Šis impulsyvus L.Turmano sprendimas padovanojo mums vieną svarbiausių kino industrijos šedevrų – filmą „Absolventas“ (orig. „The Graduate“, 1967 m.). Jo sėkmė – beveik 105 mln. dolerių pelnas; tapo trečiu daugiausiai uždirbusiu to meto filmu – stipriai paveikė ir Holivudo vyriausiųjų sprendimus kokie filmai turi išvysti dienos šviesą, kaip turi būti atrenkami aktoriai pagrindiniams vaidmenims ir kokiai auditorijai filmai yra kuriami.
Šiandien „Absolventas“ yra toks pat perversminis, kokiu buvo ir prieš daugiau nei 50 metų, rašo „Smithsonianmag.com.
Romane jo autorius Charlesas Webbas su pykčiu žvelgia į tviskantį gyvenimo būdą Kalifornijoje, kur jis praleido savo vaikystę kaip kardiologo sūnus. Knygą Ch.Webbas išleido būdamas vos 24-erių, tačiau ja paremtame filme panaudojami ne tik pagrindiniai istorijos aspektai, tokie kaip absolvento grįžimas namo, ponios Robinson vilionės, vaikino siekis užkariauti jos dukrą, bet ir geriausios dialogo eilutės.
Pagal visas Holivudo tradicijas, romano ekranizacija vos nebuvo atšaukta. Kaip sakė pats L.Turmanas, „knyga niekam nepatiko“, bet vyras nepasidavė ir toliau ieškojo galinčių padėti ją parodyti kino teatre ir paremti šį procesą. Tokiu tapo Josephas E.Levine’as, skyręs 3 mln. dolerių. Režisieriumi L.Turmanas būti paprašė Mike’o Nicholso.
Suburta komanda rizikuoti nesiliovė ir atėjus metui nuspręsti, kas taps pagrindine filmo žvaigžde Bendžaminu Bredoku, knygoje apibūdinamu kaip aukštas ir sportiškas jaunuolis. Puikiai jį atspindėjo aktorius Robertas Redfordas, tačiau niekas nebūtų patikėjęs, kad jis – nepasitikintis savo seksualiniais sugebėjimais.
Galiausiai sutartį nuspręsta pasirašyti su iki tol niekam nežinomu, žemesniu nei norėta 29-erių Dustinu Hoffmanu. Jį scenaristas Buckas Henry pamatė pjesėje „Harry, Noon and Night in New York“ vaidinantį „neįgalų vokietį transvestitą, o kadangi patikėjau visais trimis, klausimų nekilo“, sakė jis.
„Veikėjas 1,80 m ūgio bėgikas… Jus gal juokaujate, pone?“ – taip pasakęs režisieriui prisiminė D.Hoffmanas.
D.Hoffmano pasirinkimas pagrindiniam vaidmeniui pabrėžė jo atskirtį nuo jį supančio turtingųjų pasaulio, sakė M.Nicholsas. Taip pat garsus režisierius Stevenas Soderbergas minėjo, kad šis sprendimas pagrindinį vaidmenį skirti D.Hoffmanui prisidėjo prie svarbiausio pokyčio kino industrijoje per 50 metų – pakitusių nuostatų pagrindinių žvaigždžių pasirinkime.
Pokyčiai įvyko ne tik atrankose. Pasak filmų istoriko Marko Harriso, prieš „Absolventą“ kino studijos tikėjo, kad „viskas turi būti skirta visiems“ – kuriami filmai turi būti įdomūs visoms amžiaus grupėms. Tačiau kai kino teatruose daugiau nei dvejus metus beveik pusė žiūrovų buvo jaunesni nei 24-erių, suvokta, kad filmų auditorija nėra vienoda.
Iš septynių „Absolventui“ skirtų „Oskarų“ nominacijų M.Nicholsas atsiėmė tik vieną – geriausio režisieriaus, nors kritikai į jį reagavo skirtingai. Nepaisant to, „Absolventas“ – turtingas filmas, rašo Smithsonianmag.com, kuriame laikui bėgant galima įžvelgti vis kitokias žinutes.