„Garbage“ yra muštynių simuliatoriaus žanro žaidimas. Tiesa, iš bendros visumos „Garbage“ turėtų stipriai išsiskirti – juk čia rankoves raitosis ir veidus vieni kitiems gražins benamiai.
„Dabartinių žaidimų pasauliai – ultrarealistiški, postapokaliptiniai, ar iš kokios nors „Cyber Punk“ serijos – atrodo pakankamai nuvalkioti“, – paklaustas, kodėl pasirinko būtent tokį žaidimo pasaulį, kuriame dėl valdžios kovoja benamiai, atsakė M.Šimkūnas.
Nors muštynės užims didžiąją dalį žaidimo, „Garbage“ tuo toli gražu neapsiribos. Žaidėjai čia turės treniruotis, rūpintis higiena, burti gaujas, rinkti šiukšles ir iš jų montuoti, tarkim, gynybinius savo „gyvenvietės“ sutvirtinimus.
Žaidimo pirminė versija (angl. – early access) turėtų pasirodyti jau rugsėjo mėnesį, tačiau jį užsisakyti „Kickstarter“ platformoje galima jau dabar. Jeigu prieš tai norėsite pasidairyti, kaip atrodo žaidimo demo versija, kūrėjai šią galimybę „Twitch“ ir „Youtube“ platformose pažadėjo suteikti jau artimiausiomis dienomis.
Plačiau apie patį žaidimą, jo idėjos šaknis ir kūrybos procesą M.Šimkūnas papasakojo išskirtiniame interviu:
– Kas gi yra tas „Garbage“?
– „Garbage“ yra muštynių simuliatorius. Nors jame bus ir daug kitų elementų, didžioji dalis žaidimo yra skirta būtent kovoms. Nelaimėjus jų, paprasčiausiai negali eiti į priekį. Pradžioje kovos bus lėtesnės, tačiau, pasiekus aukštesnį lygį, jos tikrai bus vertos dėmesio.
– Ar koronavirusas ir pasaulinė pandemija kaip nors pakoregavo žaidimo planus?
– Pandemija planus išties šiek tiek pakoregavo. Dėl koronaviruso mūsų „Kickstarteris“ turėjo būti nukeltas dviems mėnesiams. Tačiau to laiko tuščiai nešvaistėme ir grįžome prie pačio žaidimo plėtojimo. Tai galiu pasakyti, kad per pastaruosius du mėnesius padarėme progresą, prilygstantį trijų su puse ar keturių mėnesių darbui.
– Ar kurdami „Garbage“ ėmėte pavyzdį iš kitų žaidimų?
– Du mus įkvėpę panašaus žanro žaidimai yra „Punch Club“ ir „Domina“. Žvelgiant į pardavimus, atsiliepimus ir komentarus, matosi, jog žmonės tokių žaidimų tikrai laukia. Viliamės, kad „Garbage“ šiam žanrui suteiks dar daugiau naujų spalvų.
– Kodėl pasirinkote kurti žaidimą būtent apie benamių muštynes?
– Tiesą sakant, iš pradžių turėjome kiek kitokio žaidimo idėją, tačiau pagalvojome, jog toji tema gali būti dar skaudesnė. Todėl reikėjo ieškoti alternatyvų. Vieną dieną šovė idėja: „O kas, jeigu su buteliais, peiliais ir kitokiais įrankiais tarpusavyje kovotų benamiai?“ Tokia mintis visiems prilipo, tad toliau ją tiesiog plėtojome.
– Ar „Garbage“ veiksmas vyks internete, ar žaidimas bus pagrįstas tam tikra istorija?
– Tai bus vieno žaidėjo žaidimas. Tikimės, kad „Garbage“ bus tarsi geras filmas. Nepaisant to, galiu užtikrinti, kad jį bus galima žaisti daug kartų ir kiekvienąsyk žaidėjai patirs kažką naujo. Žaidime viskas priklausys nuo tam tikru momentu priimtų tam tikrų sprendimų.
Kol kas demo versiją sudaro trys valandos žaidimo, tačiau galutinis tikslas yra 6 valandos. Jį būtų galima ištęsti iki begalybės, tačiau, mano nuomone, žaidimuose labai svarbu balansas. Tarp smagaus laiko, iššūkių, juoko ir nuobodulio yra labai siaura linija.
– Tai žaidimo pabaiga taip pat priklausys nuo žaidimo eigoje priimtų sprendimų?
– Jeigu pavyks įgyvendinti užsibrėžtus „Kickstarterio“ tikslus, tuomet norėtume turėti istoriją su skirtingomis pabaigomis. Kol kas turime vieną istorijos galą, tačiau, nors žaidimas ir gali pasirodyti juokingas, jeigu nuosekliai seksi istoriją ir domėsies, kas vyksta aplinkui, pabaigoje laukia tikrai įdomus posūkis, kurį, beje, sugalvojo garsus Lietuvos scenaristas Mindaugas Valiukas.
– Kaip apskritai kilo idėja sukurti benamių muštynių žaidimą?
– Tiesiog norėjome muštynių simuliatoriaus, pritaikyto tam tikram pasauliui. Dabartinių žaidimų pasauliai – ultrarealistiniai, postapokaliptiniai ar iš kokios nors „Cyber Punk“ serijos – atrodo pakankamai nuvalkioti. Norėjome tokio pasaulio, kuriame egzistuotų satyra, humoras, kuriame galėtum įdėti „Eastern ego“ bruožus, draugų vardus, Vilniaus rajonų pavadinimus, bokštą, bažnyčią ir t. t.
– Kadangi užsiminėte apie slavišką kultūrą, būtų įdomu sužinoti, kokia, jūsų nuomone, bus pagrindinė „Garbage“ žaidimo auditorija?
– Kalbant apie nišinius žaidimus, pakankamai sunku nustatyti tikslinę auditoriją, nes paprasčiausiai nėra daug informacijos. Kita vertus, žaidime bus muštynių, keiksmažodžių ir panašių baisybių, todėl jau nesitaikome į asmenis, neturinčius 16-os metų. Spėčiau, kad pagrindinė „Garbage“ auditorija įsispraus į 20-35 metų amžiaus rėmus.
– Ar žaidime bus galima kostiumizuoti savo žaidėjus, aprengti juos skirtingais drabužiais, pasirinkti tam tikrus veido, kūno bruožus?
– Iki pilno žaidimo paleidimo to neplanuojame. Kol kas visą dėmesį skiriame pačio žaidimo plėtojimui ir tobulinimui Bet jeigu pavyks pasiekti antrą ar trečią pakopą tarp „kickstarterių“, veikėjų kostiumizacija yra vienas pirminių dalykų, kuriuos norėtume pristatyti.
– Kiek truko visas „Garbage“ kūrybos procesas?
– Viskas prasidėjo maždaug prieš metus. Draugas buvo neseniai grįžęs po studijų Olandijoje, aš – po praktikos Malaizijoje. Gavosi taip, kad vieną šeštadienį sėdėjome namie ir „geiminome“ „League of Legends“. Kadangi jį žaidžiame beveik nuo pat pasirodymo, tiesiog atsibodo, ir sugalvojome sukurti savo žaidimą.
Nuo to savaitgalio sekė du mėnesiai apmąstymų, projekto plano ruošimo, rizikos, finansų įvertinimo, kontaktų ieškojimo ir t. t. Nuo kovo 1 d. prasidėjo devynių mėnesių darbas dabartinės versijos kūrimui, po to du mėnesiai buvo skirti paruošti „Kickstarteriui”: filmavimai, svetainės kūrimas, tekstai ir t. t. Pastarieji du mėnesiai buvo skirti galutinio produkto paruošimui.
– Kur ir kada bus prieinamas žaidimas?
– „Kickstarteris“ pasirodė šį antradienį. Po 35 dienų žiūrėsime, kiek pavyko surinkti finansų. Vasarą planuojame skirti „Early access“ žaidimo ruošimui, na o pilna „Garbage“ versija pasaulį sudrebinti turėtų gruodį.
– Koks yra jūsų pačių tikslas su šiuo žaidimu?
– Iš tikrųjų turime kelis tikslus: 1) svarbiausia, kad žaidimas patiktų žmonėms; 2) viliamės būti pripažinti muštynių simuliatoriaus žanre; 3) užsidirbti pakankamai pinigų, kad galėtume suburti didesnę komandą, išsinuomoti ofisą ir kurti toliau.