Ar galima mokytis žaidžiant kompiuteriu? Interviu su Dariumi Kniūkšta

Lietuvos mokyklose jau vedamos pasaulio pažinimo pamokos su „Minecraft“, sukurtos pagal atnaujintą ugdymo programą. Interaktyvių užsiėmimų metu jaunimas mokosi pilietiškumo pagrindų, žaidimų dizaino. Ar „Minecraft“ žaidimas gali būti efektyvi mokymosi platforma? Kaip sekasi realizuoti šią idėją, kaip ją vertina tėvai, mokytojai ir moksleiviai? Apie tai su šios iniciatyvos autoriumi, vienu pirmųjų Lietuvos „youtuber‘ių“, Dariumi Kniūkšta.
Darius Kniūkšta
Darius Kniūkšta / "LinkedIn" nuotr.

Kas patį pastūmėjo visuomenės švietimo link?

Švietimas visuomet buvo įaugęs manyje. Mano pusė giminės yra mokytojai. Man ta patirtis patinka – švietimas visuomet buvo įdomus. Iš pradžių buvo sudėtinga suderinti turinio kurinio veiklą ir mokymus. Atrodė, kad pramoginio turinio kūrimas ir švietimas savo prigimtimi labai skiriasi. Tada pamačiau, kad ten, kur eina švietimas ir ką sukuria kompiuteriniai žaidimai – jie kažkodėl turėtų susijungti į vieną. Kompiuterinių žaidimų industrija sukūrė būtent tokias technologijas, kurių reikia inovuoti švietimo industrijai. Tuomet pamačiau, kad du savo hobius galima sujungti į vieną.

Esi inovatoriško „Trys Kubai“ projekto iniciatorius. Viena iš projekto veiklų – kurti Minecraft edukacinį turinį. Kodėl pasirinkote būtent Minecraft kaip platformą šviesti moksleivius?

Labai daug industrijų mato didelę naudą virtualiuose pasauliuose ir kompiuteriniuose žaidimuose – nuo komunikacijos iki mokymosi. Problema buvo ta, kad kurti žaidimus buvo brangu. Prieš kelis dešimtmečius norėdamas sukurti žaidimą, viską nuo pradžių turėdavai pasidaryti pats. Prieš dešimtmetį stipriai patobulėjo žaidimų varikliai. Tai lyg pasistatyti namą, bet tu jau turi visas paruoštas medžiagas. „Minecraft“, „Roblox“ platformos yra dar kitas žingsnis industrijoje. Šie žaidimai yra integruotos virtualių pasaulių platformos. Vietoj to, kad tu pasistatytum namą, tau iškart duodamas kambarys, kurį pats gali įsirengti. Dabar net vaikai gali sukurti turinį. Mes pasirinkome „Minecraft“ būtent todėl, kad nereikia kurti atskiro žaidimo, o būtent pačiame žaidime galima kurti atskirą produktą. Gaunasi kaip universali simuliacija. Vaikams reikia suteikti galimybę griauti, statyti ir taip eksperimentuoti su pasauliu. Vaikams patinka būti kūrybiškiems. „Minecraft“ yra viena geriausių technologijų, platformų tai įgalinti.


Pilną interviu žiūrėkite čia:

VIDEO: Ar Galima Mokytis Žaidžiant? Interviu su Dariumi Kniūkšta

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis