J.Chanas ketina perduoti keturis iš dešimties hujų stiliaus sandalmedžio pastatus, kuriuos įsigijo prieš 20 metų, Singapūro universitetui. „Manau, kad tai nuostolinga, jeigu žmonės negali jais grožėtis“, – rašo J.Chanas savo interneto svetainėje. Pasak jo, tokį sprendimą jis priėmė po to, kai Honkongo vyriausybė nesugebėjo rasti vietos minėtiems namams, tuo tarpu Singapūro Technologijų ir dizaino universitetas jais susidomėjo ir parodė norą priimti šiuos senus pastatus.
Valstybinė Kinijos naujienų agentūra „Xinhua“ cituoja pareigūnus ir socialinių tinklų vartotojus, tvirtina, kad šie 200-400 metų senumo pastatai, išardyti ir laikomi sandėlyje, turi likti Kinijoje, konkrečiai rytinėje Anhujaus provincijoje, kurioje ir atsirado šis architektūros stilius dar Mingų ir Čingų dinastijų laikais.
„Jeigu šie pastatai yra istoriniai paminklai, negalima leisti, kad jie iškeliautų iš Kinijos“, – cituodama provincijos Kultūros paveldo priežiūros institucijos pareigūną Zhaną Hongminą skelbia „Xinhua“.
Vienas į „Twitter“ panašaus Kinijos socialinio tinklo „Sina Weibo“ narys rašo: „Juk tai kinų pastatai, kodėl jiems neatsiranda vietos?“
Kultūros paveldo ekspertas, nenorėjęs skelbti savo pavardės, agentūrai sakė, jog vyriausybė skyrė nepakankai dėmesio hujų stiliaus pastatams ir todėl jie galėjo būti išgabenami į užsienį.
Tačiau tokiais pastatais garsėjančios Anhujaus provincijos kitas pareigūnas žadėjo „parūpinti geriausią vietą, didžiausią patirtį turinčius meistrus ir finansavimą, kad šie pastatai sugrįžtų namo“.
Kinija priešinasi savo senienų pardavimams užsienio aukcionuose ir tvirtina, kad juos per Antrąjį opiumo karą 1860 metais pavogė britų ir prancūzų kariai, išplėšę Senuosius vasaros rūmus Pekine.
Įdomiausia, kad Pekiną palaikančiais pareiškimais garsėjantis kovos menų meistras J.Chanas naujajame filme, vaidina žmogų, kuris pavagia bronzines statulas iš Prancūzijos, kad sugrąžintų jas Kinijai.