2014-ieji metai bohemiečių trupės nariui prasidėjo įspūdingais pasirodymais Karališkajame operos teatre Londone, kur jis atliko Eskamilijo vaidmenį kultiniame operos „Karmen“ pastatyme. Šis, garsiosios Francescos Zambello režisuotas, spektaklis pirmą kartą žiūrovams buvo pristatytas dar 2006 metais. Nuo to laiko šis pastatymas kasmet sulaukia atgaivinimo, kas kart surenkant naują, talentingiausių pasaulio solistų sudėtį.
Dalios Ibelhauptaitės bičiulė F.Zambello gali būti įvardinta kaip pirmoji plataus pasaulinio pripažinimo operos pasaulyje susilaukusi moteris režisierė, kurios kūryba yra pasiekusi ir Lietuvos sceną: bendradarbiaujant su Prancūzijos Bordo teatru buvo parodyta jos R.Wagnerio „Skrajojančio Olando“ interpretacija. Zambello spektakliai iš pirmo žvilgsnio gana tradiciniai, nestokoja šiuolaikinių sprendimų ir suteikia galimybę solistams sukurti ryškius ir įsimintinus vaidmenis. Toks yra ir „Karmen“ pastatymas, stebinantis savo kinematografiškumu. Čia kiekviena sekundė scenoje yra užpildyta viena vertus natūralaus, kita vertus emociškai itin įtraukiančio veiksmo.
Paties Eskamilijo pasirodymas scenoje – iš tiesų įspūdingas. Pirmą kartą žiūrovai jį išvysta atjojant ant tikro žirgo! Solistui tenka sudėtinga užduotis, – suvaldyti ne tik savo vokalą, nepamiršti aktorinių užduočių, bet ir išlaikyti paklusnų žirgą. Per visą pasirodymų istoriją yra nutikę ir kurioziškų situacijų, kuomet egzotiškasis „artistas“ nusprendė nusisukti nugara į žiūrovus ir taip privertė Eskamilijo partiją atlikusį solistą dainuoti persikreipiant, stengiantis matyti dirigentą ir publiką. Vis dėlto K.Smoriginas su šia užduotimi susitvarkė kuo puikiausiai, o kritika negailėjo pagyrimų tiek jo charizmai, išraiškingam charakteriui, tiek ir sodriam vokalui.
Britų kritika nepamiršo paminėti ir fakto, jog lietuvių dainininkas – buvęs J.Parker jaunųjų solistų programos dalyvis. Iš tiesų, ši „Covent Gardeno“ operos teatro programa priima studijas jau baigusius ir praktikos turinčius solistus, sudaro jiems visas sąlygas tobulėti bei toliau praktikuotis didžiojoje scenoje. Net ir baigę studijas solistai grįžta į šį teatrą, kur turi galimybę pasirodyti vis svarbesnėse rolėse. Džiugu stebėti kaip tokiame žiauriame operos pasaulyje, kuriame už išlikimą ir iškilimą tarp stipriausių kiekvienas turi kovoti pats, kur kieviena nata yra gyvybiškai svarbi, tokie didžiuliai ir svarbūs teatrai laikosi solidarumo, ugdo ir atskleidžia savo mokinius, suteikdami jiems pačias geriausias sąlygas.
Smorigino atveju, pradėjęs nuo smulkių rolių, 2009 metais jis jau atliko Kolino partiją Dž. Pučinio „Bohemoje“ ir štai šiandien pasirodo viename pagrindinių – Eskamilijo – vadmenyje kartu su vienu ryškiausiu Britanijos mecosopranu – Christine Rice (Karmen). Ši solistė pasirodo didžiausiuose operos scenose Londone, Kardife, Berlyne, Bordo ir net Niujorko Metropolitane. Beje, ji atlieka ir Dorabelos partiją V. A. Mocarto operoje „Visos jos tokios“ Anglijos Nacionalinėje operoje.
Svarbu ir tai, jog šiuo pasirodymu Smorigino Eskamilijo kelionė nesibaigia. Dainavęs Pekine, Dresdene, Zalcburge, Šiaurės operoje (Anglija), jau šią vasarą solistas keliaus į vasaros pastatymais garsėjantį Santa Fe. Operos pasaulyje solistas dažnai turi savo „vizitinį“ vaidmenį, kurį atlieka šimtus kartų skirtingose šalyse, miestuose, teatruose, pastatymuose. Kuo ilgesnis šių pasirodymų sąrašas, tuo aukščiau vertinamas ir pats atlikėjas, dažniau kviečiamas keliauti į naujas scenas. Panašu, jog būtent Eskamilijo, visur susilaukiantis puikių kritikos įvertinimų, ketina tapti Kosto Smorigino karjeros vaidmeniu.
Na, o kol kas, džiugu pasveikinti gimtojoje šalyje V. A. Mocarto muziką atliksiantį K. Smoriginą bei pakviesti visus profesionaliajai muzikai neabejingus klausytojus apsilankyti Vilniaus kongresų rūmuose gegužės 1, 2, 4 dienomis spektakliuose „Visos jos tokios“, kuriuose išvysime ir Vokietijoje dirbančią Viktoriją Kaminskaitę, šiemet Auksiniu scenos kryžiumi apdovanotą Tadą Girininką bei tikra operos gulbe virstančią jaunąją Viktoriją Miškūnaitę.