Tai reiškia, kad nuo šių metų vieni didžiausių CS:GO prekinių ženklų – FACEIT, DreamHack, ESL, ESEA ir Badlion – priklausys vienose rankose. Šios įmonės yra numačiusios tris pagrindines iniciatyvas, kurioms skirs didžiausią dėmesį. Pirma, bus siekiama atgaivinti Šiaurės Amerikos CS:GO esporto sceną. Tai reiškia, kad bus planuojama skirti papildomų lėšų šio regiono plėtrai. Antra, yra pareikšta, kad bus kuriamos dar stipresnės „anti-cheat“ programos, siekiant apginti esporto integralumą. Galiausiai žaidėjams žadama suteikti geresnę prieigą į esportą. Bus plečiama FACEIT Pro League, įsteigiant mėnesines stipendijas, suteikiama parama ESL partnerių komandoms, kuriant naujų talentų žvalgybos ir plėtros programas.
Kaip turėtume vertinti šį įvykį? Šiame straipsnyje bus bandoma atskleisti tiek teigiamus, tiek neigiamus jo aspektus. Pradėkime nuo argumentų „už“. Pirma, ESL ir FACEIT susijungimas atneš didelės naudos prislopusiai Šiaurės Amerikos scenai. Jos atgaivinimas reikalautų milžiniškų investicijų, kurios būtų skirtos tiek infrastruktūros plėtrai (t.y. naujų komandų formavimui, talentų paieškai), tiek vietinių turnyrų su nemenkais priziniais fondais organizavimui. Dviejų didžiausių esporto įmonių bendradarbiavimas turi galimybę suteikti pakankamai išteklių šiam didžiam žygdarbiui atlikti.
Antra, galima teigti, kad turėtume tikėtis geresnės esporto kokybės. Iš vienos pusės, gerbėjai turėtų džiaugtis, nes jie gali tikėtis aukštesnės transliacijų bei varžybų kokybės. Iš kitos pusės, pačios stipriausios komandos bei žaidėjai gali tikėtis ramesnės darbotvarkės, manydami, kad bus rengiama mažiau turnyrų, tačiau jie taps didesnio masto.
Trečia, mus turėtų džiuginti skiriamas didesnis dėmesys į talentų plėtrą. Iš esmės didžiosios CS:GO organizacijos pradėjo steigti savo akademijos komandas tuomet, kada praeitų metų vasarą sulaukė išorinio paskatinimo. „WePlay“, bendradarbiaudama su 8 žinomiausiomis scenos organizacijomis, suteikė papildomų paskatų ne tik suburti jaunas komandas ir taip ugdyti būsimus talentus, bet ir pačius jaunus žaidėjus skirti dar daugiau dėmesio žaidimui. Talentų plėtra suteikia abipusę naudą – žaidėjai turi daugiau iniciatyvos domėtis žaidimu, o organizacijos gali džiaugtis ne tik papildomu sulauktu dėmesiu, bet ir potencialiais puikiais pagrindinės sudėties papildymais. Norint išlaikyti gyvybingą (e)sporto sceną, privaloma skirti daug dėmesio naujų talentų plėtrai.
Tačiau tai tik viena ESL ir FACEIT susijungimo medalio pusė. Galima išskirti keletą šio įvykio faktorių, kurie turėtų mus versti sunerimti. Didžiausia grėsmė yra CS:GO rinkos monopolizacija. Viena vertus, turnyrų organizatoriai turės sunkesnį priėjimą į rinką. Naujoms įmonėms bus sunkiau įsilieti, nes joms taps sudėtingiau pasivaržyti su (a) suteikiamais priziniais fondais, (b) transliacijų komandos gausa ir kokybe, (c) turnyrų grafikais. ESL-FACEIT ilgainiui galės pasiūlyti ne tik aukščiausios kokybės transliacijas, bet ir pasirūpins, kad jų varžybos bus transliuojamos piko metu. Visa tai paskatins aukščiausio lygio komandas, kurios sulaukia daugiausia žiūrovų dėmesio, rinktis ESL-FACEIT, o ne kitus turnyrus. Tai iš principo lemtų per daug prastas sąlygas į rinką įeiti naujiems turnyrų organizatoriams.
Kita vertus, sunkesnį priėjimą į rinką turės ir naujos komandos. Papildoma ESL partnerių komandų talentų plėtra reiškia, kad ilgainiui, didžiosios organizacijos turės vis didesnį vaidmenį Tier-1 scenoje. Įsivaizduokite, kad esate jaunas talentingas žaidėjas. Kodėl jums reikia burti naują komandą, jei galite gerai individualiai pasirodyti ir tikėtis gauti pakvietimą į vienos iš didžiųjų organizacijų akademiją, kurioje gausite kur kas didesnį atlyginimą. Dar daugiau, ESL-FACEIT renginiai, kurie laikui bėgant, rinks dar didesnius prizinius fondus, daugiausiai turnyruose suteikia vietas tik jų partnerių komandoms. Tai reiškia, kad naujos komandos turės mažiau paskatų susiburti, nes joms taps dar sunkiau prasibrauti į Tier-1 sceną. Konkurencija yra geras dalykas, o su šiuo susijungimu CS:GO scenoje lieka mažiau konkurentų.
Panašu, kad rinkos monopolizacijos ir lygų licencijavimo principais esportas per daug nesiskiria nuo tradicinio sporto. Augant (e)sporto rinkai, kuriasi daugiau paskatų plačiau paremti stipriausias komandas, kadangi jos generuoja didžiausią pelną. Stipriausiuose turnyruose žaidžia stipriausios komandos, o turnyrų organizatoriai dėl savo pačių gerovės yra paskatinti dėmesį skirti tik stipriausiems.
Pabaigai, sunerimti turėtų versti ir tai, kad „Savvy Gaming Group“ remia Saudo Arabijos vyriausybės viešųjų investicijų fondas, o grupei vadovauja Brian Ward, buvęs „Activision“ viceprezidentas. Nesinori per daug politizuoti, bet nėra malonu, kad didžiausios investicijos į CS:GO sceną plūs iš valstybės, kuri yra žinoma už nuolatinius žmogaus teisių pažeidimus. Tokios investicijos tik sukuria papildomą akstiną politizuoti CS:GO sceną. Galiausiai ir „Activision“ vadovybė pastaruoju metu yra ypač prastos reputacijos, o vieno iš jų „galvų“ atėjimas į CS:GO taip pat verčia pakelti antakį.