Atlikėjos pasirodymas vėlavo, tačiau laukti buvo verta, nes P.Kaas scenoje surengė nepamirštamą muzikinę kelionę po praėjusio šimtmečio meilės miestą – Paryžių. Nors dainininkė Lietuvoje pasirodo ne pirmą kartą, tačiau jos muzikos gerbėjų nemažėja. Salė buvo beveik pilna, kur ne kur buvo galima pamatyti laisvą vietą.
Susirinkusiems prancūzės gerbėjams iš pradžių buvo rodomos nuotraukos iš Edith Piaf gyvenimo didžiuliame, scenos gale pastatytame ekrane. Vėliau pasirodė vakaro žvaigždė – Patricia Kaas, apsivilkusi smėlio spalvos lietpaltį ir avinti tokios pat spalvos aukštakulnius.
„Kai išgirdau Edith Piaf dainas, negalėjau susilaikyti jų nedainavusi. Jose gausu meilės, noro gyventi, aistros ir daug kitų dalykų. Noriu jums šį vakarą visą tai perteikti ir tikiuosi, kad man pavyks. Kviečiu jus pakeliauti kartu su manimi ten, kur viskas prasidėjo – po Paryžiaus gatves“, – su publika prancūziškai bendravo atlikėja, kurios kalbą vertėjai nuolat vertė į lietuvių kalbą.
Patricia Kaas ne tik dainavo scenoje, bet ir nuolat judėjo šokio žingsniu. Karts nuo karto ji atsiduodavo muzikos garsams ir apsukdavo kelis ratus ant parketo su scenoje pasirodžiusiu šokėju. Toks vaizdas iš ties priminė romantiško Paryžiaus vaizdinį, kuriame liejasi dainos, jausmai ir šokiai.
„Gatve eina mergina. Ji taip tikisi sutikti vyrą. Tokį, kuris ją mylėtų“, – kalbėjo P.Kaas ir atliko dainą apie meilę. Lėtesnes dainas keitė greitesnės, o už nugaros pastatytame ekrane kiekvieno kūrinio metu keitėsi Paryžiaus vaizdai, kurie tarsi vedė per mini kelionę po meilės miestą. Nors retas lietuvis suprato prancūzų kalbą, kuria dainas atliko atlikėja, tačiau visi pasirodymo metu lingavo, plojo ir negailėjo ovacijų po kiekvieno pasirodymo.
„Šio vakaro metu jums noriu parodyti ir trumpą spektaklį, nes Edith Piaf gyvenimo istorija verta didžiosios scenos“, – teigė Patricia Kaas.
Koncerto akimirka |
Dviejų valandų trukmės pasirodymo metu atlikėja net kelis kartus keitė savo sceninius kostiumus. Smėlio spalvos lietpaltį pakeitė juoda klasikinė suknelė, vėliau sportinis chalatas, kuris buvo priderintas prie bokso pirštinių, o galiausiai P.Kaas pasipuošė balta ilga suknele.
Prancūzė po garsių ovacijų kartą pamalonino gerbėjus padėkodama ir ištardama lietuviškai „ačiū“. Po jos žodžių publika dar labiau pašėlo. P.Kaas taip pat kvietė lietuvius kartu atlikti kai kurių dainų priedainius. Kai susirinkusieji kiek droviai prisidėjo prie atlikėjos, ji juos sudrausmino ir sugėdino bei pajuokavo, kad nulips nuo scenos, jei publika taip vangiai dainuos. Po tokių paskatinimų jau po kelių minučių visi iš širdies traukė dainos apie meilę priedainį.
Pasirodymo pabaigoje P.Kaas pakvietė visus atsistoti ir pagerbti E.Piaf atminimą, skambant atlikėjos muzikai. Po kelių minučių arenoje nugriaudėjo plojimų banga. P.Kaas koncerte, skirtame atminti Prancūzijos estrados legendą E.Piaf, skambėjo klasika tapusios dainos: „La Vie En Rose“ (1946 m.), „Non, Je Ne Regrette Rien“ (1960 m.), „Hymne à L'amour“ (1949 m.), „Milord“ (1959 m.), „La Foule“ (1957 m.), „L'Accordéoniste“ (1955 m.), „Padam... Padam...“ (1951 m.) ir daugelis kitų.
Koncerto akimirka |
Specialios programos metu Patricia Kaas atliko daugiau nei 20 dainų, kurias savo laiku išgarsino legendinė dainininkė. Amžiaus patikrintoms dainoms naują skambesį sukurti padėjo jaunosios prancūzų electro muzikos atstovai Yoannas Lemoine dar žinomas Woodkid pseudonimu, sparčiai populiarėjantis duetas „The Shoes“ ir prodiuseris, remiksuotojas ir DJ'us Pierre'as Alexandre'as Bussonas, save vadinantis Yuksek pseudonimu.
Scenografija, dekoracijomis, stiliumi ir vaizdo projekcijomis rūpinosi patyrę režisieriai ir prodiuseriai Fabrice Brovelli ir plačiai pagarsėjęs reklamos specialistas Christophe'as Caurret. Naujasis P.Kaas šou „Kaas Chante Piaf“, kuris buvo pristatytas praėjusių metų lapkričio pradžioje prestižinėje „Royal Albert Hall“ salėje Londone, jau dabar vadinamas didžiausiu dainininkės karjeroje. Specialiai šiam šou buvo sukurtos įspūdingos dekoracijos ir išskirtinė scenografija. Šou metu žiūrovai ne tik išgirdo auksine estrados klasika tapusias dainas, bet ir turėjo unikalią galimybę pamatyti iki šiol niekur nepublikuotas Edith Piaf nuotraukas ir vaizdo medžiagą.
P.Kaas naująją programą pristatė didžiausiose pasaulio salėse: „Carnegie Hall“ Niujorke (JAV), „Olympia“ Paryžiuje (Prancūzija), Valstybiniame akademiniame teatre „Maskvos operetė“ Maskvoje (Rusija), „Sejong Cultural Center“ Seule (Pietų Korėja) ir kitur. Iš viso planuojama, kad gastrolių metu P.Kaas surengs net 45 koncertus Didžiojoje Britanijoje, JAV, Kanadoje, Rusijoje, Ukrainoje, Prancūzijoje, Vokietijoje, Austrijoje, Nyderlanduose, Belgijoje, Šveicarijoje, Latvijoje, o daugelyje šalių vyks net po kelis „Kaas Chante Piaf“ koncertus.
Koncerto akimirka |
Naujas albumas
Dainininkė savo gerbėjus Lietuvoje ir visame pasaulyje nudžiugino ne tik nauju šou, bet ir nauju praėjusių metų lapkričio 5 dieną išleistu albumu, kuriame Patricia Kaas įamžino savo pačios atliktas garsiausias Edith Piaf dainas. Pagrindiniu dainų aranžuotoju yra Abelis Korzeniowskis. Lenkų kilmės kompozitorius yra vienas geriausių teatro spektaklių ir kino filmų muzikos autorių pasaulyje. Jis kūrė dizainerio Tomo Fordo debiutinės kino juostos „A Single Man“ (vaid. Colinas Firthas, Julianne Moore) ir popkaralienės Madonnos filmo „W.E.“ (vaid. Abbie Cornish, Jamesas D'Arcy) garso takelius.
Už šiuose filmuose skambančią muziką Abelis Korzeniowskis yra apdovanotas pačiais svarbiausiais kino industrijos apdovanojimais „CUE“, „ICS“, „AFT“, „IFMCA“ ir „World Soundtrack“, taip pat net du kartus pristatytas prestižiniam „Auksinio gaublio“ įvertinimui. Laiko patikrintos ir auksine estrados klasika tapusias Edit Piaf dainos, kurias albume „Kaas Chante Piaf“ įamžino Patricia Kaas suskambo visiškai naujai.
Patricia Kaas |
Patricia Kaas – didžiausia šių laikų Prancūzijos žvaigždė
Patricia Kaas gimė 1966 m. nedideliame Forbako miestelyje Lotaringijos regione Prancūzijoje, netoli sienos su Vokietija. Būsimos dainininkės tėvas dirbo šachtoje, o motina buvo namų šeimininkė, jie išaugino septynis vaikus. Patricia Kaas debiutinis albumas „Mademoiselle Chante Le Blues“ pasirodė 1988 m. ir sulaukė didžiulės sėkmės ne tik Prancūzijoje, bet ir Vokietijoje, Šveicarijoje, Belgijoje, Kanadoje, Rusijoje, Suomijoje ir net Korėjoje. Nuo tada dainininkė beveik be pertraukų rengia koncertines gastroles, kurios sutraukia dešimtis tūkstančių gerbėjų. Be karjeros muzikoje, Patricia Kaas sėkmingai debiutavo kine.
Pirmasis dainininkės vaidmuo režisieriaus Claude'o Leloucho juostoje „And Now... Ladies And Gentlemen“, kurioje vaidino ir britų aktorius Jeremy Ironsas, sulaukė didelių kino kritikų liaupsių. 2009 m. Patricia Kaas priėmė iššūkį dalyvauti Maskvoje vykusiame „Eurovizijos“ konkurse, kurio finale jos daina „Et S'il Fallait Le Faire“ užėmė 8 vietą. Per savo karjerą Patricia Kaas yra išleidusi 17 studijinių, rinktinių ir koncertinių albumų, kurie pasaulyje yra išpirkti beveik 20 mln. kopijų tiražu. Didžiausiais dainininkės hitais tapusias dainas „Mon Mec à Moi“, „Mademoiselle Chante Le Blues“, „D'Allemagne“, „Les Hommes Qui Passent“, „Il Me Dit Que Je Suis Belle“ ir daugelį kitų žino milijonai muzikos mylėtojų visame pasaulyje.
Patricia Kaas pelnytai vadinama viena geriausių Prancūzijos ambasadorių planetoje, kurios dėka populiarinama prancūzų kalba. Prieš dvejus metus dainininkė išleido žaibiškai bestseleriu tapusią autobiografinę knygą „L’Ombre De Ma Voix“, kuri jau yra išversta į 6 pasaulio kalbas. Per ilgiau nei du dešimtmečius trunkančią karjerą dainininkė yra laimėjus beveik visus svarbiausius muzikos apdovanojimus, taip pat jai yra suteiktas Vokietijos Federacinės Respublikos ordinas „Už nuopelnus“ stiprinant Vokietijos ir Prancūzijos tarpusavio santykius.
Koncerto akimirka |