Žmonių su negalia vaizdavimas reklamoje, viešojoje komunikacijoje vis dar nepakankamas: 2021-ųjų vasarį vykdyto „Nielsen Ad Intel“ tyrimo duomenimis, nors apie 26 proc. amerikiečių turi negalią, jiems skiriamų geriausiu laiku (angl. prime-time) rodomų reklamų skaičius siekia vos 1 proc. Panaši situacija ir Jungtinėje Karalystėje: tik 4 proc. televizijos reklamų vaizduoja neįgaliuosius, nors jie sudaro 22 proc. visos britų populiacijos.
Pateikiame keletą reklamų pavyzdžių, siekiančių žmones su negalia ir jų gyvenimus padaryti labiau matomus.
Pavadinimą pakeitęs oro uostas
Charleso de Gaulle’o vardas puikiai žinomas Prancūzijoje ir visame pasaulyje. Prancūzijos generolo ir politiko, II pasaulinio karo didvyrio, dešimt metų valdžiusio šalį, vardu pavadintas ir oro uostas Paryžiuje. Mažiau žinomas politiko istorijos faktas – su negalia gimusi jauniausioji dukra Anne, pagerbti jos atminimą 1945 m. įkurtas Anne de Gaulle fondas, skirtas padėti žmonėms su įvairiomis neurologinėmis būklėmis.
Minint žmonių su negalia dieną, 2022-aisiais gruodį Charleso de Gaulle’o oro uostas buvo pervadintas Anne de Gaulle vardu. Naujas pavadinimas visą savaitę buvo matomas visur: nuo pastato išorės iki įlaipinimo kortelių, o informaciniai plakatai ir stendai oro uosto viduje pateikiami aiškiai ir suprantamai žmonėms su protine ir fizine negalia. Per kampanijos savaitę į šį oro uostą Paryžiuje atskrido 1,4 milijonas keleivių, kurie turėjo progą sužinoti Anne de Gaulle vardą ir atkreipti dėmesį į iššūkius, su kuriais keliaujant susiduria žmonės su negalia.
Anne de Gaule:
Įgalinti žmones su negalia technologijų pagalba
Kompanija „Apple“ išleido trumpą filmą, rodantį, kaip technologijos gali pasitarnauti žmonių su negalia kasdienybėje. Filme matome atletus, muzikantus, menininkus ir tiesiog vaikų tėvus. Jie naudoja „Apple“ produktus, turinčius durų aptikimo, balso atpažinimo ir balso kontrolės funkcijas vairuoti automobilius, atpažinti daiktus ar darytis asmenukes – dalykus, kuriuos įprastai žmonės gali daryti be didesnių pastangų.
Apple The Greatest:
Pirmasis „Adidas“ atletas, turintis Dauno sindromą
Chris’as Nikic’ius – žinomas triatlonininkas, maratonininkas ir pirmasis pasaulyje žmogus su Dauno sindromu, įveikęs Ironman distanciją. Nuo šiol jis – „Adidas“ kompanijos remiamas atletas. Siekdama paminėti šį bendradarbiavimą, „Adidas“ rezervavo numerį „321“ Bostono maratone specialiai Nikic’iui. Kodėl 321?
Didžioji dalis žmonių su Dauno sindromu turi tris kartus pasikartojančią 21 chromosomos trisomiją. Kampaniją sukūrusios kūrybinės agentūros „FCB Canada“ kūrybos direktorius Andrew MacPhee sakė: „Gydytojai dažnai nerekomenduoja sportuoti žmonėms, turintiems Dauno sindromą. Mes vykdome globalią studiją MinDSets, kuri tiria fitneso svarbą žmonėms su šia negalia. Matome, kad galime padaryti pokytį ir paversti sportą svarbiausia paskirto gydymo dalimi“.
„Kai buvau mažas, tarp sporto žvaigždžių beveik nemačiau žmonių, kurie atrodo kaip aš. Norime tai pakeisti“, – sakė Nikic’ius.
Prasidėjusi kaip socialinė vieno prekės ženklo kampanija, „Runner 321“, tampa globalia tendencija. „321“ numerį, specialiai skirtą neuroįvairovės spektro atletams rezervavo ir kiti maratonai, kuriuos remia „New Balance“, „Nike“ ar „Asics“. 2023-aisiais vyksiančiuose maratonuose šiuo pažymėtu numeriu dalyvauti užsiregistravo jau beveik 300 atletų.
Runner 321 Adidas:
Aklas NBA komentatorius
Cameronas Blackas gimė aklas, bet tai nepažabojo jo troškimo domėtis sportu ir tapti vietiniu sporto žurnalistu Kanzase. Vis dėlto, viena vyro svajonė atrodė nereali: kaip aklas žmogus galėtų tapti krepšinio komentatoriumi? Ši svajonė tapo realybė unikalaus bendradarbiavimo su prekės ženklu „Michelob Ultra“ dėka. Dirbtinio intelekto pagalba sukurta inovatyvi technologija, leidžianti realiu laiku vykstantį krepšinio žaidimą paversti į 80 langelių Brailio raštą ekrane. O naudojant erdvinio garso technologiją, komentatorius jautėsi tarsi būdamas žaidimo viduryje.
Dreamcaster Michelob Ultra: