K.Washingtonas į mūsų šalį atvyko tiesiai iš legendinio „Glastonbury” festivalio. Tai – istorinis jo koncertas Lietuvoje, kurią atlikėjas pagaliau gali įsirašyti į savo biografiją.
Po pasirodymo Vilniuje K.Washingtono laukia „Open’er” festivalio scena Lenkijoje. Gera žinoti, kad tarp didžiųjų Europos festivalių buvo įrašytas ir Vilnius.
Kažkas galbūt pasakys – džiazo laikas praėjo, užmigo amžinuoju letargo miegu. Tačiau išpūtę krūtinę drąsiai prieštarausime, kol egzistuoja tokie personažai kaip Kamasi Washingtonas.
Jei džiazas turi ateitį, K.Washingtonas yra jo dalis. Kadaise jis buvo paprastas jaunuolis iš saulėtosios Kalifornijos, kolekcionuojantis hip-hop’o plokšteles, o dabar jo vardą linksniuoja visas muzikos pasaulis. Šiandien Washingtonas pats dalinasi viena scena su džiazo legendomis, o jam pranašaujama vieta džiazo šlovės muziejuje.
Saksofono virtuozas, „Grammy“ nominantas ir puikus multi-instrumentalistas Kamasi išlieka kuklus ir palieka teisę vertinti jį kitiems. Nesumeluosime, jeigu pasakysime, kad jis yra šios eros džiazo ambasadorius. Vien ko vertas faktas, kad jis į Lietuvą atvyko kaip geriausio džiazo albumo autorius valstijose. Praėjusią savaitę jam dar kartą nusilenkė visa nepriklausoma muzikos industrija ir įteikė tokį apdovanojimą.
Kamasi Washingtono koncerto akimirkos – 15min galerijoje:
„Dabar turime džiazo muzikantų kartą, kurie užaugo su hip-hop’u. Nuo mažų dienų augome su dabar jau garsiais reperiais ir didžėjais, beveik visą gyvenimą klausėmės jų muzikos. Esame lygiai tiek pat išprusę ir atpažįstame „Dr Dre“ ar „J Dilla“ skambesį, kaip ir išmanome „Mingus“ ar „Coltrane“, – portalui „The Guardian“ pasakojo pats K.Washingtonas.
Šį žanrą prisijaukinti geba retas melomanas. Washingtonui pavyko džiazą prikelti naujam gyvenimui ir padaryti jį revoliucingu. Taip jis priviliojo jaunų klausytojų ir parodė, kad tokios gan sudėtingos muzikos gali klausyti ir daugiau žmonių. Egzistuoja gausybė teorijų, kvestionuojančių kaip Kamasiui pavyko tai padaryti, tačiau atsakymas išties paprastas – muzikantas neabejotinai atsirado tinkamu laiku, tinkamoje vietoje. Jo bendri darbai su Kendricku Lamaru ir kitais geriausiais ne tik pakėlė įvaizdį į naujas aukštumas, bet ir padarė jį naujuoju džiazo balsu.
Muzikantas nesusaistė savęs tradicinio džiazo skambesiu. Jo koncertų stebėti susirenka tikrai marga publika bei skirtingų kartų atstovai. Kamasi – maksimalistas, nebijantis laužyti standartinius muzikos kanonus, suteikdamas jiems naujų spalvų ir formų. Tačiau galbūt tai ir yra kertinė džiazo mintis?