2019 02 25

Subtilu-Z pristato naują albumą: „Play Life“ yra kvietimas įjungti gyvenimą

Po išradingai pateikto, trykštančio gaiviomis idėjomis, tviskančio stilingu viršeliu Subtilu-Z coverių rinkinio „Grammy Winners“ grupės gerbėjus kamavo miglota nežinia… Ar greitai bus kitas albumas? Ar jis bus toks pat šaunus? Ar nustebins? Ar bus išskirtinis ir nepanašus į nieką, ką jie jau buvo pateikę? Ir štai jis – naujas, sprogstamą energijos užtaisą bei pozityvių minčių šaltinį po viršeliu slepiantis „Play Life“ – Lauryno Vaitkaus, Povilo Velikio, Dmitrijaus Mihailovo ir Vytauto Švažo darbas, svariai papildantis kokybiškos instrumentinės muzikos lietuviškąją (ir ne tik) garsoteką.
Subtilu-Z
Subtilu-Z / Miglės Golubickaitės nuotr.
Temos: 1 „Subtilus“

„Play Life“ yra kvietimas įjungti gyvenimą: nesislapstyti nuo naujų patirčių, nuo kasdienybės iššūkių ir paties savęs. Priimti tai, kas šiandien yra, ir kas yra ranka pasiekiama.

Albumo idėja ir planas užgimė dar kuriant ankstesnįjį albumą, skirtą „Grammy“ apdovanojimais paženklintoms melodijoms. „Mes jas prisijaukinome ir grojome su dideliu malonumu, – prisipažino Povilas Velikis. – Bet jau ruošdami „Grammy Winners“ albumą pradėjome galvoti apie kitą mūsų darbą, kuris būtų tarytum arčiau mūsų. Arčiau mūsų kultūros, aplinkos ir minčių. Taip gimė idėja sukurti albumą „Play Life“ (Įsijunk gyvenimą).“

Miglės Golubickaitės nuotr./Povilas Velykis
Miglės Golubickaitės nuotr./Povilas Velykis

Kaip prieš tai leistas albumas buvo sudarytas 100% iš aukščiausio lygio importinės muzikinės žaliavos – pasaulio muzikinės scenos garsiausių melodijų, taip į šį sudėta 100% lietuviška muzika, sukurta ir atlikta laikantis tarptautinių kokybės standartų.

Muzikos rinkos dėsniai veikia pagal specifinius, nei muzikologų, nei prodiuserių patikimai neapskaičiuotus, algoritmus. Kodėl, sakykime, „Yellowjackets“ kūryba žinoma ir skamba visame pasaulyje, o lietuvių kompozitoriaus Dainiaus Pulausko, nors gana plačiai pasklidusi ir sužavėjo daugybės tarptautinių festivalių publiką, nepatenka į masinės kultūros orbitą?

Atlikdami repeticijose garsius ir negarsius kūrinius, Subtilu-Z nariai nuodugnios muzikinės analizės keliu nustatė, kad žinomumo skirtumas nereiškia prastesnės ar geresnės kokybės. Lietuvių kompozitorių muzika gali ir netapti garsi, neprasimušti į milijoninių tiražų ir visuotinės šlovės teritoriją, bei nesipuikuoti ant „Grammy“ pakylos, bet ji taip pat yra neabejotinos vertės, gyva ir jaudinti klausytoją.

Miglės Golubickaitės nuotr./Laurynas Vaitkus
Miglės Golubickaitės nuotr./Laurynas Vaitkus

Į naująjį albumą Subtilu-Z nariai sudėjo ne tik savo kompozicijas, bet ir keleto kitų tautiečių bendraminčių, kurių kūrybą visuomet jautė sau esant artimą bei išties puikaus lygio. Tai – Dainiaus Pulausko jau seniai lietuviško džiazo standartu tapusi „Balta“, taip pat Jievaro Jasinskio ir Remigijaus Rančio kūriniai, kuriuos ansamblio nariai pateikia su lygiai tokia pat atsakomybe ir pagarba, kaip ir pasaulinius hitus.

Išlieję lygiai tiek pat prakaito, paskyrę tiek pat dėmesio kiekvienai detalei… Būkime atviri: ne lygiai tiek pat, o dar daugiau, kadangi groti lietuvišką muziką visuomet yra ypatinga.

„Muzika, kuri rezonuoja mūsų galvose ir širdyse, muzika kuri įsiskverbusi iki kaulų čiulpų, ir piešianti mūsų asmenybes. Toks yra mūsų gyvenimas. Mes jį jau įjungėm!“ – apibendrina albumo sumanymą grupės nariai. Tad ne įmantrios natos, ne sudėtingi ritmai ir ne išdailintos melodijos pasklis, paspaudus mygtuką „play“, o tikras, neišgalvotas gyvenimas, kuriuo „Subtilu-Z“ dalijasi su klausytojais.

Primename, jog jie tai daro ne tik per įrašus, bei ir betarpiškai scenoje, ir taip įvyks vasario 28 d. Panevėžio muzikiniame teatre, kovo 2 d. Šv. Kotrynos bažnyčioje Vilniuje, kovo 15 d. Anykščių menų inkubatoriuje ir kovo 30 d. Vytautas mineral SPA Birštone albumo pristatymo koncertuose.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis