokie geri, kad net blogi“.

Gedimino Bartuškos nuotr./Festivalio „Devilstone“ akimirka
Gedimino Bartuškos nuotr./Festivalio „Devilstone“ akimirka

Žinoma, visų kūrybinių veiklų metu buvo galima klausytis juodojo metalo, industrial, cyber-punk, eksperimentinės, alternatyvios, avant-pop, psycho, crust, d-beat ir kitokios muzikos. Ant scenos tą dieną lipo „Panzerfaust“ iš Kanados, „Uniform“ ir „Uada“ iš JAV, „Martyrdod“ iš Švedijos, „Lysistrata“ ir „Ko Ko Mo“ iš Prancūzijos, „The Blinders“ ir „Tesseract“ iš Jungtinės Karalystės, „Shorparis“ iš Rusijos ir „Timid Kooky“ iš Lietuvos.

Festivalio „Devilstone“ akimirkos – galerijoje:

Antrąją „Devilstone“ dieną vyko „Masinė hipnozė“. Šįkart dalyvius ir vėl džiugino stalo vaidmenų žaidimai, poezijos slemas, šiuolaikinis šokis, skin suspension sesija, judesio ir elektroninės muzikos performansas.

Gedimino Bartuškos nuotr./Festivalio „Devilstone“ akimirka
Gedimino Bartuškos nuotr./Festivalio „Devilstone“ akimirka

Taip pat, kitaip negu pirmąją dieną, vyko diskusijos apie tai, ko reikia Vakarams, ar Lietuva gali tapti kita stotele atlikėjams, interviu su „Whispering Sons“, naktinis kinas.

Scenoje tądien pasirodė „Ocean Districts“ iš Estijos, lietuviai „Shishi“, „Autism“ ir „Sheep got waxed“, tie patys „Whispering Sons“ iš Belgijos, „Ic3peak“ iš Rusijos, „She Past Away“ iš Turkijos, „Gold“ iš Nyderlandų, „A Projection“ ir „Lik“ iš Švedijos, KIKAGAKU MOYO iš Japonijos, „Turbowolf“ ir JK, „A Metaphot For Betrayal“ ir „Faršas“ iš Lietuvos, „Messa“ iš Italijos, „Ranger“ iš Suomijos, vokiečiai „Sodom“.

Gedimino Bartuškos nuotr./Festivalio „Devilstone“ akimirka
Gedimino Bartuškos nuotr./Festivalio „Devilstone“ akimirka

Liepos 13-ąją diskusijos toliau virte virė – buvo aptariama, kodėl Lietuvoje tiek mažai paklausių grupių, diskutuota apie laukinius 1990-uosius, subkultūrų klestėjimą ir nuosmukius.

Įdomu tai, kad tądien įvyko ir „Devilstone“ futbolo čempionatas, taigi, sportinių veiklų tikrai netrūko.

O kas ant scenos lipo šeštadienį? Tai ir „Arklio galva“ bei „Flash Voyage“ iš Lietuvos, „Child“ iš Australijos, „Pinkshinyultrablast“ ir „Buerak“ iš Rusijos, „Lust for Youth“ iš Danijos bei prancūzai „Hante“. Rytų scenoje publiką džiugino latviai „Tesa“, „Narcosatanicos“ iš Danijos, amerikiečiai „King Buffalo“, lenkai „Riverside“ bei britai „Pulled Apart by Horses“. Vakarų scenoje skambėjo lietuviai „Phrenetix“ ir „Awakening Sun“, „Carach Angren“ iš Nyderlandų, suomiai „Wolfheart“ bei švedai „Watain“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų