Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Fortnite“ esporto degradacija: kūrėjų apatija glemžiasi organizacijas?

Ironiška, jog „Fortnite“ kūrėjai „Epic Games“ savo žaidimui sugebėjo įsigyti Turino „Juventus“ klubo įvaizdžio teises, o „Electronic Arts“ savajam „FIFA 21“ – ne.
„Fortnite“
„Fortnite“

Ironiška yra ir tai, jog „Fortnite“ turi didžiausią žaidėjų bendruomenę. Žaidimo transliacijos „Twitch“ platformoje iš viso peržiūrėtos daugiau nei 100 milijonų valandų, o žaidėjai žaidimą transliavo 7 milijonus valandų.

Jam priklauso ir „TheGrefg“ daugiausiai peržiūrų surinkusi transliacija, kurią vienu metu žiūrėjo rekordiniai 2,4 mln. žmonių. Šiems skaičiams neprilygsta netgi patys didžiausi esporto turnyrai.

Pats žaidimas gali pasigirti išsipirkęs teises į „Marvel“ „Star Wars“, „Halo“ ar „The Walking Dead“ personažus. Dabar „Epic Games“ sukirto rankomis ir su žymiausių Europos klubų teisėmis disponuojančia kompanija.

Tačiau nepaisant žaidimo populiarumo, jo esportas brenda į vis gilesnę duobę.

„Fortnite“ esporto pradžia atrodė daug žadanti, kai žymiojo transliuotojo Tylerio „Ninja“ Blevinso renginys sulaukė milžiniško susidomėjimo ir netgi padėjo atrasti keletą būsimų šio žaidimo žvaigždžių.

Nepaisant to, „Fortnite“ priminė vidury bėgimo nualpusį maratonininką arba formulę, kuriai trasos viduryje visiškai sudilo padangos.

Žaidimo nuosmūkio pradžią pažymėjo profesionalų reiškiami nuogąstavimai dėl nepakankamo „Epic Games“ rūpinimosi savo kūriniu. Nors pats „Fortnite“ pademonstravo neįtikėtinus skaičius, suorganizavo tikrų atlikėjų koncertus žaidime ir savo peržiūromis mušė rekordus, „Battle Royale“ žanro populiarumas nepersikėlė į esporto sceną.

Taip buvo beveik nuo pat pasirodymo 2018 metais. Pirmąjį „Fortnite“ pasaulio čempionatą tariamai užvertė sukčiaujantys žaidėjai, neretai atsitikdavo ir taip, kad „Epic Games“ žaidimo atnaujinimus išleisdavo likus vos kelioms dienoms iki didelių turnyrų, kas, žinoma, kėlė sąmyšį tarp žaidėjų. Būtent dėl kūrėjų apatijos dalis žaidėjų baigė porfesionalų ir pradėjo transliuotojų karjeras.

Prieš kelias savaites apie pasitraukimą paskelbė ir legendinis „Fortnite“ žaidėjas Williamsas „Zayt“ Aubinas, o dalis kitų žaidėjų, kaip antai Benjy’is „benjyfishy“ Davidas Fishas pasidalino mintimi, kad mažėjantys priziniai fondai įrodo, jog žaidimas „miršta“.

Šiai minčiai paantrino ir žinomas esporto žurnalistas Rodas „Slasher“ Breslau, atkreipęs dėmesį į drastiškai mažėjantį organizacijų, norinčių investuoti į „Fortnite“, skaičių.

Labiausiai stebina tai, jog „Fortnite“ esporto renginiai sulaukdavo tikrai nemažo susidomėjimo. Pavyzdžiui, 2019-ųjų pasaulio čempionatas surinko 22 milijonus peržiūrėtų valandų, o žiūrovų skačius vienu metu siekė 2,3 mln. Ir ši statistika buvo surinkta tik iš „Youtube“ ir „Twitch“, atmetus „Facebook“, „Twitter“ ir kitas platformas.

Šie skaičiai tokias organizacijas kaip „Fnatic“ skatino į žaidimo ateitį žiūrėi pozityviai. Deja, atsitiko atvirkščiai. „Fnatic“ vadovas Samas Matthewsas visą kaltę dėl to vėlgi suvertė kūrėjų apatiškumui. Galiausiai jam neliko nieko kito kaip išardyti savo komandą.

Tokį žingsnį pasekė ir kitos žymios organizacijos, įskaitant ir Lietuvoje rezidavusią „Team Atlantis“.

Šis sniego kamuolio efektas galbūt prasidėjo 2019 metais, kai į „Epic Games“ pirštais badžiusi „Natus Vincere“ organizacija nusprendė daugiau „Fortnite“ turnyruose nedalyvauti.

Panašu, kad „Epic Games“ yra susifokusavę ne į esporto scenos išsaugojimą, o į „Fortnite“ žaidėjų ratą plečiančius triukus. Tą jiems jau yra pavykę padaryt daug kartų su naujų kostiumizacijų pristatymais. Pavyzdžiui, „Marvel“ personažo „Galactus“ pristatymas „Fortnite“ bendruomenėje sulaukė milžiniško ažiotažo – renginį vienu metu iš viso stebėjo 15,3 mln. žmonių.

Dalis kritikų galėtų pasakyti, jog „Epic Games“ gali tiesiog pašalinti esporto sceną iš savo žaidimo, tačiau galbūt po neseniai nuvilnijusios kritikos bangos kūrėjai bando paneigti visas apkalbas.

Prieš kelias dienas „Epic Games“ paskelbė, jog 2021-ųjų prizinį fondą sudarys 20 milijonų dolerių. Nors jis nesiekia 2019-ųjų rekordinių 30 mln., šios sumos gali pakakti pabandyti atgaivinti esporto sceną. Ar to bus gana ir ar „Epic Games“ pasimokys iš savo praeities klaidų, parodys tik laikas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais
Reklama
Žaidimų industrijos profesionalus subūrusiems „Wargaming“ renginiams – prestižiniai tarptautiniai apdovanojimai