Matoma net plika akimi, kad abiejų garsių moterų nuotraukos makiažo priemonių reklamoms buvo retušuotos – pašalintos raukšlelės, odos nelygumai ir spalvos skirtumai. Iš plakatų atrodo taip, tarsi pasinaudojusios šiomis priemonėmis moterys atrodytų be trūkumų, ką jau kalbėti, kad tiek J.Roberts, tiek Ch.Turlington jau seniai nebe dvidešimt metų.
43-ejų J.Roberts šlovę Holivude pelnė po 1990-ųjų filmo „Graži moteris“, o po daugybės pasirodymų sėkmingose kino juostose tapo viena geriausiai apmokamų pasaulio aktorių. Kitas „L‘Oreal“ veidas – 42-ejų Ch.Turlington. Ši amerikietė gražuolė geriausiai žinoma kaip prekės ženklo „Calvin Klein“, kuriam atstovavo net 20 metų (nuo 1987-ųjų iki 2007-ųjų), veidas.
Christy Turlington |
Kosmetikos produktų reklamos su abiem moterimis Didžiojoje Britanijoje buvo uždraustos po to, kai vietos reklamos standartų stebėtojai pripažino jas klaidinančiomis. Tirti jas imta sulaukus Didžiosios Britanijos parlamento narės, liberalų demokratų partijos atstovės Jo Swinson skundo.
Moters teigimu, retušuotos reklamos daro spaudimą moterims ir net jaunoms merginoms, kurios lygina save su garsenybėmis. Jos nori atrodyti kaip gražuolės, tačiau realybėje taip atrodyti apskritai neįmanoma.
„Lancome“ nuotr./J.Roberts |
Retušavę pripažino, persistengę – ne
Uždraustoje reklamoje J.Roberts reklamuoja „L‘Oreal“ priklausančios „Lancome“ kompanijos makiažo pagrindą. Nurodoma, kad šis „atkuria tobulos odos aurą“. Teigiama, kad ši išvada – dešimtmetį trukusių tyrimų rezultatas.
Dailymail.co.uk žiniomis, už tai, kad reklamuotų „Lancome“ prekės ženklą, J.Roberts gavo įspūdingą sumą – 15 mln. svarų sterlingų (apie 58,7 mln. Lt). Tiesa, praėjusiais metais kino žvaigždė ir trijų vaikų motina viešai smerkė tai, jog moterys it apsėstos vaikosi grožio ir jaunystės bei vadino tai paviršutinišku elgesiu.
„L’Oreal“ kompanijos atstovai pripažino, kad padarius aktorės nuotrauką buvo pasinaudota kai kuriomis techninėmis galimybėmis, tačiau tvirtino, esą plakatuose matyti tikras J.Roberts natūralaus grožio ir švytinčios odos atspindys.
„Maybelline“/Ch.Turlington |
Kosmetikos gigantei teko aiškintis ir dėl kito jai priklausančio prekės ženklo – „Maybelline“. Šios kompanijos maskuojamąjį makiažo pagrindą reklamavo modelis Ch.Turlington. Reklamoje teigiama, kad ši priemonė „akimirksniu akivaizdžiai ir tiksliai maskuoja... paslepia tamsius paakius ir raukšles“. Plakate tariamai ant modelio veido dalių yra užtepta makiažo priemonės ir parodyta, kaip puikiai ji veikia.
„L’Oreal“ pripažino, kad nuotrauka buvo skaitmeniniu būdu retušuota – pašviesinta modelio oda, pavalytas makiažas, pamažinta tamsių šešėlių, palygintos lūpos ir patamsinti antakiai. Tačiau tuo pat metu kosmetikos kūrėjai tikino, kad reklama parodo tik tikslias produkto galimybes.
Tai jau ne pirmas kartas Didžiojoje Britanijoje, kai kosmetikos gamintojams tenka aiškintis dėl klaidinančių reklamų. 2009-aisiais buvo uždrausta prieš senėjimą skirto odos kremo reklama, kurioje pasirodė 61-erių britų modelis Twiggy.
Reklamas apskundusi parlamentarė J.Swinson ketina artimiausiu metu Didžiojoje Britanijoje surengti kampaniją už pasitikėjimą savo kūnu. Reklamos kūrėjai ir užsakovai šioje šalyje kuo toliau, tuo dažniau raginami nurodyti, ar sukurti galutiniam nuotraukos variantui buvo pasinaudota retušavimo programomis, ar ne. „Idealios odos ir itin lieknų kūnų vaizdai yra visur. Bet jie neatspindi realybės. Vienas iš keturių žmonių jaučiasi nesmagiai dėl savo kūno. Laikas pagalvoti, kaip šios tobulos nuotraukos darko mūsų grožio suvokimą“, – sakė J.Swinson.