Joe Roganas palieka „YouTube“ ir „Apple Podcast“: ar iš paskos seks ir kiti turinio kūrėjai?

Daugiausiai pasaulyje perklausų sulaukiantis tinklalaidžių kūrėjas Joe Roganas pasirašė išskirtinę sutartį su „Spotify“. Visas kūrėjo turinys iki metų galo apsigyvens tik „Spotify“.
Joe Roganas
Joe Roganas / Al Powers nuotr.

Kas yra Joe Roganas?

Joe Roganas yra buvęs UFC interviu vedėjas ir apžvalgininkas, „stand-up“ komikas, aktorius bei laidų vedėjas. 2009 metais įkūrė tinklalaidę (podkastą) „The Joe Rogan Experience“ (toliau – JRE). J.Roganas yra kritikavęs populiariąją mediją, tokią kaip „CNN“, „FOX“, „NBC“, už interviu apkarpymą, tiesios iškraipymą bei nekokybišką turinį. Siekdamas pasipriešinti šiai tendencijai, J.Roganas kuria tinklalaides, kurios trunka nuo 2 iki 3 valandų. Taip jis siekia atskleisti pašnekovo mintis kartu įsigilindamas į įvairias temas.

Laidą lanko įvairūs svečiai: nuomonių formuotojai, kūrėjai, mokslininkai, politikai, filosofai ir kiti įdomūs žmonės. Šis įvairialypiškumas ir dešimties metų įdirbis industrijoje užaugino vieną didžiausių auditorijų pasaulyje. Vienas garsiausių bei kontroversiškiausių pokalbių buvo su „Tesla“ ir „SpaceX“ vadovu Elonu Musku.

VIDEO: Joe Rogan Experience #1169 - Elon Musk

2019 m. įvairiose tinklalaidžių klausymosi platformose JRE epizodai buvo atsisiųsti daugiau nei 190 milijonų kartų per mėnesį. JRE buvo paskelbtas klausomiausia tinklalaide „Apple Podcast“ platformoje, o „YouTube“ JRE artėja link 9 milijonų prenumeratorių. „Forbes“ preliminariai apskaičiavo, jog tinklalaidė uždirba apie 30 milijonų dolerių per metus.

Tačiau ką reiškia tokio tipo sutarčių pasirašymas su „Spotify“ ilgalaikėje perspektyvoje?

Išskirtinis turinys

Investavimas į turinio kūrimą nuo pat „YouTube“ atsiradimo buvo skeptiškai vertinamas, o šiandien tai tapo norma. Atsiradus vis daugiau kokybiško turinio tiek vaizdo, tiek garso formatu, investicijos rinkoje pradėjo augti. Ar tai būtų reklama vaizdo įraše, ar kūrėjo padėka rėmėjui, rėmėjai įgalino turinio kūrėją suteikdami galimybę užsidirbti iš savo kuriamo turinio.

Kiekviena turinio platinimo platforma nori turėti kuo daugiau aktyvių vartotojų, kad galėtų išsilaikyti ir ilgalaikėje perspektyvoje – užsidirbti, bet tai labai stipriai priklauso nuo ten esančių turinio kūrėjų. Jeigu turinys sėkmingas ir aktyviai žiūrimas bei sekamas, platformai tik geriau.

Jeigu turinys sėkmingas ir aktyviai žiūrimas bei sekamas, platformai tik geriau.

Tačiau, didėjant turinio paklausai ir vertei, platformos pradeda tarpusavyje konkuruoti ne tik dėl žiūrovų ar klausytojų, bet ir dėl turinio kūrėjų, kurie turi savo unikalias auditorijas. Būtent todėl konkurencija tarp „YouTube“, „Apple Podcast“ ir „Spotify“ nuolat stiprėja. Laiko klausimas, kada šios platformos pradės diferencijuoti savo turinį sudarydamos išskirtines licencijas ir su kitais kūrėjais.

