2022 metais esporto žiūrimumas didėjo apie 8 procentais ir eilinį kartą skepktikams parodė, kad ši niša niekur nedings. Žinoma, sunku kažką vadinti niša, kai tuo domisi daugiau nei pusė milijardo žmonių.
Ilgai buvo spekuliuota, kad per pandemiją beprecedentį augimą patyręs esportas turėtų vėl grįžti tarsi į antrą planą, tačiau taip vis nenutinka. Iš tiesų, remiantis „esportsinsider.com“, „insiderintelligence.com“ ir „NewZoo“ duomenimis, 2023 metais esporto industrijoje turėtų gauti 14,9 procento arba kitaip – jos ekosistemoje cirkuliuos 1,5 milijardo dolerių.
Trumpai apžvelgsime didžiausius esporto organizacijų rėmimus, kurie puikiai iliustruoja, kaip ir kodėl esportas auga.
„Riot Games“ pristatė Lil Nas X kaip „League of Legends“ „prezidentą“
Viena didžiausių ir na, mane labiausiai nustebinusių bendradarbiavimo istorijų užsimezgė tarp „Riot Games“ ir Lil Nas X. Promo video parodo, kaip reperis pats save paskelbia „League of Legends“ prezidentu.
Tai yra dar vienas puikus pavyzdys, kaip plačioji pop kultūra susilieja su esportu. Šiais metais reperis Snoop Dog, prisijungęs prie „FaZe Clan“ taip pat daug dirbo su šios organizacijos viešinimo akcijomis.
Manau, kad ateityje tokių jungčių tarp pop ikonų ir esporto organizacijų ar atskirų jo disciplinų tik daugės.
„Mastercard“ ir „Riot Games“ partnerystė „League of Legends“ žaidime
„Mastercard“ prekinis ženklas gerai matomas ne tik „League of Legends“, bet ir kituose didžiuosiuose esporto žaidimuose (geras pavyzdys – „Counter Strike: Global Offensive“).
2022 metais „Mastercard“ integracija tik pagilėjo – šis prekinis ženklas pasirašė kelių metų trukmės sutartį remti „League of Legends World Championship“, „Mid-Season Invitational (MSI)“ ir „All Star“ renginius. Manau, kad kai „Mastercard“ priėmė sprendimą būti matomiems esporto kontekste, daug kas pagūžčiojo pečiais – bet ilguoju laikotarpiu „Mastercard“ išlošė, kadangi sugebėjo reliatyviai pigiai pasiekti didžiules auditorijas, kurių dėmesį „pagauti“ tikrai nelengva.
„FaZe Clan“ pratęsė partnerystę su „McDonalds“
„Forbes“ duomenimis „FaZe Clan“ vertė praėjusiais metais išaugo 31 procentu ir dabar siekia 400 milijonų dolerių, pirmąsiais tris vietas užleisdama tik „TSM“, „100 Thieves“ ir „Team Liquid“.
Prėjusiais metais pratęsta partnerystė su „McDonalds“ rinkai duoda keletą signalų: didieji reklamdaviai yra nusiteikę investuoti į esportą ilguoju laikotarpiu ir yra patenkinti pasiektais rezultatais.
Daug smulkmenų apie pačią sutartį pateikta nebuvo, tačiau „McDonalds“ fokusuojasi į organizacijos kuriamą turinį bei atskirų esporto ekipų pasiekimus bei fanų bazę.
„Gen.G“ ir „Mobil 1“ „Rocket League“ moterų komanda
Moterų komandos esporte gauna vis daugiau dėmsio (geras pavyzdys – „G2“). Ekosistemos stiprėja, yapč tokiose disciplinose kaip VALORANT, „Counter Strike: Global Offensive“ bei „Rocket League“.
„Gen.G“ kartu su „Mobil 1“ įkūrė savo „Gen.G“ ir „Mobil 1“ „Rocket League“ komandas (tiek vyrų, tiek moterų). Ši partnerystė yra geras pavyzdys to, jog vyrų dominuojame esporte tikrai yra vietos ir moterims. Moterų ekipų profesionalumu jau niekas neabejoja, tik dėmesio moterų turnyrai sulaukia vis dar per mažai. Tokių prekinių ženklų kaip „Mobil 1“ dalyvavimas rinkai duoda pozityvius signalus ir ilgainiui prisidės ne tik prie pačių moterų komandų augimo, bet ir atves daugiau pinigų į šį segmentą.
„Commonwealth Esports Championship“ kartu su „Global Esports Federation“
2022 rugpjūtį įvykę „Commonwealth Esports Championship“, organizuoti „Global Esports Federation“, kurios nariai yra ir LESPA (Lietuvos elektroninio sporto asociacija) dar kartą parodė nacionalinių valstybių norą įsitraukti į sportą.
Labai ilgai esportas veikė klubiniu principu, tad gauti valstybinį finansavimą buvo praktiškai neįmanoma. Efektyviai veikiančių tarptautinių esporto federacijų plėtra stipriai prisideda esporto lobizmo (gerąja prasme) – ši sportas pagaliau suvokiamas kaip naudingas visuomenei. Tai parodė ir Europos sąjungos sprendimas oficialiai pripažinti esportą ir skirti finansavimą esporto ekosistemų plėtrai.