Vos tik Diana apleido savo butą ir įsėdo į karališkąjį automobilį, ji buvo stebima, mokoma, jai buvo pasakoma, ką sakyti, o dar svarbiau, ko nesakyti blyksčių ir nuolatinėje pasaloje tykojusių bulvarinių leidinių akivaizdoje, rašo „The New York Times“.
Ji nebuvo visiškai suvaržyta, bet taip pat negalėjo laisvai išsakyti savo nuomonės (paimkime pavyzdį iš Meghan Markle – jokiam kilmingajam tai negalima), taigi už Dianą žinutes perduodavo jos drabužiai.
Ant megztinio, kurį ji pirmą kartą viešai vilkėjo palaikydama Charlesą polo varžybose, vaizduojama tuzinai balto kailio avelių raudoname fone ir viena iš šios kaimenės savo juodu kailiu išsiskirianti avis. Tuomet megztinyje niekas neįžvelgė tos stiprios, beveik lemtingos simbolikos, kurią šis drabužis įgavo vėliau, Dianai pradėjus prieštarauti visam karališkajam klanui. Tada manyta, kad taip su humoru perduota žinutė apie naujas jos naujas pareigas: vyriausia paukštytė atgimė jaunikle princese.
Juodos avies megztinio dizainerės Sally Muir ir Joanna Osborne, megztų gaminių prekės ženklo „Warm and Wonderful“ (dabar žinomo kaip „Muir and Osborne“) įkūrėjos teigia vis dar nežinančios kaip Dianos spintoje atsidūrė šis drabužis. Pasak legendos, jai jį padovanojo vieno vestuvėse dalyvavusio berniuko motina, o pačios dizainerės apie tai sužinojo tik pamačiusios megztinį vilkinčios princesės nuotrauką sekmadienio laikraštyje.
Drabužis, taip patikęs Dianai, kad juo ji pasipuošė dar kartą (praėjus keliems metams po vestuvių kitose polo varžybose), tapo tokia didele sensacija, kokia megztinis su avimis galėjo tapti laikais prieš atsirandant socialiniams tinklams. Na o pačių S.Muir ir J.Osborne namus užtvindė „pašto maišai pilni laiškų“.
Trečią kartą šį garsųjį Dianos megztinį galima išvysti ketvirtajame serialo „Karūna“ („The Crown“), vieno populiariausių „Netflix“ projektų, pasakojančiame apie britų aristokratijos gyvenimą, sezone. Pirmajame iš trijų drabužį įamžinusių epizodų Diana (kurią vaidina Emma Corrin) nuo visuomenės atskiriama rūmuose. Ši scena – dalis montažo, skirto parodyti, ką princesė veikė tuos kelis keistus, veikla užpildytus mėnesius iki visame pasaulyje transliuotų bene garsiausių vestuvių.
Matome ją besimėgaujančią retu jaunystės teikiamu džiaugsmu, jai riedučiais važinėjantis Bakingamo rūmų koridoriais, ausinėse skambant grupės „Duran Duran“ hitams; matome ją vėlyvomis valandomis užkandžiaujančią pudingu, rastu rūmų sandėliuke, o vėliau per prievartą viską išvemiančią savo vonios kambaryje. Esame liudininkai džiaugsmo, kurį jai sukelia atsakinėjimas į pirmą gerbėjo laišką, ir griežtų jos baleto pamokų. Megztinį su avimis (vieną iš kelių likusių originalų, kuri „Muir and Osborne“ paskolino serialo kūrėjams) Diana vilki ir sudribusi priešais televizorių, žiūrėdama siužetą apie mokinius, gaminančius su vestuvėmis karališkąją porą sveikinančias atvirutes.
Megztinis ekrane pasirodo staigiai, bet taip pat greitai ir dingsta – ne kaip vieša užuomina į tai, ką jau žinome apie princesę Dianą, bet tylus patvirtinimas apie kad ir paauksuotą, bet vis dėlto vienatvę.
Megztiniai Dianos spintoje tuo metu nebuvo tipinis drabužis, rašo „The New York Times“. Tapusi princo Charleso sužadėtine ji puošdavosi palaidinėmis pūstomis rankovėmis ir įmantriomis apykaklėmis, dailiais „Liberty“ prekės ženklo gėlėtų raštų drabužiais, „Laura-Ashley“ stiliaus pastelinių spalvų, kaspinais papuoštais apdarais. Tuometinis jos stilius apibūdinamas taip: tarp bibliotekininkės ir 8-to dešimtmečio korporacijos darbuotojos, padėjęs įtvirtinti jos 13 metų vyresnį būsimą vyrą, rafinuotą kostiumuotąjį, palaikančios subretės įvaizdį.