Intensyviai augantis „Spotify“ šiemet žada inovaciją – šių metų pabaigoje platforma turės ir naują funkciją – vaizdo turinį. Joe Roganas vaizdo pranešime minėjo, kad tinklalaidžių vaizdai taip pat bus ir „Spotify“. Tai reiškia, kad „Spotify“ bus ne mažiau svarbus nei „YouTube“, kuris iki šiol turėjo pranašumą būtent dėl vaizdo formato. Tačiau dabar „Spotify“ pavogė „YouTube“ ir „Apple Podcast“ klausomiausią tinklalaidžių kūrėją ir kartu su juo atveria naujas duris vaizdo turiniui.

Ši konkurencija tik didės ateityje ir lems daugiau tokio tipo susitarimų. Bet ar tai nereiškia, jog mes grįžtame prie televizijos formato, kuriame kiekviena laida yra užsakyta ir išskirtinai transliuojama tik viename kanale?

Visame įvykių sūkuryje nukenčia platformų vartotojai. Jeigu platformos pradės atsirinkinėti atlikėjus ir turinio kūrėjus, taip kaip filmų platformos „Netflix“, „HBO“ ar „Disney“ – serialus ir filmus, vartotojai įgauna didelę galią pasirinkdami, kokia platforma naudotis. Kas, jeigu žmogų domina tik viena programa ar vienas atlikėjas iš visų siūlomų? Tikėtina, jog vartotojai bus priversti rinktis tarp vienos ar kelių platformų prenumeratų ir mokės už turinį daugiau negu iki šiol.

Kodėl „Spotify“, kuriame dominuoja muzika, nusprendė investuoti į tinklalaides?

Nuo pat pirmų veiklos metų „Spotify“ nėra uždirbusi pelno. Taip yra dėl to, kad „Spotify“ verslo modelis – naudingas muzikantams. Kad klausymosi platformos legaliai veiktų, už kiekvieną sugrojimą turi būti sumokėtas atlygis muzikos autoriams ir atlikėjams. Tai fiksuotas mokestis, kuris priklauso nuo įvairių aplinkybių bei sutarčių su įrašų kompanijomis. „Spotify“ išleidžia maždaug 70 proc. pajamų kūrėjų atlygiui išmokėti, tad natūralu, jog tinklalaidės, kurioms negalioja šios sąlygos, tapo nauja kryptimi pelno link. Savo trukme tinklalaidės yra kelis kartus ilgesnės už dainas, todėl yra daugiau galimybių reklamos intarpams nei tarp dainų.

Taip pat tinklalaidžių temos konkretesnės nei muzikinių kūrinių, tai leidžia tikslingiau rinkti informaciją apie vartotojų pomėgius ar politines pažiūras. „Spotify“ tarsi taps savotišku „Google“ ar „Facebook“, tik garso turiniui. Vartotojų įpročių sekimas leis brangiau parduoti informaciją apie vartotojus, tad ir reklamos kaina platformoje didesnės.

„The Wallstreet Journal“ spekuliuoja, kad J.Rogano pasirašytos sutarties su „Spotify“ suma siekia 100 mln. dolerių nenumatytam laikotarpiui. „Joe Roganas už tinklalaidės licenciją gavo atlygį, tolygų 26 milijardams perklausų“, – rašo Tom Gray'us, PRS for Music UK (organizacija, renkanti atlygį atlikėjams) vadovas.

Tai reikštų, kad J.Roganas yra vertinamas beveik tiek pat, kiek klausomiausias „Spotify“ atlikėjas Drake (28 milijardai perklausų „Spotify nuo 2008 metų). JRE sutartis su „Spotify“ – tai būdas didinti pelną.

Tik paskelbus apie J.Rogano sutartį su „Spotify“ platformos rinkos vertė pakilo 4 mlrd. dolerių iki 35,29 mlrd., – rašo Music Business Worldwide. Tai didžiausias įvertinimas nuo 2018 m. rugpjūčio. Taip greitai atsipirkusi investicija tik rodo, kad turinio kūrėjai turi didelę įtaką turinio platintojams.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis