Liepos 8–10 dienomis jau keturioliktus metus iš eilės vykęs festivalis kvietė hiphopo, dubstepo, soulo, bitso, regio ir dramenbeiso muzikos gerbėjus į trijų dienų artistines šėliones. Festivalis, keičiantis muzikinius rėmus, sulaukė dar didesnio lankytojų ir klausytojų šurmulio. Šįkart „Splash!” pasekėjų būrį sudarė bemaž 25 tūkst. anksčiau minėtų muzikinių stilių šalininkų, kurių gretas papildė ir apie 40 delegatų iš Lietuvos.
Koncertai ir pasirodymai
Jau trejus metus iš eilės festivalis vyksta didingame pramoniniame muziejuje po atviru dangumi, taip vadinamame geležies mieste – Feropolyje. Vieta ypatingai patogi atviro koncertinio tipo renginiams, kadangi teritorija visa padengta betonu, asfaltu ir plienu. Nepalankūs orai negalėjo ir nekeitė festivalio eigos, o monstriški kalnakasybos agregatai tik vaikė susiklosčiusius juodus lietaus debesis.
Kelias dienas trukusioje šventėje pagrindiniai muzikiniai pasirodymai vyko pagrindinėje scenoje po atviru dangumi ir trijose uždarose erdvėse. Festivalis subūrė per 50 profesionalių atlikėjų iš skirtingų Europos regionų ir Amerikos. Pagrindinėje „Vulkano“ scenoje pasirodė garsiausios žvaigždės, kurių šou praskaidrindavo ne menkesnio kalibro muzikos virtuozai mažesnėse festivalio estradose.
Pirmąją dieną vainikavo impresyvus politinio repo pradininkų, šios muzikos revoliucionierių, grupės „Public Enemy“ pasirodymas. Didelę įtaka hiphopo subkultūrai 80-ųjų viduryje padaręs kolektyvas vėl susibūrė, kad nukeltų visus stebėtojus į minėto laikotarpio Niujorką ir tuometinę Ameriką. Gyvos grupės akomponavimu „Visuomenės Priešai“ nepaliko abejingų ir griausmingai pradėjo festivalį.
Be šių legendų kitose scenose stebėtojus lepino jau Lietuvoje koncertavusi Kentukio valstijos trijulė „Cunninlinguists“, gyvais energingais pasirodymais žavėjo skandalingasis Alabamos valstijos reperis Yelawolf bei Naujojo Orleano hiphopo pažiba Curren$y. Savo vietą tądien ant scenos reprezentavo ir prodiuseriai bei didžėjai (Hudson Mohawke, Cuthead, J Rocc, Dipo, Benji B), skleidę užtikrintą energijos pliūpsnį žiūrovams.
Antroji diena, rodos, nežadėjo stiprių muzikinių pasirodymų. Viskas prasidėjo nuo vietinės reikšmės vokiečių muzikantų ir šiuolaikiško hiphopo skambesio atlikėjų pasirodymų (Foreign Beggars, Marteria). Kai kurie koncertai virto diskoteka ir teikė džiaugsmo tik jaunosios kartos muzikinių stilių puoselėtojams.
Antroje šeštadienio pusėje pliūptelėjo muzikinės gyvo skambesio virtuozų vibracijos. Festivalis kardinaliai apsisuko 180 laipsnių kampu. Dienos muzikinę revoliuciją pradėjo soulo, fanko, bliuzo ir hiphopo stilių meistras Aloe Blaccas. Atlikėjas su gyvo skambesio grupe bei šou atmosfera tarsi nukėlė visus į 60-ųjų Ameriką. Ne paslaptis, jog šis artistas po kelių savaičių aplankys „Tamsta muzikos” festivalį, kuriame nemažą dalis lietuvaičių galės įvertinti muzikanto meistriškumą. Panašios aranžuotės pasirodymą atliko ir Detroito miesto hiphopo pažiba Black Milk.
Gyvos grupės palaikymas praturtino pasirodymą, ištraukdamas standartinį kūrinių skambesį iš albumo įrašo rėmų. Antrąją dieną vainikavo „Splash!” festivalio atlikėjas-atributas vokiečių superžvaigždė Samy Deluxe. Nors ir keli metai iš eilės šis muzikantas yra kviečiamas pasirodyti festivalyje, atlikėjui vis dar nepritrūksta kūrybiškumo ir kiekviename šou jis pasirodo taip, tarsi iki šiol niekad nebūtum girdėjęs jo gyvai.Aloe Blaccas su gyvo skambesio grupe bei šou atmosfera tarsi nukėlė visus į 60-ųjų Ameriką.
Trečioji ir paskutinioji diena buvo tikra festivalio bomba, kuri paliko gausiausią potyrių efektą. Patį pirmąjį koncertą atliko Berlyno fanko ir hiphopo pažibos Flo Mega & The Ruffcats. Žiūrovams iš Lietuvos ši grupė kėlė asociacijas su visiems žinomu „Brassbastardz“ kvartetu.
Daugiausiai auditorijos dienos metu pritraukė švedų barzdočių ketveriukės „Looptroop Rockers“ pasirodymas. Šįmet grupė, išleidusi naują albumą, nepraleido progos grįžti prie senos kūrybos, kuri iki šiol yra ypač populiari tarp Lietuvos hiphopo subkultūros atstovų. Po koncerto grupės nariai nepasididžiavo ir liko bendrauti su gerbėjais bei tapo tokiais pačiais koncerto stebėtojais.
Kiekvienas paskutinės dienos pasirodymas buvo vertas didžiausio dėmesio ir energijos: Janelle Monae, Lupe Fiasco, agresyvieji Niujorko repo atstovai „Onyx“, grupė „Atmosphere“ ir „Outkast“ grupės narys Big Boi nepaliko abejingų.
Festivalį su didžiausiu trenksmu užbaigė Los Andželo hiphopo legendos „Cypress Hill“. Nepaisant to, jog visą vakarą lijo, žmonės neišsilakstė ir iki paskutinio akordo peršlapę traukė kiekvieną garsą į save. Tai bene ilgiausiai trukęs festivalio pasirodymas, kurio metu grupė sugrojo praktiškai visus savo ilgų kūrybos metų hitus. Kas žino, jei ne tamsūs debesys, užtraukę Feropolio koncertų areną, galbūt tai būtų užsitęsę iki 2 valandų finalinio festivalio muzikinio šou.
Edukacija ir Kultūros arena
„Splash!” festivalis vis labiau propaguoja edukacinius renginius ir kitų hiphopo subkultūros atšakų meninį veikimą. Šįmet vyko kelios paskaitos „RedBull Muzikos Akademijos” scenoje. Jose dalyvavo didžėjai iš Amerikos ir Didžiosios Britanijos (J Rocc ir Benji B) bei muzikinių televizijos laidų vedėjai. Dalyviai dalinosi savo darbų patirtimis, atskleidė dar negirdėtus ir neafišuotus kūrinius, vedė klausimų-atsakymų sesijas.
Jau ne pirmus metus festivalyje taip pat rodomas bent vienas filmas. Šįkart buvo pateikta naujutėlaitė „Beastie Boys“ trumpametražė juosta „Fight for Your Right to Party Revised”. Nemenką vietą festivalyje užima ir grafičių varžybos. Kasmet rengiamas geriausių grafitininkų konkursas, šįkart buvo orientuotasi į geriausios Vokietijos meistrų komandos atranką didžiausiam pasaulio grafičių čempionatui „Write4Gold”. Varžytuvės, tema „Giants“ (liet. „Titanai“), prasidėjo jau pirmąją festivalio dieną.
Subtiliausiai, techniškiausiai ir kūrybiškiausiai užduotį bandė atlikti devynios komandos. Nugalėtojas paaiškėjo tik festivalio paskutiniąją dieną ir juo tapo Frankfurto miesto komanda „Blues“. Kaip pernai, taip ir 14-ame festivalyje po vienu stogu veikė breiko šokio meistrų varžybos. Taip pat viso festivalio metu veikusiame sukonstruotame riedučių parke vyko improvizacinė riedlenčių propaguotojų sesija. Kiekvienas, turintis riedėjimo priemonę, galėjo laisva valia rodyti savo sugebėjimus bei mokytis iš bendraminčių.
Lietuvos delegacija
Jau dešimtus metus iš eilės tarptautinį festivalį „Splash!” lanko ir Lietuvos hiphopo subkultūros atstovai. Ne vieną kartą mūsų tautiečiai organizavo nedidelius koncertėlius šiame gigantiškame renginyje. Vienas pirmųjų ir 10 metų iš eilės į festivalį važiuojantis stebėtojas-veteranas yra visiems gerai žinomas grupės „G&G Sindikatas“ narys, didžėjus Mamania (Artūras Matkevičius). Jis keliomis mintimis apie šių metų „Splash!” festivalį sutiko pasidalinti su mumis: „Tai jau toli gražu ne pirmas mano lankomas „Splash!“ festivalis, tačiau jis vis dar sugeba nustebinti gerąja prasme.
Tam tikri nauji organizatorių sprendimai keisti scenų išplanavimą arba įdiegti naujoves išeina tik į gerą. Šiemet likau labai patenkintas koncertais, ypač džiaugiuosi atradęs Janelle Monae ir pamatęs hiphopo klasika tapusius „Cypress Hill“, „Public Enemy“ ir „Onyx“. Nepritrūko ir mažiau komercinio hiphopo grupių bei atlikėjų. Labai patiko „Atmosphere“ ir Black Milk pasirodymai. Neabejoju, kad kitąmet vėl keliausiu į šį tarptautinį renginį.“
„Public Enemy“ pasirodymas šių metų festivalyje „Splash!”: