„GRIND Esports“ įkūrėjas – apie agentūros veiklą ir koronaviruso užkurtą sporto žaidimų katilą Lietuvoje

Pastaruoju metu Lietuvoje kuriasi vis daugiau esporto iniciatyvų: profesionalios komandos, turnyrų organizatoriai, specialios žaidimų patalpos ir t. t. Visai neseniai savo duris atvėrė ir pirmoji esporto agentūra „GRIND Esports“, turinti didelių užmojų – nuo švietimo iki profesionalių žaidėjų bei organizacijų atstovavimo kontraktų ir derybų klausimais. „Manau, jog „GRIND Esports“ gali tapti viena įdomiausių interaktyvių pramogų agentūrų Europoje“, – drąsiai į ateitį žvelgia vienas iš agentūros įkūrėjų teisininkas Rokas Jankus.
Rokas Jankus
Rokas Jankus

Pasak jo, visai neseniai susikūrusiai agentūrai jau dabar tenka susidurti su dideliais darbo krūviais, nes prisijaukinti esportą pamažu bando vis daugiau sporto organizacijų, verslo įmonių ir aukštųjų mokyklų.

Tai liudija ir „GRIND Esports“ svetainėje besipuikuojantys Lietuvos futbolo ir krepšinio federacijų, garsiojo „Fenerbahče“ klubo logotipai.

„Mus visus sujungė bendras pomėgis – sportas“, – kalbėdamas apie tai, kodėl agentūra savo jėgas skirs tradicinio sporto žaidimams, atskleidė R.Jankus.

Nors šie žaidimai Lietuvoje kol kas galbūt ir nėra įgavę esporto statuso, vienas iš agentūros įkūrėjų atskleidė, jog artimiausiu metu ši situacija gali pasikeisti:

– Kaip kilo idėja įkurti esporto agentūrą?

– Visų pirma, patys su kolegomis esame dideli sporto mėgėjai. Tenka nemažai keliauti, esant progai, visada apsilankome aukščiausio lygio sporto renginiuose. Pastaruoju metu vis dažniau atkreipdavome dėmesį į fenomenalų elektroninio sporto augimą. Pats iki šiol žaidžiu NBA ir FIFA žaidimus, tad tai buvo pakankamai artima sritis ir asmeniškai.


Bėgant laikui, sutikome vis daugiau įvairių sričių specialistų, kurie turi panašių pomėgių: sportą ir vaizdo žaidimus. Nusprendėme suvienyti šią grupę ir siekti sukurti įdomių projektų ne tik sau, bet ir kitiems. Šiandien „GRIND Esports“ komandoje turime įvairių sričių specialistų: vaizdo žaidimų kūrėjų, „youtuberių“, krepšinio ir futbolo vadybininkų, netgi profesionalų sportininką, teisininką ir t. t. Asmeniškai esu atsakingas už šio projekto teisinę dalį, kuri elektroniniame sporte yra ypač įdomi ir jauna sritis.

– Kodėl nusprendėte orientuotis į tradicinio sporto žaidimus ir ar ateityje ketinate plėstis?

– Kaip ir minėjau, mus visus sujungė bendras pomėgis – sportas. Tikriausiai tai esminė priežastis, kuri lėmė tokį pasirinkimą. Taip pat sporto žaidimuose matome aukštą komercinį potencialą ir naudą visuomenei. Pastaruoju metu tenka susidurti su nemažais darbo krūviais, susijusiais su krepšinio ir futbolo federacijų planais elektroniniame sporte. Girdime puikius atsiliepimus iš potencialių rėmėjų apie planuojamus darbus. Be to, pastarosios Lietuvos futbolo esporto rinktinės rungtynės „eEURO 2020“ turnyre parodė išties nemažą visuomenės susidomėjimą, kai buvo surinkti dideli tiesioginių transliacijų peržiūrų skaičiai.

Neatmetame galimybės ateityje prijungti ir kitas disciplinas, bet šiuo metu visas dėmesys yra skirtas krepšiniui ir futbolui.

„GRIND Esports“ logotipas
„GRIND Esports“ logotipas

– Ar koronavirusas kaip nors jaukia jūsų artimiausius planus?

– Tiesą pasakius, tai ypač paspartino visų projektų veiklą ir vykdymo tempą. Iki šios situacijos planavome kai kuriuos darbus rugpjūčio mėnesiui, bet jie atliekami jau dabar. Stebime pasaulinę rinką ir pastebime aiškų sporto industrijos sąstingį. Jau susisiekėme su visais LKL ir kitų sporto šakų klubais, kuriems siūlome bendradarbiavimo galimybes. Tai organizacijoms atvertų papildomą komunikacijos kanalą ir galimą elektroninio sporto verslo pamatą ateities sezonuose. Galutinį šios iniciatyvos rezultatą, manau, galėsime sužinoti jau netrukus.

– Kuo konkrečiai užsiims jūsų agentūra: ar tai bus turnyrų rengimas, žaidėjų atstovavimas, partnerių konsultavimas marketingo ir verslo klausimais?

– Taip, šiuo metu jau esame pasirašę sutartis su keletu perspektyviausių mūsų šalies „NBA 2K“ ir PES žaidėjų. Tikime, kad jie gali tapti tarptautinio lygio esporto žaidėjais. Džiaugiamės glaudžiu bendradarbiavimu su krepšinio federacija. Kartu surengėme pirmąsias Lietuvos krepšinio esporto rungtynes, moksleivių krepšinio lygos esporto turnyrą. Šią savaitę startavo pirmasis moksleivių krepšinio esporto „online“ turnyras. Ateityje galima tikėtis ir dar daugiau įdomių turnyrų, kurie galimai atvers žaidėjams duris į aukščiausio lygio turnyrus/lygas. Taip pat konsultuojame įvairias organizacijas dėl galimos esporto strategijos rengimo ir vykdymo. Įdomu tai, kad tai yra ne vien sporto klubai – vis didesnį susidomėjimą išreiškia kompanijos, kurios prijaučia klasikiniam sportui. Vieni iš mūsų klientų – pramoninio verslo įmonė, kuri ilgą laiką remia Lietuvos krepšinį. Vienas iš jų tikslų yra suburti savo esporto komandą ir komunikuoti apie savo prekės ženklą jaunajai kartai per vaizdo žaidimus.

– NBA bendruomenė Lietuvoje yra gana didelė, tad nenuostabu, jog turite savo atstovą ryšiams su ja. Nors FIFA šalyje žaidžia tikrai ne mažiau žmonių, šio žaidimo bendruomenė nėra tokia aktyvi. Be to, mūsų šalies žaidėjai dėl EA reglamento negali dalyvauti pagrindiniuose – „Global Series“ – turnyruose. Atsižvelgiant į tai, tiesiog įdomu sužinoti, kokius tikslus ir užduotis turi jūsų FIFA bendruomenės atstovai. 


– Turime tikrai nemažą NBA žaidimo mėgėjų bendruomenę. Drįsčiau spėti, kad FIFA bendruomenė galimai netgi yra didesnė. Tad įžvelgiame šios disciplinos puikų potencialą. Visgi yra nemažai biurokratinių ir kitų kliūčių, kurias siekiame spręsti kartu su LFF ir suteikti mūsų žaidėjams galimybę žaisti aukščiausio lygio FIFA turnyruose. Kita vertus, „Konami“ kuriamas PES žaidimas tampa vis populiaresnis ir jų esporto iniciatyvos sulaukia vis didesnio dėmesio.

– Viena iš jūsų agentūros misijų – visuomenės švietimas esporto tema. Kaip ketinate tą daryti?

