Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Counter-Strike“ istorija: kaip CS:GO tapo žaidimo gelbėjimosi ratu? (II dalis)

Nenumaldomai artėjant Esporto namų organizuojamam „Counter-Strike: Global Offensive“ turnyrui „Topo centro“ – HP taurei laimėti, kviečiame prisiminti šio vieno populiariausių žaidimų esporto pasaulyje istoriją. Pirmoje dalyje aptarėme pačias „Counter-Strike“ žaidimo užuomazgas ir iššūkius, su kuriais susidūrė „Source“ versija. Šįkart plačiau pažvelkime į žymųjį CS:GO.
„Counter-Strike“
„Counter-Strike“ / 123RF.com nuotr.

„Counter-Strike: Source“ suskaldžius žaidimo bendruomenę į dvi stovyklas, rodės, jog „Valve“ privalo imtis veiksmų, nes CS ateitis nieko gero nežadėjo ne tik kaip esporto disciplinai, bet ir kaip kompiuteriniam žaidimui.

Todėl, artėjant prie prarajos, 2012 metais pasirodė trečioji versija „Counter-Strike: Global Offensive“ – žaidimas, kuris galiausiai tapo viena mėgstamiausių ir populiariausių esporto disciplinų pasaulyje.

Žinant tai, kokį pasidalijimą pasėjo „Source“, CS:GO daugeliu dalykų atrodė tarsi paskutinis šiaudas visai „Counter-Strike“ ateičiai.

Counter-Strike
Counter-Strike

Tačiau CS:GO netruko nustebinti. Praėjus maždaug šešiems mėnesiams nuo pasirodymo, žaidimas ir jo atnaujinimai tobulėjo šviesos greičiu. Prie žaibiškai kylančio populiarumo, matyt, prisidėjo žaidėjų skirstymas pagal lygius (angl. skill-based matchmaking).

Prieš tai „Counter-Strike“ žaidėjai jungdavosi į paskirus serverius, kuriuose galėjo žaisti pačių įvairiausių lygių žaidėjai. Automatizuota „skill-based matchmaking“ sistema žaidimą padarė daug patrauklesnį ir priimtinesnį vartotojams.

„Topo centro“ – HP taurės turnyno atrankinėse rungtynėse susirungė net 164 komandos! TOP 16-tukas jau laukia, kas iš jų pateks į spalio 18 d. finalą! Stebėk ir dalyvauk renginyje ir tu!????????

Posted by Esports namai on 2020 m. spalio 13 d., antradienis

Dar vienas pokytis, itin traukęs žaidėjus, buvo dabar daugeliui šaudyklių įprasta ginklų dizainų sistema. Nors pačio žaidimo tai nekeitė ir nesąžiningų pranašumų žaidėjams neteikė, galimybė laimėti ar įsigyti naujus kamufliažus traukė „Counter-Strike“ fanus sugrįžti.

Šiuo metu CS:GO žaidimas turi kiek daugiau nei 760 atskirų dizainų, tačiau tikrasis jų skaičius būtų žymiai didesnis, jeigu įskaičiuotume ir penkis jų „nusidevėjimo“ lygius.

123RF.com nuotr./„Counter strike“
123RF.com nuotr./„Counter strike“

Tokie, atrodytų, maži pakeitimai kaip ginklų dizainai ar galimybė pačiam kurti žemėlapius tarsi iš naujo sujungė susiskaldžiusią „Counter-Strike“ bendruomenę. Todėl, žinoma, atsivėrė platesnės durys ir esporto vystymui.

Žiūrovus traukia paprastas žaidimo konceptas, kai abi pusės turi labai paprastas užduotis ir priemones pergalei pasiekti, tuo tarpu pačius žaidėjus, norinčius tapti profesionalais, traukia paprasta sistema, kaip reikia tapti geriausiu savo šalyje, regione arba pasaulyje.

Dėl šių priežasčių „Counter-Strike: Global Offensive“ nuo pat savo atsiradimo sistemingai judėjo link tapimo pagrindine esporto disciplina. Iš kitų jis išsiskiria ne tik savo paprastumu, bet ir tuo, jog jį žaidžia beveik visas pasaulis.

Counter Strike
Counter Strike

Tokia globali auditorija suteikia progą turnyruose pamatyti tarpusavyje rungtyniaujančias Kinijos, Švedijos, JAV, Vokietijos, Prancūzijos, Danijos, Ispanijos ir kitų šalių komandas, kuriose, beje, savo vietą atranda ir talentingi lietuviai. Nors jų užsienio komandose tikrai yra nemažai, šiuo metu turbūt žymiausi yra „c0ntact“ atstovaujantis Rokas „EspiranTo“ Milašauskas ir pakankamai neseniai prie „mousesports“ prisijungęs 17-metis Aurimas „Bymas“ Pipiras.

Toks CS:GO populiarumas didžiausiuose turnyruose pritraukia ne tik milijonus žiūrovų, bet ir komandas, kurios varžosi dėl tokio paties dydžio prizinių fondų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?