Tačiau po skyrybų Diana, o kartu ir jos stilius transformavosi. Jos drabužiai atspindėjo savotišką nerūpestingą laisvumą, sunkiai uždirbtą drąsą, atsiradusią tolstant nuo Highgrove rezidencijos. Vis dažniau ji vilkėjo griežto kirpimo, vyriško stiliaus švarkus ir elegantiškas blizgančias sukneles, o ne formaliomis valandomis viešumoje rodydavosi su džinsais, apdribusiais džemperiais ir beisbolo kepuraitėmis – įvaizdžiais, kurie ne ką mažiau įkvepiantis yra šiandien.
Apie madą rašanti ir Londono kilusi, bet dabar Los Andžele gyvenanti Eloise Moran kuruoja vieną iš šimtų Dianai skirtų paskyrų instagrame @ladydirevengelooks, kurioje dalijasi daugiausiai Velso princesės įvaizdžių nuotraukomis iš 10-to dešimtmečio. 28-erių E.Moran – per jauna, kad atsimintų laikotarpį ir žmogų, kuriam skirta jos valdoma paskyra. Ji sakė, kad prieš ją sukurdama ji „nebuvo apsėsta Dianos“. Jos stilių vertinti moteris pradėjo prieš kelis metus pažiūrėjusi dokumentiką apie karališkąją šeimą. Princesės Dianos stilius jai pasirodė visiškai ne moteriškas, ne princesiškas ir prieštaraujantis įstaigai, kuriai ji kadaise atstovavo.
Ši merginos paskyra su spalvingais, kartais ne tokiais pagarbiais paveikslėliais (viename jų Dianos antrininkė pozuoja rodydama vidurinį pirštą), rodos, yra patraukli naujai kartai, siekiančiai aukštinti princesės įvaizdžiais siunčiamas žinutes apie įgalinimą – lyg viduriniuoju pirštu patys mojuotų monarchijai ir žiniasklaidai.
Tai ta pati jaunesnė Dianafanų karta, kuriai siekia įtikti 33-ejų dizaineris Jackas Carlsonas, į savo prekės ženklo „Rowing Blazers“ pasiūlą įtraukęs du naujus kūrinius – ikoniškiausius princesės megztinius (žinoma, vienas jų – anksčiau minėtas su juoda avimi). 2017 m. įkurtas „Rowing Blazers“, sulaukęs dėmesio ir iš žvaigždžių, kurių viena – Timothee Chalamet’as, kuria ne visiems įprastus drabužius – mėgstantiems pasirodyti skirtus vaivorykštės spalvomis margintus švarkus, keliais dydžiais per didelius polo marškinėlius, žaismingas velvetines ir nailonines kepures su užrašais „Viskas yra tuštybė“, brėžiančiais subtilią liniją tarp elitinių institucijų kodeksų garbinimo ir šaipymosi iš jų.
Dianos juodos avies megztinis – pirmasis prekės ženklo bandymas įsitvirtinti moterų drabužių spintose. J.Carlsonas glaudžiai bendradarbiavo su „Muir and Osborne“, kad originalas būtų atkurtas tiksliai ir tinkamai.
„Na jis truputį patobulintas. Originalas buvo iš pluošto, kuriame įsipainiodavo papuošalai“, – patikslino jis.
Rankų darbo megztiniai, gaminami Portugalijoje, vos tik pasirodė prekės ženklo internetinėje svetainėje, per 24 valandas buvo išparduoti. Ir visai nesvarbu, kad jų kaina siekė beveik 300 dolerių. J.Carlsonas pripažino, jog prie jų sėkmės stipriai prisidėjo ir „Karūna“.
Keista jausmas žiūrėti serialą, kuriame vaizduojama Dianos ir Charleso santuokos griūtis, ir žinoti, kad po kelerių metų princesės skausmas virs savotišku merginų galios simboliu, kurį bus galima įsigyti. Savo jau sumokėjusi princesė Diana tapo prabangos preke.
TAIP PAT SKAITYKITE: Apie naktį, kai Freddie Mercury slapta į barą atsivedė princesę Dianą, ir kodėl jos niekas nepažino?