– Tai susiję su darbu Vytauto Didžiojo universitete ir Kauno kolegijoje. Šios dvi aukštosios mokyklos yra pirmosios, kurios išdrįso žengti į šią rinką ir kalbėti apie elektroninio sporto potencialą savo bendruomenės nariams. Kitas žingsnis – potencialus esporto vadybos ir pritaikymo studijų bei konferencijų programų rengimas. Esame įsipareigoję prisidėti savo praktinėmis ir teorinėmis žiniomis, skleidžiant patvirtintą informaciją apie esportą.

Rokas Jankus
Rokas Jankus

– Puslapyje minimas ir žaidėjų bei organizacijų atstovavimas derybų ir kontraktų klausimais? Ar savo komandoje turite žmonių, kurie galėtų pasigirti reikiama patirtimi šioje sferoje, ar tai agentūrai visgi bus nauji vandenys?

– Kaip jau buvau užsiminęs, komandoje turime įvairių savo srities specialistų, kurių žinios ir patirtis gali būtų labai vertinga patariant žaidėjams, organizacijoms, lygoms ir kitiems subjektams, vykdantiems ar ketinantiems vykdyti veiklą esporto industrijoje. Tam, kad būtų galima tinkamai atstovauti ir padėti derybose bei kontraktuose, reikalingos ir esporto rinkos žinios, žaidėjų branding‘o patirtis, supratimas apie finansus, galų gale ir teisiniai aspektai. Būtent tokius žmones ir turime savo komandoje. Aš pats esu teisininkas, dirbantis išimtinai su komercine teise, tad labai dažnai dalyvauju aukšto lygio vietinėse ir tarptautinėse derybose. Taip pat teko 3 metus konsultuoti Lietuvos krepšinio lygą teisiniais klausimais, o prieš keletą mėnesių papildžiau savo įgūdžius ir žinių bagažą Harvardo verslo mokyklos derybų programoje. Žinoma, atstovavimas, kaip ir kitos paslaugos šiame esporto industrijos etape, yra ambicingas iššūkis, tačiau tam nuosekliai ruošiamės ir jei matysime, kad reikia stiprinti komandą tam tikros srities specialistais, esame atviri.

– Kaip spręsite techninius turnyrų ir transliacijų klausimus? Ar visi planuojami turnyrai vyks gyvoje aplinkoje, ar juos ketinate rengti ir internetu?

– Dabar visos mūsų vystomos disciplinos susijusios ir daugiausiai žaidžiamos konsolių pagalba. Dirbant kartu su universitetais, kuriuose yra esporto erdvės, sieksime turnyrus ir čempionatus rengti būtent ten. Be to, artimiausiais metais „Krepšinio namuose“ yra numatoma esporto erdvė, kurią taip pat yra mūsų planuose. Kol kas neturime jokių planų dėl nuosavo serverio. Kol vyksta karantinas, komunikuosime su žaidėjais ir mokysime įsijungti transliacijas namų sąlygomis.



– Agentūros puslapyje minimi virtualios ir papildytos realybės bei mobilieji žaidimai. Kokių planų, susijusių su šiais žaidimais, turite?

– Turime kolegų, kurie prisidėjo prie pirmųjų Lietuvos sporto žaidimų kūrimo programėlių ir projektų valdymo – „LFF Legendos“ ir „Mes už Lietuvą“. Turime sukaupę pakankamai patirties ir žinių tam, kad galėtume sporto organizacijas konsultuoti jiems prireikus naujo interaktyvaus sprendimo savo veikloje. Taip pat dirbame su viena iš vietinių vaizdo žaidimų kūrimo studijų, kurios bendradarbiavimo pagalba galime realiai pasiūlyti interaktyvų AR ar VR sprendimą.

– Kur save matote po 5 metų?

– Manau, jog „GRIND Esports“ gali tapti viena iš įdomiausių interaktyvių pramogų agentūrų Europoje. Reikia siekti aukščiausio rezultato, o kaip bus, parodys mūsų ir visų esamų bei būsimų partnerių bendras darbas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų