Rusijos interjero dizainerė ir influencerė Liza Litvin pasiskundė dėl savo patirties, kai viename iš geriausių Dubajaus prekybos centrų jai buvo atsisakyta parduoti „Chanel“ rankinę, teigiama „East2West“.
„Ėjau į „Chanel“ butiką Emyratų prekybos centre, – piktinosi ji. – Ir jie man nepardavė rankinės, nes (dėmesio!) esu iš Rusijos!!!“
Liza teigė, kad „Chanel“ „įvedė naują tvarką, pagal kurią jie parduoda rankinę tik tada, kai pasirašai popierių, kad jos nenešiosi Rusijoje“.
L.Litvin pasakojo, kad pirkdama rankinę ji buvo paprašyta pateikti savo asmens tapatybės duomenis. Moteris nurodė ir savo rusiška telefono numerį.
„Tada vadybininkas pasakė, kad nuo šiandien jie parduoda prekes rusams tik tuo atveju, jei jie pasirašo susitarimą, kad nedėvės jų prekių Rusijoje“, – sakė Liza.
Kaip rašoma nypost.com, ši Rusijos influencerė tikrai nėra vienintelė, kuriai buvo uždrausta pirkti mėgstamus prabangius aksesuarus. Prancūzijos „Chanel“ korporacijos padaliniai patvirtino naująją politiką, kuri, jų teigimu, buvo įvesta dėl Europos Sąjungos ir Šveicarijos sankcijų prabangos prekėms.
„Naujausi Europos Sąjungos ir Šveicarijos sankcijų apribojimai draudžia „tiesiogiai ar netiesiogiai parduoti prabangos prekes bet kuriam fiziniam, juridiniam asmeniui ar subjektui Rusijos Federacijoje arba naudoti juos Rusijos Federacijoje“, – teigiama bendrovės pareiškime.
Klientų dabar prašoma „patvirtinti, kad jų įsigyti gaminiai nebus naudojami Rusijoje“.
„Suprantame, kad šios priemonės, kuriomis siekiama laikytis įstatymo reikalavimų, kai kuriems klientams gali sukelti tam tikrų nepatogumų. Šiuo metu stengiamės patobulinti šią procedūrą ir atsiprašome už bet kokius su tuo susijusius nesusipratimus ir nepatogumus“, – sakė „Chanel“ atstovai.
Kiti turtingos rusės taip pat dalijosi savo patirtimi, kai susidūrė su šiomis situacijomis parduotuvėje.
Dainininkė ir televizijos mados laidų vedėja Ana Kalašnikova pasipiktino prekės ženklo veiksmais po to, kai Dubajuje jai buvo uždrausta įsigyti „Chanel“ auskarus ir rankinę.
Moteris pasakojo, kaip parduotuvės vadybininkas jai pasakė: „Mes žinome, kad esate Rusijos įžymybė. Žinome, kad pirkinius vežatės į Rusiją, todėl negalime parduoti mūsų prekės ženklo prekių.“ Laidų vedėja Vladimirui Putinui būdinga retorika aiškino, neva taip propaguojamas fašizmas ir rusofobija.
„Ups – pagalvojau. Paskui prisiminiau, kad Coco Chanel buvo ne tik nacių karininko meilužė, bet ir vokiečių žvalgybos agentė, – aiškino ji. – Taigi ši jos prekės ženklo akcija iš tiesų verčia mane prisiminti jos biografiją. Taip žema remti fašizmą ir rusofobiją.“
A.Kalašnikova pažadėjo, kad nuo šiol boikotuos „Chanel“.
Maskvoje gyvenanti muzikos laidų prodiuserė ir olimpinio dailiojo čiuožimo čempiono Jevgenijaus Pliuščenkos žmona Jana Rudkovskaja taip pat buvo priblokšta po to, kai prabangos prekės ženklas ėmėsi tokių veiksmų.
„Tai šokas moteriai, kuri daugiau nei 20 metų pirko „Chanel“ bei „Chanel Haute Couture“ ir sėdėdavo šio prekės ženklo pristatymuose pirmoje eilėje“, – teigė ji.
Jana pasakojo „Chanel“ parduotuvėse per daugelį metų išleidusi daugiau nei 1 mln. eurų, todėl jai šis draudimas pasirodė „šiek tiek žeminantis“.
Snežana Georgjeva, Krymo vyninės savininko milijardieriaus Artiomo Zujevo žmona, užsiminė, kad, nepaisant draudimo, kai kurie pirkėjai vis tiek sugebėjo apeiti draudimą.
„Man patiks, kai šie prekių ženklai sugrįš, – sakė ji. – Bet mes žinome keletą butikų, kurie vis dar dirba, kai jiems paskambina nuolatinis klientas.“
Tuo metu Maskvos užsienio reikalų ministerijos atstovė Marija Zacharova apkaltino „Chanel“ prisijungus prie „rusofobiškos kampanijos, kuria esą siekiama „panaikinti Rusiją“ ir pažymėjo, kad „Antrojo pasaulinio karo metais pati Coco Chanel buvo Trečiojo reicho kolaborantė ir agentė“. Jos teiginiai apipinti Rusijos propagandai būdingais melais – neva Rusija kovoja prieš fašizmą Ukrainoje, o „Chanel“ tokiais veiksmais esą jį remia.